  • 1. Data: 2021-10-07 20:59:55
    Temat: Wymiana pieca gazowego
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Niestety muszę wymienic piec gazowy jeszcze w tym roku.
    Obecny piec to 20 letnia beretta venus38i o mocy około 40kw.
    Dom ma 240m, ma ocieplony dach, elewacja ocieplenie 5cm ale cos tam
    podobno było ocieplane w murach na etapie budowy. Mury grupe, około
    40cm.
    Okna dwuszybowe, wymienione kilka lat temu.

    W jakiej mocy piec celowac?

    Piec jednofunkcyjny, mysle ze jak juz robić to wypadałoby wymienic
    komplet razem z zasobnikiem.

    Jakich kosztów powinienem sie spodziewac?

    Piec to pewnie z 5-7kpln?

    A robocizna? Jakie obecnie stawki?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 2. Data: 2021-10-07 21:23:24
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 7 października 2021 o 20:59:57 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > W jakiej mocy piec celowac?

    Współcześnie te najmniejszej.mocy+20kW) stykną raczej jak tam wiatr nie chula
    Termeta Ecoondens gold polecam.
    > Piec jednofunkcyjny, mysle ze jak juz robić to wypadałoby wymienic
    > komplet razem z zasobnikiem.

    Skoro zasobnik dobry to poki co nie ruszaj
    Wymiana zasobnika to banał, jakby co w jedno.popoludnie zrobisz

    > Jakich kosztów powinienem sie spodziewac?

    To zależy.lokalnie.
    Cena kotła plus dzień roboty fachowca(w tym kilka pieczątek jak chcesz w pełni
    formalnie)
    Sprawdź w Swojej gminie czy na dotacje się nie lapiesz- rozdają ostatnio na lewo i
    prawo

    > Piec to pewnie z 5-7kpln?

    Termety np tańsze. Ale jak się uprzesz to i za10 tys znajdziesz.

    > A robocizna? Jakie obecnie stawki?

    Sama wymiana to banał.
    Ale czasy takie że coniektorzy Panowie w beretkach się cenią.

  • 3. Data: 2021-10-07 21:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > To zależy.lokalnie.
    > Cena kotła plus dzień roboty fachowca(w tym kilka pieczątek jak
    > chcesz w pełni formalnie) Sprawdź w Swojej gminie czy na dotacje
    > się nie lapiesz- rozdają ostatnio na lewo i prawo

    Tak sie jeszcze zastanawiam - jak dotychczas był piec gazowy z otwarta
    komora a teraz miałby być kondensacyjny to trzeba wkład do komina
    zmieniac / zakładac?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 4. Data: 2021-10-07 22:26:57
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2021-10-07 o 20:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Piec jednofunkcyjny, mysle ze jak juz robić to wypadałoby wymienic
    > komplet razem z zasobnikiem.
    >
    > Jakich kosztów powinienem sie spodziewac?

    Wejdź sobie na tę stronę: cieplowlasciwie.pl

    Wpisz wszystkie dane budynku i dowiesz się jakiej mocy kotła
    potrzebujesz. Moim zdaniem taki dom jak Twój nie potrzebuje kotła o
    większej mocy jak 25-30kW.

    Jeżeli masz starą instalację stalową to nie wchodź w kotły z
    wymiennikami i z nierdzewki. Tylko wymienniki aluminiowo-krzemowo-magnezowe.

    Jeżeli masz zasobnik emaliowany, a najprawdopodobniej masz zasobnik
    Beretta Mars to radziłbym wymienić na nowy, zwłaszcza jeżeli nie
    wymieniałeś systematycznie anody magnezowej.

    Ja standardowo polecam kotły ACV Kompakt lub te same kotły pod polską
    marką Thermagen. Są to kotły z wymiennikiem
    aluminiowo-krzemowo-magnezowym o wyjątkowej budowie o maksymalnie
    zredukowanej ilości podzespołów i połączeń, dzięki którym są to jedne z
    najbardziej niezawodnych kotłów na rynku. Może nie mają najwyższych
    sprawności bo mają 107%, a najoszczędniejsze kotły 110%, ale możesz
    takie sprawności "wyciskać" tylko przy pełnej instalacji podłogowej.
    Przy grzejnikach różnica jest niezauważalna.

