  • 21. Data: 2021-10-08 22:08:28
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-08 o 18:19, dolczak pisze:

    > A kto powiedział, że trzeba dawać rurę w rurze w komin. Prościej w
    > komin rurę PCV na spaliny a powietrze ssać z pomieszczenia.

    WOW!!!

    I z kotła o sprawności 110% robi się kocioł o sprawności 90% :)

    Musisz bardzo nie lubić Budzika skoro udzielasz mu szkodliwych porad.

    Może ja się na tym nie znam. Więc mi wytłumacz jaki jest sens zasysać
    powietrze do spalania z pomieszczenia, skoro wsadzasz w szacht kominowy
    czy nawet w kanał wentylacyjny wkład spalinowy?

    To jak wsadzisz do takiego szachtu wkład spalinowy to już się nie da
    zasysać powietrza tym szachtem?

    > Polecam Brotje kondensacyjny z alu sterowanie PLC Siemensa = Mercedes.

    Powiadasz "Mercedes" to znaczy co? Że tak szybko gniją? ;)

    A poważniej ujmując zależy które modele Botje. Niektóre są bardzo dobre,
    ale drogie. Proponowany przeze mnie ACV/Thermagen będzie o wiele tańszy
    i tak samo dobry, jak nie lepszy. Ale firma Brotje produkuje także
    bardziej budżetowe modele z którymi bywają problemy.

  • 22. Data: 2021-10-08 22:35:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-08 o 20:15, Kris pisze:

    > Masz racje ale po raz kolejny komplikujesz rzeczy proste.
    > Facetowi w beretce(instalatorowi) mniej czasu zajmie oszacowanie na miejscu czy
    jest mozliwosc zamontowania wyrzutu spalin przez sciane niż Tobie napisanie
    powyzszego elaboratu.
    > Bo to prosta rzecz ustalic czy wymogi sa spelnione.

    Nie jest prosta, bo tacy jak Ty nie znają wymogów jakie muszą spełniać
    takie kominy, a poza tym są antyprzepisowi.

    > Nornalnemu instalatorowi przewiert przez sciane zajmie tez mniej wiecej tyle czasu
    co Tobie napisanie tego posta( bo zakladam ze Budzik scian z zelbetu czy granitu nie
    ma)

    Wybacz, ale w porównaniu do Ciebie, ja wiem o czym piszę. Ja nie zajmuję
    się tak jak ty zbijaniem kwietników z desek, ale nieco poważniejszymi
    rzeczami.

    Budzik posiada kocioł gazowy z otwartą komorą spalania. O wiele prościej
    jest wykorzystać ten sam komin i wsadzić do tego komina, który ma, tylko
    i wyłącznie wkład kominowy do spalin. Jest to robota raptem na 2
    godziny. Zrobienie przejścia przez ścianę dla mnie także nie stanowi
    problemu, bo do tego służą mi wiertnice i wiertła koronowe, ale
    zdecydowanie więcej jest przy tym zabawy. O ile samo wiercenie wiertnicą
    to robota na 10-15 min to przygotowanie i późniejsze jej zdemontowanie
    wiertnicy oraz posprzątanie zajmuje o wiele więcej czasu. Wiertnicą
    wierci się na mokro, a zatem jest sporo wody na podłodze, a nierzadko
    przed wierceniem trzeba zabezpieczyć pomieszczenie przed rozbryzgami
    błota - wody wymieszanej z pyłem ze ściany.

  • 23. Data: 2021-10-09 19:18:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 8 października 2021 o 14:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):
    .
    > Super, dzieki, tak własnie zrobię.
    Sprawdz w urzedzie miasta dofinansowanie(plus czyste powietrze)
    U mnie akurat korzystam z okazji ze w jednym mieszkaniu lokatorzy sie zmieniaja to
    wywalam kaflaka i robie gaz.
    Na czyste powietrze sie nie lapie bo mieszkanie a nie dom.
    W urzedzie miasta miła niespodzianka-' dofinansowanie 6300zl.
    W moim.przypadku to.ponad 60% tego co wydam czyli super.
    A jeszcze niedawno jak w innym mieszkaniu to samo robilem to 4300zl max dawali.

