  • 81. Data: 2019-03-07 23:38:27
    Temat: Re: Wylewka przed tynkami
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 7 Mar 2019 11:14:13 +0100, Myjk napisał(a):

    > Tak jak napisał Janusz, nadal zły. Po co te ciśnienie na kalafiory macie?
    > Przecież one tylko zagracają ściany i powodują zły rozkład temperatur w
    > pomieszczeniu. Kaloryfery to SAME WADY w nowoczesnych domach.

    Pewnie mądrości ludowe w stylu "nie montuje się podłogówki w sypialni" albo
    nieśmiertelne budowlane "inni tak robią, więc i my tak zrobimy".

    Znajomi też mają kalafiory na strychu i strasznie żałują.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 82. Data: 2019-03-07 23:42:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Myjk pisze:

    > Dlatego nogi się grzeje, a głowę chłodzi. Zawsze tak a nie
    > odwrotnie -- i nie ma znaczenia pora roku.

    Ale znaczenie ma właściciel nóg owych oraz głowy nosiciel.
    Ja w każdym razie lubię w krainach o klimacie mi przyjaznym,
    wieczorami stąpać bosymi stopy, gdy w powietrzu czuć jeszcze
    gorąc dnia, po chłodnym kamieniu ulicy. Także samo przyjemność
    mi sprawia, gdy w skwarze południa nurzam stopy w rozedrganej
    toni morskej wody, pijąc przy tym kawę lub czerwone wino.

    Jarek

    --
    I krzaczek przy drodze i brat przy maszynie,
    Jak noga w skarpecie sprzedawca w kantynie,

  • 83. Data: 2019-03-07 23:45:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 07.03.2019 o 19:42, Marek pisze:

    > To podstawa.

    Unikam czegoś takiego, bo jest moim zdaniem po prostu niepotrzebne,
    kosztuje worek pieniędzy i do tego niepotrzebnie komplikuje cały układ.
    A jak dasz wszędzie podłogówkę, to w zasadzie ograniczasz się do
    rozdzielaczy obwodów, które ustawiasz tak, żeby odpowiednie temperatury
    w danych pomieszczeniach trzymały i tyle. Pozostaje tylko spiąć to z
    kotłem i grzać tak, żeby podłoga nigdy nie miała więcej niż 30 stopni.
    Bo powyżej tej granicy zaczyna się właśnie dyskomfort odczuwany w nogach
    i być może wtedy zaczyna być to mniej zdrowe. Ale to się normalnie czuje
    w nogach, że od podłogi za ciepło. Wiem, bo miałem tak na etapie, jak
    testowałem różne ustawienia ogrzewania.

    /__/_* /
    / ) /_(//)()
    /

  • 84. Data: 2019-03-07 23:56:12
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    > Jedno mamy ustalone i z tym sie zgadzam. Zeby utrzymac temperature w budynku trzeba
    dostarczyc tyle energii ile z niego ucieka. Masz racje, to oczywiste. Teraz moze
    przejdz do troche trudniejszego zagadnienia. Twierdzisz ze dostarczanie wiekszych
    ilosci czynnika o nizszej temperaturze do wymiennika o wiekszej powierzchni powoduje
    oszednosc w ogrzewaniu w stosunku do ukladu z dostarczaniem mniejszej ilosci czynnika
    majacego wyzsza temperatura i mniejszy wymiennik ciepla. Wiem w ktorym miejscu przy
    gazie powstaje roznica na korzysc niskiej temperatury. Ale jest to strata o takiej
    wielkosci ze da sie ja policzyc ale w realu nie da sie jej wykazac bo jest zbyt mala
    zeby praktycznie w kieszeni zostaly jakies monety. Bo to o to co zostaje w kieszeni
    chodzi a nie o prowadzenie jalowych dyskusji o wyzszosci swiat bozego narodzenia nad
    swietami wielkiej nocy.

    W swoich super dywagacjach zapominasz chyba wciąż o kotle kondensacyjnym
    kotle gazowym, jego charakterystyce i odzysku ciepła z tego co leci w
    komin. I tu zapewne jest największy właśnie zysk i najmniej energii się
    marnotrawi.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 85. Data: 2019-03-08 00:32:29
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O niczym nie zapominam. Potrafisz policzyc jaka bedzie strata kominowa w przypadku
    kotla kondensacyjnego w jednym przypadku grzejacego wode do 30° w drugim do 50°?

  • 86. Data: 2019-03-08 10:03:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 7 Mar 2019 23:38:27 +0100, Borys Pogoreło

    > Pewnie mądrości ludowe w stylu "nie montuje się podłogówki w sypialni" albo
    > nieśmiertelne budowlane "inni tak robią, więc i my tak zrobimy".
    > Znajomi też mają kalafiory na strychu i strasznie żałują.

    Nonono, to samo z kotłami na wyngiel czy pierdolet.

    Ps. Tobie się mail popsuł? :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2019-03-08 11:36:10
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    oszednosc w ogrzewaniu w stosunku do ukladu z dostarczaniem mniejszej ilosci czynnika
    majacego wyzsza temperatura i mniejszy wymiennik ciepla.
    Zapominasz o jednej rzeczy, ten mniejszy wymiennik czyli kaloryfer jest
    pod oknem najczęściej, a okno to dziura w ociepleniu. I teraz przy
    podłogówce i np: -10 na zewn i 20 w środku mamy 30st różnicy temp,
    grzejnik żeby grzał musi mieć min 50-60st co daje 60st róznicy temp
    czyli 2 * więcej niż dla podłogówki. Okna w domu stanowią około 30 do
    40% strat ciepła, więc tu juz widać ile zyskuje się na podłogówce.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 88. Data: 2019-03-08 11:39:13
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-08 o 11:36, Janusz pisze:
> [...]
    > czyli 2 * więcej niż dla podłogówki. Okna w domu stanowią około 30 do
    > 40% strat ciepła, więc tu juz widać ile zyskuje się na podłogówce.

    U mnie to daje około 1,5kw energii przy -10 st co daje około 4m3 gazu na
    dobę.
    Dlatego że mam dość sporo okien(20) i pow ponad 50m2 a okna są sprzed 10 lat
    i są zwykłe dwuszybowe z argonem i powłokami. Teraz robią lepsze.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 89. Data: 2019-03-08 12:02:51
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-03-07 o 21:28, s...@g...com pisze:

    > Innymi slowy nie mam podlogowki a mimo to jakos nie czuje dyskomfortu chodzenia po
    niby zimnych kaflach bez skarpet.
    > Ale dopuszczam mysl ze komus moze byc zimno.

    Mam podłogówkę w całym domu oprócz spiżarni, która przylega do kuchni.
    W kuchni deska 3W, w spiżarni kafle.

    Po przejściu w skarpetkach z kuchni do spiżarni, uczucie zimna w stopy
    jest baaaardzo dotkliwe.

    Tyle ja.

    --
    Pete

  • 90. Data: 2019-03-08 14:07:18
    Od: sk <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 5 marca 2019 17:50:57 UTC+1 użytkownik J Zal napisał:
    > Witam, w zwiazku z tym ze przyspieszy to prace wykonczeiowe postanowilismy zrobic
    instalacje i posadzki przed tynkami cw.

    > Styropian na podlodze bede ukladal sam (15cm w 3 warstwach po 5cm by zakryc
    instalacje). W czesci bedzie tez ogrzewanie podlogowe.

    Wpisz w google "grzejniki podtynkowe", może to rozwiązanie będzie lepsze?
    Stosował ktoś z grupowiczów?