  • 1. Data: 2013-05-18 16:28:11
    Temat: Wykonanie dachu - dobrze?
    Od: Michał <m...@g...pl>

    Witam,

    Drodzy Grupowicze,

    Czy wg Was ten dach jest zrobiony zgodnie ze sztuką:

    http://img841.imageshack.us/img841/6429/p1040270kopi
    a.jpg

    Zdjęcie niestety nie jest najlepsze, ale może coś Wam powie... Wełna
    rzucona jest "kawałkami" na białą folię. Są miejsca gdzie jej brakuje.
    Tak to powinno wyglądać?

    --
    pzdr,
    michal

  • 2. Data: 2013-05-18 19:18:34
    Temat: Re: Wykonanie dachu - dobrze?
    Od: "KS" <...@o...pl>

    Nie wiele widaćale jeśli jest jak piszesz to wg mnie nie bardzo.
    Jeśli masz miejsca gdzie wełny brakuje to nie masz tam izolacji.
    Wg mnie będziesz miał wyraźnie zimniejszy sufit w tych miejscach w zimie a
    to oznacza wilgoć w tych miejsach i grzyb..
    W lecie z tego co słyszę i tak jest trudno zapewnic znośnie warunki na
    poddaszu a Tobie te dziury nie pomogą.
    Dodatkowo jesli masz dziury w folii to w zimie para będzie wchodziłą w
    wełnę, a ta będzie tracic własności izolacyjne.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 3. Data: 2013-05-18 20:31:27
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 18 Maj, 16:28, Michał <m...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Zdjęcie niestety nie jest najlepsze, ale może coś Wam powie... Wełna
    > rzucona jest "kawałkami" na białą folię. Są miejsca gdzie jej brakuje.

    Welna powinna wypelniac cala wolna przestrzen, zeby zapobiec
    konwekcji.
    Jak bedzie konwekcja, to wilgotne powietrze bedzie sie stale
    przesuwalo do miejsc chlodniejszych i tam bedzie sie kondensowac para
    wodna - bedziesz mial grzyba w tych miejscach.

  • 4. Data: 2013-05-18 22:34:40
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 18 maja 2013 16:28:11 UTC+2 użytkownik Michał napisał:

    > Czy wg Was ten dach jest zrobiony zgodnie ze sztuką:
    Wg na dach zrobiony przez developera.
    A jak ktoś kupuje od dewelopera to właśnie tak to wygląda;))

  • 5. Data: 2013-05-19 09:56:56
    Od: Michał <m...@g...pl>

    W dniu 2013-05-18 22:34, Kris pisze:

    > Wg na dach zrobiony przez developera.
    > A jak ktoś kupuje od dewelopera to właśnie tak to wygląda;))

    Dzięki wszystkim za odpowiedź. Tak też mi się wydawało że to trochę nie
    tak jest ;/

    ~Kris: tak, dom od dewelopera ;) Czyli oni wszyscy tak budują?

    A powiedzcie mi jeszcze jedno:
    czy takie pęknięcie na drewnianym filarze daszku przed wejściem do
    budynku po 3 latach to normalne jest? podobno daszek pracuje i tak
    zawsze będzie (wg inspektora); jeśli nawet pracuje to czy zastosowanie
    drewna jest logiczne?

    http://img836.imageshack.us/img836/2860/p1020298q.jp

    pzdr,
    michal

  • 6. Data: 2013-05-19 10:28:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 19 maja 2013 09:56:56 UTC+2 użytkownik Michał napisał:

    > http://img836.imageshack.us/img836/2860/p1020298q.jp
    Mam wiatę z podobnych belek i żadna nie pękła. Wina materiału. Gadanie o tym że to
    od tego że dach pracuje to bzdury do kwadratu.

  • 7. Data: 2013-05-19 10:56:48
    Od: "Andrzej" <a...@g...NO_Spam.pl>

    To raczej wina nadmiernej wilgotności drewna w chwili wbudowania.
    Pozdrawiam, Andrzej.

  • 8. Data: 2013-05-19 12:03:59
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-05-19 09:56, Michał pisze:

> [...]
    > budynku po 3 latach to normalne jest? podobno daszek pracuje i tak
    > zawsze będzie (wg inspektora); jeśli nawet pracuje to czy zastosowanie

    Inspektor ściemnia. Żadna praca daszku nie spowoduje takiego pęknięcia
    wzdłuż. To jest wina mokrego drewna, które wyschło po zamocowaniu i
    pękło wzdłuż.

    Drewno powinno było być wysuszone PRZED użyciem. Teraz to jest do
    rozebrania i zrobienia na nowo (tym razem z drewnem trzymającym
    odpowiednie parametry). Można jeszcze od biedy obłożyć drewnem na
    zewnątrz, żeby nie było widać pęknięcia.

    M.

  • 9. Data: 2013-05-19 14:33:43
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    Użytkownik "M." <...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odpowiednie parametry). Można jeszcze od biedy obłożyć drewnem na
    > zewnątrz, żeby nie było widać pęknięcia.

    Teraz to ty ściemniasz. Parametry takiego pękniętego drewna są identyczne
    jakby był w jednym kawałku.
    Tu chodzi tylko o estetykę. Wystarczy obłożyć to czymś (drewnem?) i po
    kłopocie.

    Marek

  • 10. Data: 2013-05-19 16:04:16
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michał wrote:

    > czy takie pęknięcie na drewnianym filarze daszku przed wejściem do
    > budynku po 3 latach to normalne jest?
    > http://img836.imageshack.us/img836/2860/p1020298q.jp

    Bajeczny widok tej żółtej skrzyneczki przed wejściem.
    Czy to może jakieś wyjście na ogródek?