  • 71. Data: 2018-11-06 21:39:25
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 23:44, pilocik pisze:
    > moj dzisiejszy uzysk z PV
    > https://pvoutput.org/list.jsp?id=69243&sid=61525&v=0

    Dlaczego sekcja "generated" i "exported" są ciągle takie same u Ciebie?
    Nie mieszkasz tam czy nie masz po prostu opomiarowane tego?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 72. Data: 2018-11-06 21:46:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 23:44, pilocik pisze:
    > moj dzisiejszy uzysk z PV
    > https://pvoutput.org/list.jsp?id=69243&sid=61525&v=0

    W programie prosument, te 80% to od kogo się obiera? Od producenta,
    dostawcy czy obu?
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 73. Data: 2018-11-06 23:32:12
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Dlaczego sekcja "generated" i "exported" są ciągle takie same u Ciebie?
    > Nie mieszkasz tam czy nie masz po prostu opomiarowane tego?

    niestety z powodu topografii mojej instalacji mam problem z
    zamontowaniem licznika zużycia, zatem bez tego pomiaru system pvoutput
    jest tak ustawiony, że teoretycznie cała wygenerowana energia jest
    eksportowana, aktualnie nie mam czasu, chęci i możliwości technicznych
    by to zmienić, zresztą jest to i tak tylko dla mojej wiedzy i do tego
    wystarcza mi aplikacja dostawcy, jak ktoś ma Energę to
    https://mojlicznik.energa-operator.pl

  • 74. Data: 2018-11-06 23:38:25
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > W programie prosument, te 80% to od kogo się obiera? Od producenta,
    > dostawcy czy obu?

    to działa tak, że za każdy 1kWh wysłany do sieci mogę odebrać za darmo
    80% czyli 0,8kWh ( przy instalacjach >10kWp jest to 70%)

    czyli przykładowo: dzisiaj wyprodukowałem 18kwh, na bieżąco zjadłem z
    tego 4kWh a 14kWh wysłałem w świat, 80% z tych 14kWh czyli 11,2kWh mogę
    odebrać za darmo a te 20% to "opłata" dla operatora/dystrybutora

  • 75. Data: 2018-11-07 16:48:12
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-06 o 23:38, pilocik pisze:

> [...]
    > tego 4kWh a 14kWh wysłałem w świat, 80% z tych 14kWh czyli 11,2kWh mogę
    > odebrać za darmo a te 20% to "opłata" dla operatora/dystrybutora
    Ok, a jak jest z opłatami przesyłowymi?

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 76. Data: 2018-11-07 19:03:40
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    W dniu 07.11.2018 o 16:48, Janusz pisze:

    > Ok, a jak jest z opłatami przesyłowymi?

    nie ma

  • 77. Data: 2018-11-08 10:50:49
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 04 Nov 2018 14:26:11 GMT, Mateusz Viste wrote:

    > Mateusz

    Sorry, że taki Off-Top, ale muszę a maila "nie pamiętam" ;-)

    http://dobrewiadomosci.net.pl/27527-ta-sprytna-owca-
    przez-6-lat-ukrywala-sie-w-jaskini-gdy-przychodzil-c
    zas-strzyzenia/

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 78. Data: 2018-11-08 11:04:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 08 Nov 2018 10:50:49 +0100, Roman Tyczka wrote:
> [...]
    >
    > http://dobrewiadomosci.net.pl/27527-ta-sprytna-owca-
    przez-6-lat-
    ukrywala-sie-w-jaskini-gdy-przychodzil-czas-strzyzen

    Stare jak świat, to ma z 10 lat jak nie więcej. I nie żadna owca, tylko
    baran (świeć Panie nad jego duszą), bo do takiego figla to trzeba jednak
    jaja mieć. Swoją drogą, nieco smutno patrzeć jak ludzie wynaturzają
    zwierzęta w imię produkcji.

    Mateusz

  • 79. Data: 2018-11-09 00:32:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jesli dobrze pamietam to owce hodujesz.

  • 80. Data: 2018-11-10 07:54:42
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 04.11.2018 o 11:49, ToMasz pisze:
    > to nie tak. Wszystko zależy co znaczy lepiej. latać samolotem na wakacje
    > 4 razy w roku - tak, wyjechali. ale to nie oznacza lepszego życia.

    a co oznacza lepiej?

    > może wydać fortunę, może wydać trochę a moze zero. nie chce pisać
    > nudnych elaboratów, ale jak niema nasrene w głowie, męża, rodziców i
    > teściów - może być spokojna o swoją przyszłość.

    jak nie ma męża, rodziców, teściów i pracuje na etat to może być
    spokojna o swoją przyszłość?

    > tu problemem jest fakt, że nie pracując możesz przeżyć. jak? na koszt
    > innych pracujących, co spowoduje jeszcze niższe zarboki w stosunku do
    > pracy i ucieczkę za granice

    to ile teraz państwo dopłaca że nagle nie pracując możesz przeżyć? bo
    chyba nie mówisz tylko o tych 500zł na dziecko?

    Łukasz