  • 24. Data: 2021-10-09 20:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > 60% tego co wydam czyli super. A jeszcze niedawno jak w innym
    > mieszkaniu to samo robilem to 4300zl max dawali.

    Sprawdze, pewnie.
    W czystym powietrzu to i tak na ta cała papierkologie to i tak daja
    grosze niestety. Chyba ze umiesz wykazac ze mało zarabiasz...

    Dostałem pierwsza wycene:
    - Termet silver 25kw (gosc twierdzi ze goldy gorsze i ze silver ale
    koniecznie 25 bo 20 juz jakos inaczej zbudowana i gorsza - nawija
    makaron?)
    Kocioł około 4kpln
    Wkład kominowy 1000zł (dla 7 metrów)
    Robocizna 2kpln
    Dodatkowy filtr ze wzgledu na rodzaj rur 600zł
    Inny osprzet i materiały 2kpln.

    Zwłaszcza ta ostatnia pozycja dośc mocno mnie zdziwiła.
    Rzeczywiście az tyle tego potrzebne?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 25. Data: 2021-10-09 21:31:54
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 9 października 2021 o 20:59:59 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > .
    > Sprawdze, pewnie.

    Sprawdz. W 3 okolicznych gminach u mnie fajna kase daja.
    Jak mieszkasz w kolicach.Puszczykowa to tam mam kuzynke "samorzadowa" i moge
    podpytac.
    > W czystym powietrzu to i tak na ta cała papierkologie to i tak daja
    > grosze niestety. Chyba ze umiesz wykazac ze mało zarabiasz...
    papierologia nie taka straszna a min 30% zawiniesz
    Wiekszosc papierolologi meilem.ogarniesz.
> [...]
    > Dodatkowy filtr ze wzgledu na rodzaj rur 600zł a
    > Inny osprzet i materiały 2kpln.
    >
    > Zwłaszcza ta ostatnia pozycja dośc mocno mnie zdziwiła.

    Tu poki co sie nie wypowiem, musze skonsultowac powyzsze z kumplem.
    Z cenami teraz wariactwo czesto bywa i "instalatorzy" to wykorzystuja szukajac
    jeleni.

  • 26. Data: 2021-10-10 08:39:43
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-09 o 21:31, Kris pisze:

    > Tu poki co sie nie wypowiem, musze skonsultowac powyzsze z kumplem.

    A z tym kumplem działacie uczciwie? Odprowadzacie podatki, wystawiacie
    rachunki/faktury? Bo jeżeli nie to jakie to ma przełożenie wobec
    uczciwych firm, działających legalnie?

    > Z cenami teraz wariactwo czesto bywa i "instalatorzy" to wykorzystuja szukajac
    jeleni.

    Że niby co? Jak ceny rosną to obowiązkiem instalatora jest sprzedawać
    towar po starej cenie sprzed 2 lat?

    W jaki sposób to wykorzystują? Cóż takiego robią ci niedobrzy i wredni
    instalatorzy? Może zakładają na Face Booku fałszywe konta na fałszywe
    dane, aby sprzedawać swoje usługi?

    Kolejny raz rzucasz jakimiś bezpodstawnymi zarzutami.

    Ale cóż każdy sądzi według siebie, a najgłośniej złodziej krzyczy
    "złodziej!".

  • 27. Data: 2021-10-10 08:44:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]

    W jaki sposób to wykorzystują? Cóż takiego robią ci niedobrzy i wredni
    instalatorzy? Może zakładają na Face Booku fałszywe konta na fałszywe

    Kolejny raz rzucasz jakimiś bezpodstawnymi zarzutami, szkalując tym
    razem firmę, która przedstawiła Budzikowi swoją ofertę.