    Zasobniki do kotła gazowego musi posiadać możliwie jak najdłuższą
    wężownice lub też podwójny płaszcz. Ale zdecydowanie najlepsze są
    zasobniki typu zbiornik w zbiorniku. Dla przykładu firma ACV jest
    producentem jednych z najlepszych na rynku zasobników tego typu z
    wewnętrznym zbiornikiem na wodę użytkową z nierdzewki. Firma ta ma w
    ofercie zasobniki stojące bez możliwości zamontowania dodatkowej grzałki
    lub też zasobniki pionowe, wiszące z wbudowaną grzałką. Id ogromną
    zaletą jest bardzo duża wydajność ciepłej wody.

    Ale możesz też iść inną drogą. Kupić kocioł 2-funkcyjny + zasobnik
    warstwowy np. z nierdzewki. Zasobnik taki nie ma wężownicy, ani
    płaszcza. Podgrzewanie tego zasobnika odbywa się obiegiem ciepłej wody
    użytkowej. Aby to było możliwe to pomiędzy zasobnikiem, a kotłem jest
    zamontowana pompka sterowana termostatem. Typowe zasobniki warstwowe
    mają już taką pompę wbudowaną w jednaj obudowie ze zbiornikiem, ale nie
    należą do najtańszych. O wiele taniej złożysz taki zestaw kupując sam
    zbiornik np. Joule i oddzielnie pompę i termostat.

    Poszukaj w moich postach - dużo już napisałem na temat tych kotłów i
    zasobników. Nie patrz też na ceny kotłów ACV czy Thermagen w internecie,
    bo lokalny instalator załatwi Ci go taniej i uważaj na porady tych,
    którzy polecają to co najtańsze tylko dlatego, że jest najtańsze. Kotły,
    które Ci polecam plasują się w średniej półce cenowej, ale jakością biją
    wiele kotłów z tych wyższych półek.

    Dotychczas używałeś kotła z otwartą komorą spalania. Jeżeli nie masz
    obecnie żadnego wkładu kominowego to wystarczy wsadzić w obecny komin
    wkład z nierdzewki lub plastikowy o średnicy 80mm i masz już zestaw
    spalinowo-powietrzny.

    Jeżeli masz wkład kominowy z nierdzeki to niestety nie wykorzystasz go
    bezpośrednio do kotła kondensacyjnego. Musisz włożyć wkład z nierdzewki
    lub tworzywa sztucznego.

    W przypadku włożenia wkładu z nierdzewki obecny wkład będziesz musiał
    uszkodzić, bo się nie da obsadzić kolana spalinowego, nierdzewnego bez
    rozwalenia dotychczasowego wkładu.

    Zaś rozwalenie tego wkładu może nieść w przyszłości problemy, że wkład
    ten może się obsuwać i może uszkodzić nowy wkład spalinowy.

    Tutaj polecam elastyczne wkłady kominowe z polipropylenu (tworzywa
    sztucznego) firmy Ricom, które dostarczane są w jednym kawałku rury. Do
    tego wkładu firma ma specjalne kolana + uchwyty tzw. modernizacyjne,
    dzięki którym w dotychczasowym wkładzie nawet nie musisz wykonać ani
    jednego otworu.

    Opisz może jaką masz instalację CO i z czego wykonaną? Ile masz wody w
    obiegu? Jakie grzejniki?

  • 5. Data: 2021-10-07 22:51:02
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > należą do najtańszych. O wiele taniej złożysz taki zestaw kupując sam
    > zbiornik np. Joule i oddzielnie pompę i termostat.
    co by to miało dać?
    1f+ zasobnik = co+cwu+ bufor energii, wygoda w poborze
    2f =co+cwu, taniej, bez pompek, zbiorników, ale z pewnymi ograniczeniami
    2f+ zasobnik warstwowy = ...

    artykuł sponsorowany, zawiera reklamę produktu
    > Tutaj polecam elastyczne wkłady kominowe z polipropylenu (tworzywa
    > sztucznego)żartuję oczywiście, mnie się też przyda taka rura.

