  • 71. Data: 2014-12-11 17:03:36
    Temat: Re: Wyłączać cyrkulację, czy nie?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

    > Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > Było - po platformerskiemu.
    > Jesli, przyjmijmy hipotezę, było fałszowanie wyników wyborów np poprzez
    > dopisywanie krzyzyków można to ocenic metodami statystycznymi. Ale dotyczy
    > to skali kraju. Z punktu widzenia pojedynczego sądu pewna ilosc nieważnych
    > głosów w skali kraju nie ma znaczenia wiec sprawe umarza. I każdy sąd osobno
    > to robi.

    wybory są lokalne i w takiej skali są rozpatrywane. Po drugie jakość
    protestół wyborczych: "Wybory były sfałszowane bo tak powiedziłą
    jarosław Kaczyński" Uważasz, zę sąd ma czym sie zajmować?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 72. Data: 2014-12-11 18:20:38
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > wybory są lokalne i w takiej skali są rozpatrywane.

    Wiem. Wiec moze należałoby to zmienić. Bo zmiany sa i tak konieczne. Zauważ
    ze upłynął juz termin składania skarg a pełnych wyników wciąż nie ma. Zatem
    proces wyborczy zakładający możliwosc składania skarg jest poważnie
    zkłócony.

    >Po drugie jakość
    > protestół wyborczych: "Wybory były sfałszowane bo tak powiedziłą
    > jarosław Kaczyński" Uważasz, zę sąd ma czym sie zajmować?

    zobacz jak ci sprasowano własne myślenie - coś powiedział kaczor - z
    założenia powiedział bzdury, koniec tematu, myslenie off.
    Podałem link do mapki - co o tym sądzisz?

    b.

  • 73. Data: 2014-12-11 20:26:35
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 11 grudnia 2014 10:27:20 UTC+1 użytkownik Irek.N. napisał:

    > Sie domyśliłem :)
    > Budynek 2 kondygnacje, około 300mkw. Na piętrze tylko jeden kran z
    > obiegiem. Możemy tylko szacować, bo w f-ry nie chce mi się patrzeć i szukać.

    Ty lepiej Irek napisz czy masz na wyjsciu tego bojlera zawor termostatyczny
    i ograniczasz temperature na wyjsciu (w tym do cyrkulacji) ? Bo to jest
    tez bardzo wazne - puszczajac w obieg 70stC woda bedzie sie duuuzo
    szybciej wychladzac niz puszczajac 45stC :) Ja mam tyle ustawione i wiecej
    w rurkach nie krazy. Ile trzymasz w bojlerze i ile krazy w cyrkulacji?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 74. Data: 2014-12-11 21:08:19
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    >Podałem link do mapki - co o tym sądzisz?

    Ja sadze, ze masz sprasowane własne myślenie.

  • 75. Data: 2014-12-11 21:53:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    > Ja sadze, ze masz sprasowane własne myślenie.

    o to kto ma sprasowany mózg to specjalnie nie ma sie co spierac - ja uwazam
    ze lemingi, lemingi ze ja. Spoko.
    No to co masz do powiedzenia o tej mapce?

    b.

  • 76. Data: 2014-12-11 22:46:35
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

> [...]

    >ze lemingi, lemingi ze ja. Spoko.
    >No to co masz do powiedzenia o tej mapce?

    Tak, jest narzędziem propagandy do prasowania własnego myślenia.

  • 77. Data: 2014-12-11 22:54:40
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2014-12-11 22:46, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    > Tak, jest narzędziem propagandy do prasowania własnego myślenia.

    A ja Budynia postow wcale nie widze.

    Pozdro.. TK

  • 78. Data: 2014-12-11 23:00:00
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > W obliczeniach strat i zysków zapomnieliście o jednym:
    > bez obiegówki są większe straty na wodzie. Trzeba spuścić ją do
    > kanalizy, to też kosztuje. Pewnie ze 100-200 litrów w skali miesiąca.
    > Niby niewiele ale akurat tyle, żeby zrównoważyć koszt prądu w pompce.

    Wszystko mocno zależy od konkretnego przypadku, ale generalnie masz rację.

    Zrobiłem próby i wyszło tak.
    CWU nagrzana do 42C o 19-tej wyłączam grzałkę, do 22-giej spadło do 39C,
    a więc w tempie 1C na godzinę (zależność nie będzie oczywiście liniowa w
    szerokim zakresie, ale dla tego przypadku tak wyszło).

    Zastanawiałem się ile wody w takim zbiorniku jest ogrzane. Powiedzmy że
    ma 300 litrów, grzałka jest gdzieś w połowie, powrót z obiegu jest na
    oko w 1/3 od dołu - może trochę wyżej. Można więc założyć, że bez pompy
    jest to powiedzmy połowa zbiornika, a z pompą troszeczkę więcej?