    Ale cóż, każdy sądzi według siebie, a najgłośniej to właśnie złodziej
    krzyczy "złodziej!".

  • 28. Data: 2021-10-10 08:49:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 10 Oct 2021 08:39:43 +0200, Uzytkownik <a...@s...pl>
    wrote:
    > Że niby co? Jak ceny rosną to obowiązkiem instalatora jest
    > sprzedawać
    > towar po starej cenie sprzed 2 lat?

    A słyszałeś o czymś takim jak "stare stany magazynowe"? Jak kupił
    dawno temu po starej cenie to musi być od razu spekulantem?

    --
    Marek

  • 29. Data: 2021-10-10 08:55:58
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-09 o 20:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Dodatkowy filtr ze wzgledu na rodzaj rur 600zł
    > Inny osprzet i materiały 2kpln.
    >
    > Zwłaszcza ta ostatnia pozycja dośc mocno mnie zdziwiła.

    Jak zamontujesz ACV/Thermagen to nie musisz montować tak drogiego
    odmulacza / separatora zanieczyszczeń. Wystarczy skośny filtr lub taki
    filtr z wbudowanym magnesem, ponieważ kotły te są odporne na
    zanieczyszczenia.

    Co prawda za kocioł dasz ok. 1000-12000 więcej. Odejdzie koszt
    odmulacza, ale trzeba będzie dokupić zawór przełączający obiegi CO/CWU,
    bo kocioł nie ma go wbudowanego.

    W przypadku Termeta musi być odmulacz (separator zanieczyszczeń), bo
    wymiennik w Termecie jest bardzo wrażliwy na takie zanieczyszczenia,
    które mogą doprowadzić do uszkodzenia wymiennika i wymiany całego kotła,
    bo wymiana wymiennika to ponad połowa ceny kotła, a gwarancja nie
    obejmuje takich uszkodzeń.

    Cena robocizny 2 tys., moim zdaniem dobra.

    Inne materiały - zawsze są rozliczane wg zużycia. To są wszelkie zawory,
    filtry, złączki, kolanka, trójniki, rurki, regulator pokojowy, czujniki
    temperatury itd.. Ilość tych materiałów zawsze jest kwestią indywidualną
    każdej instalacji.

  • 30. Data: 2021-10-10 09:06:38
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-10 o 08:49, Marek pisze:

    > A słyszałeś o czymś takim jak "stare stany magazynowe"? Jak kupił
    > dawno temu po starej cenie to musi być od razu spekulantem?

    Jak wybudowałeś dom za 100 tys., a jego wartość wzrosła do 500 tys. to
    też go sprzedasz za 100 tys.?

    Weź chłopie nie pisz bzdur o rzeczach o których nie masz pojęcia i nie
    nazywaj tego "spekulacją", bo spekulacja polega na tym, że sprzedajesz
    towar po zawyżonej cenie niż aktualna cena, korzystając z tego, że jest
    deficyt. To było za PRL.

    Jeżeli chodzi o stany magazynowe to są to dość spore koszty dla
    przedsiębiorcy, bo albo sprzeda ten towar, albo zostanie z nim na
    zawsze. Ponieważ ceny rosną to przedsiębiorca ma prawo sprzedać go po
    aktualnych cenach - są to ceny odtworzeniowe stanu magazynowego, bo
    przedsiębiorca aby mieć ten towar na magazynie musi go już kupić po
    nowej cenie. Jeżeli sprzedałby ten towar po starej cenie to po prostu
    dokłada do interesu i jego biznes przestaje mieć jakikolwiek sens. A
    stany magazynowe trzyma się po to, żeby klient nie czekał na wykonanie
    usługi, a przedsiębiorca, aby mógł nieprzerwanie wykonywać usługi.

    Niestety obecnie czeka się na kotły, pompy ciepła, zasobniki CWU po
    kilka miesięcy.