    ToMasz

  • 6. Data: 2021-10-08 07:25:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Uzytkownik a...@s...pl ...

    > Jeżeli masz zasobnik emaliowany, a najprawdopodobniej masz
    > zasobnik Beretta Mars to radziłbym wymienić na nowy, zwłaszcza
    > jeżeli nie wymieniałeś systematycznie anody magnezowej.

    Dom kupiłem kilka miesiecy temu wiec nie wiem co było serwisowane ale
    zasobnik jest ACV comfort wiec albo był w miedzyczasie wymienany albo
    złozyli jakis taki dziwny zestaw montujac go w 2003 roku.

    > Opisz może jaką masz instalację CO i z czego wykonaną? Ile masz
    > wody w obiegu? Jakie grzejniki?

    Rury które ida po domu to zwykłe stalówki, tylko przy kotle sa
    miedziane na wyjściu, zapewne powymieniali jak zmieniali piec z
    weglowego na gazowy.
    Same grzejniki sa tego typu:
    https://swatt.pl/pl/grzejnik-aluminiowy-record-zeber
    ko-3827

    Ile wody? Nie mam pojecia :)

    Strona cieplowlasciwie pokazała 16kw kocioł ale powiedzmy ze wolałbym
    odrobine wiekszy ze wzgledu na to ze czesc oszacowan opieram na tym co
    powiedział mi poprzedni własciciel i moze być roznie z prawdomownoscia
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Mężczyzna musi trzy rzeczy w życiu zrobić...

  • 7. Data: 2021-10-08 07:28:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    czwartek, 7 października 2021 o 22:00:03 UTC+2 Budzik napisał(a):

    > Tak sie jeszcze zastanawiam - jak dotychczas był piec gazowy z otwarta
    > komora a teraz miałby być kondensacyjny to trzeba wkład do komina
    > zmieniac / zakładac?
    A nie masz możliwosci zrobić w prosty sposób wyrzutu spalin przez ścianę?

  • 8. Data: 2021-10-08 07:35:34
    Od: Kris <k...@g...com>

    piątek, 8 października 2021 o 07:25:20 UTC+2 Budzik napisał(a):
    > Strona cieplowlasciwie pokazała 16kw kocioł ale powiedzmy ze wolałbym
    > odrobine wiekszy ze wzgledu na to ze czesc oszacowan opieram na tym co
    > powiedział mi poprzedni własciciel i moze być roznie z prawdomownoscia

    Bez sensu przewymiarowywac.
    Potrzebujesz najmniejszego kotła jakie są na rynku(20kW)
    I tak nie będzie miał co robić przez większość sezonu grzewczego.
    Przy tej mocy jak wyżej pisałem możesz zrobić wyrzut spalin przez sciane jak masz
    możliwość.

    Co do modelu kotła to sprawdź dostępność serwisantów danej marki w Twojej okolicy

  • 9. Data: 2021-10-08 07:47:16
    Od: Runt <n...@e...prv>

    W dniu 2021-10-08 o 07:28, Kris pisze:

    > A nie masz możliwosci zrobić w prosty sposób wyrzutu spalin przez ścianę?

    i mieć "zasyfioną" ścianę? jeżeli robić już coś to porządnie.

    --
    Runt

    "Oculum pro oculo, dentem pro dente!"

  • 10. Data: 2021-10-08 08:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > I tak nie będzie miał co robić przez większość sezonu grzewczego.
    > Przy tej mocy jak wyżej pisałem możesz zrobić wyrzut spalin przez

    No tak, skoro pokazuje 16 to 20 bedzie troche przewymiarowany i chyba
    ok.

    > Co do modelu kotła to sprawdź dostępność serwisantów danej marki w
    > Twojej okolicy

    Mieszkam w okolicach Poznania wiec mysle ze nie bedzie problemu z zadna
    marka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"