    Czy rozsądnie można przyjąć, że dobowo tracimy około 4kWh? (+ pompa
    oczywiście).

    Teraz ciekawiej.
    Szczoteczka do rąk po pół godzinie od pomoczenia - w kranie widać
    odbicie ciepłej postaci i zimnej szczotki :)
    http://www.1024.pl/IR000009.JPG

    Tutaj widać jak ucieka ciepło z cyrkulacji.
    http://www.1024.pl/IR000010.JPG

    To samo, ale pomiar na podłogówce.
    http://www.1024.pl/IR000011.JPG

    Prysznice, ściana jest chłodzona z drugiej strony - nieogrzewane
    pomieszczenie.
    http://www.1024.pl/IR000012.JPG
    http://www.1024.pl/IR000013.JPG

    Pomiar na ścianie prysznicy.
    http://www.1024.pl/IR000014.JPG

    Pojedyncza linia zasilająca z ciepłą wodą - z boku widać zbiornik, ale w
    błyszczącym płaszczu i odbija wzór z płytek. W ogóle gresowe - matowe
    płytki zachowują się przy IR jak lustro - widać idealnie odbicia
    elementów. Ściana miała 20.4C
    http://www.1024.pl/IR000016.JPG

    I na koniec ciekawostka.
    http://www.1024.pl/IR000015.JPG

    Widać zasilanie nagrzewnic - to ta ciepła pionowa rura, widać powrót z
    nagrzewnic - co stanowi zasilanie podłogówki oraz poniżej powrót z
    podłogówki.
    Na tych rurkach kamera kłamie - na oko te same, ale producent inny i
    pomiary różnią się o 1-2C pomiędzy sobą. W ogóle nie traktujcie kamery
    jako dokładnego przyrządu pomiarowego - nie chciało mi się emisyjności
    podawać. Pomiary wykonane więc termometrami (zamontowane na stałe).
    Temperatury były takie:
    Zasilanie nagrzewnic 28,8C
    Zasilanie podłogówki 24,8C
    Powrót z podłogówki 23,2C
    Przepływy jednakowe, bo szeregowo nagrzewnice i podłogówka są
    podłączone. Wszystkie nitki podłogówki otwarte.
    Na hali 20.2C, w socjalu 21C, na zewnątrz 4C ale wieje trochę.
    Jestem nadal zauroczony skutecznością podłogówki i przerażony podziałem
    mocy. Wychodzi że hala zjada 2,5x więcej niż socjal (powierzchniowo
    2,3:1). Jutro przejdę się po niej z kamerą.

    Taka mała dygresja.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 79. Data: 2014-12-11 23:02:14
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    W dniu 2014-12-11 22:46, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...com> napisał w wiadomości

    >A ja Budynia postow wcale nie widze.

    Cenzura jak nic.

    To jest jego sensacyjna mapka
    http://bi.gazeta.pl/im/c7/14/10/z16862151Q,Odsetek-g
    losow-oddanych-w-wyborach-do-sejmikow-woj.jpg

    Dobierając zgrabnie legendę kolorów (niby dlaczego ostatni zakres jest
    dziesięciokrotnie szerszy niż pozostałe?), udało się uzyskać nośny obraz, że
    niby akurat granica mazowieckiego jest granicą kantowania - choć nawet ta
    postać mapki dla trzeźwo myślącego nie byłaby dowodem na nic.

    Spisek NASA
    http://1.bp.blogspot.com/-yYVor8Xcgzc/TzQBGaK9fxI/AA
    AAAAAAAHM/16SphEEl8Y4/s320/mars_face.jpg

  • 80. Data: 2014-12-11 23:03:36
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budyń wrote:

> [...]
    > ze upłynął juz termin składania skarg a pełnych wyników wciąż nie ma. Zatem
    > proces wyborczy zakładający możliwosc składania skarg jest poważnie

    proces wyborczy kończy się po ogłoszeniu wyników więc czas był.
    A Ty jak widzę nie rozumiesz, zę po pierwsze nie ma żadnego sensu
    rozpatrywać wpływu wyboru wójta wsi pod Szczecinem na ważność wyboru
    rady powiatu w bieszczadach. to nie wybory parlametarne.

    Do tego powiedz ile naruszeń prawa zgłosili mężowie zaufania? Bo chyba
    nie chesz powiedzieć, że byli takimi idiotami, zę nic nie widzieli? A
    może byli w spisku?

    > zobacz jak ci sprasowano własne myślenie - coś powiedział kaczor - z
    > założenia powiedział bzdury, koniec tematu, myslenie off.

    nawet nie zrozumiałeś co napisałem. To była treść protestu. Uważasz, że
    to jest uzasadniony protest?