  • 1. Data: 2017-01-03 13:56:22
    Temat: Wycinka drzew na własnej posesji
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Czytam, że od 1 stycznia mogę na własnej działce wyciąć drzewo bez
    pozwolenia jaśnie panujących. Czy ta zmiana przepisów już weszła w
    życie, czy to już pewne?
    Mam jedną sosnę, która urosła blisko chałupy i przy większych wiatrach
    gałęziami szoruje po dachu.
    Jacek

  • 2. Data: 2017-01-03 17:51:40
    Temat: Re: Wycinka drzew na własnej posesji
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-01-03 o 13:56, Jacek pisze:
> [...]
    > życie, czy to już pewne?
    > Mam jedną sosnę, która urosła blisko chałupy i przy większych wiatrach

    Drzewo nie może mieć więcej niż 50cm (lub 100cm dla kasztanowca, akacji,
    platanu i czegoś tam jeszcze) OBWODU na wysokości 130cm.

  • 3. Data: 2017-01-03 18:25:03
    Od: "Zyga" <z...@w...pl>

    Jacek wrote:
> [...]
    > życie, czy to już pewne?
    > Mam jedną sosnę, która urosła blisko chałupy i przy większych wiatrach

    Wycinka drzew na własnych działkach od 1 stycznia 2017 r. bez zezwolenia
    Wycięcie drzewa na własnej posesji od 1 stycznia 2017 r. jest o wiele
    prostsze. Zostało zniesione ograniczenia w przypadku prywatnych działek,
    spadną też wysokie opłaty za zgodę na wycinkę. Obecnie opłata wynosi od
    148,37 zł aż do 171 280,07 zł za jedno drzewo. Od stycznia może to być
    jedynie 500 zł.

    Tu masz ustawe http://www.dziennikustaw.gov.pl/du/2016/2249/1

  • 4. Data: 2017-01-03 18:40:04
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-03 17:51, Baczek wrote:
    > Drzewo nie może mieć więcej niż 50cm (lub 100cm dla kasztanowca, akacji,
    > platanu i czegoś tam jeszcze) OBWODU na wysokości 130cm.

    Przeczytaj uważnie ustawę o zmianie ustawy o ochronie przyrody oraz
    ustawy o lasach.

    Tak na szybko i IMHO

    Za punktem 3, który przywołałeś *dodano* punkt 3a) w brzmieniu
    "drzew lub krzewów, które rosną na nieruchomościach stanowiących
    własność osób fizycznych i są usuwane na cele niezwiązane z prowadzeniem
    działalności gospodarczej;"

    Co oznacza, że dla osób fizycznych nie prowadzących DG jest bardziej
    szczegółowy przepis i ograniczenie obwodu *nie obowiązuje*.

    Piotrek

  • 5. Data: 2017-01-03 22:53:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > Co oznacza, że dla osób fizycznych nie prowadzących DG jest bardziej
    > szczegółowy przepis i ograniczenie obwodu *nie obowiązuje*.

    to jest ciekawe:
    5)
    w art. 89 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    ,,1. Administracyjną karę pieniężną, o której mowa w art. 88 ust. 1 pkt 1-3, ustala
    się w wysokości dwukrotnej
    opłaty za usunięcie drzewa lub krzewu, o której mowa w art. 84 ust. 1, a w przypadku,
    w którym usunięcie drzewa lub
    krzewu jest zwolnione z obowiązku uiszczenia opłaty, administracyjną karę pieniężną
    ustala się w wysokości takiej
    opłaty, która byłaby ponoszona gdyby takiego zwolnienia nie było."

    czyli można rżnąć co się chce olewając ograniczenia dla DG płacąc max
    1000 za drzewo

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2017-01-03 23:55:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-03 22:53, masti wrote:

    > czyli można rżnąć co się chce olewając ograniczenia dla DG płacąc max
    > 1000 za drzewo

    Mówiąc szczerze to trzeba byłoby dopytać miszczów businessu z Wiejskiej
    "co autor miał na myśli".

    Ale zauważ, że w art. 85 ust. 1 przez stawkę rozumieją opłatę za 1cm
    obwodu drzewa lub m2 powierzchni krzewów. Tak więc IMHO i dalej
    należałoby rozumieć to analogicznie.

    Piotrek

  • 7. Data: 2017-01-04 11:01:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Piotrek wrote:

> [...]
    >
    > Ale zauważ, że w art. 85 ust. 1 przez stawkę rozumieją opłatę za 1cm
    > obwodu drzewa lub m2 powierzchni krzewów. Tak więc IMHO i dalej

    obwód x stawka nie więcej niż 500
    czyli kara nie więcej niż 1000

    choć masz rację, że nabazrali tak, że nie wiadomo co artysta miał na
    mysli

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2017-01-04 11:31:19
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2017-01-04 11:01, masti wrote:
    > obwód x stawka nie więcej niż 500
    > czyli kara nie więcej niż 1000

    Niewydajemisię. Zarówno czytając to literalnie jak i mając na uwadze
    konstrukcję ustawy wychodzi mi, że stawka za cm obwodu nie może być
    większa niż 500.

    Ale zawsze możesz przetestować ;-)

    Piotrek

  • 9. Data: 2017-01-04 13:40:22
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 03.01.2017 22:53, masti wrote:

    > czyli można rżnąć co się chce olewając ograniczenia dla DG płacąc max
    > 1000 za drzewo

    Tak nie mów. Nikt dla zabawy nie chce wycinać drzew. Są ku temu zwykle
    powody jak bezpieczeństwo, dojazd czy budowa.

  • 10. Data: 2017-01-04 14:31:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    KIKI wrote:

    > Tak nie mów. Nikt dla zabawy nie chce wycinać drzew. Są ku temu zwykle
    > powody jak bezpieczeństwo, dojazd czy budowa.

    developerzy mogą mieć znaczne oszczędności finansowe i czasowe

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?