  • 61. Data: 2018-11-05 08:54:02
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 08:34:00 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > pokaż fakturę i zużycie. Jeśli prowadzisz przeciętne życie, to każdy,
    > abosolutnie każdy kto ma dom miałby obowiązek zrezygnować z innego
    > sposobu ogrzewania/wykorzystania energii elektrycznej

    Jaki kurna obowiązek? O czym Ty gadasz? Teraz próbują zrobić obowiązek
    niepalenia najtańszym syfem węglopodobnym i jest ogólnopolskie aj-waj.
    Jak chcesz zmusić ludzi do kupowania fotowoltaiki?

    > jak masz jeden dach na jedną wspólnotę, zgodnych ludzi, brak możliwości
    > kradzieży lub dewastacji. połączenie tych faktów jest bardzo rzadko
    > możliwe.

    No jakoś montują anteny i inne wynalazki i się da. Ludziska przywykną
    do paneli i nikt tego nie będzie ruszał.

    > i co tym udowodniłeś? Bo debilom że ToMasz się myli, ToMaszowi ze słońce
    > jest kapryśne.

    A co chciałeś udowodnić pisząc że zimą się tylko smartfona naładuje?

    > Jako kraj musimy ponieść koszt produkcji energii albo z
    > atomu, albo z węgla albo mieć zajebistą sieć domowych producetów i
    > magiczne sposoby magazynowania jej. W jaki sposób dokonamy wyboru? Niema
    > dobrego sposobu, są złe i bardzo złe. ja wskazałem, moim zdaniem, naj
    > mniej zły.

    Nie wiem gdzie to zło widzisz. Cywilizowane kraje przestawiają się
    na OZE wspomagane magazynami energii, do tego duże gazówki jako elastyczne
    i całodobowe podtrzymywacze sieci. Tu i ówdzie atom i węgiel bo z tego
    tak szybko się nie wyjdzie. Nawet Ruscy na Syberii stawiają fotowoltaikę
    i magazyny energii. Ruscy, którzy mają po pachy taniego węgla.
    A Polak zawsze pod prąd :]

    L.

  • 62. Data: 2018-11-05 10:12:47
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 4 Nov 2018 05:08:31 -0800 (PST), w
    <a...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Tak, rzad daje pieniadze. Dzieciw z Polsce, taj jak w innych panstwach, sa
    panstwowe.

    Piłeś -- nie pisz.
    Nie myślisz -- zacznij myśleć.

  • 63. Data: 2018-11-05 10:16:34
    Od: Elektrolot <e...@N...pl>

    "W sobotni poranek doszło do niecodziennego zjawiska. Hurtowe ceny prądu w niemal
    całej Europie
    Zachodniej zupełnie się wyrównały. Tylko cztery państwa UE zachowały cenową
    niezależność. Wśród nich
    była Polska z najdroższym prądem w Unii Europejskiej."

    https://wysokienapiecie.pl/14396-ceny-energii-elektr
    ycznej-listopad-2018/

  • 64. Data: 2018-11-05 10:52:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 5 Nov 2018 10:16:34 +0100, Elektrolot napisał(a):

> [...]
    niezależność. Wśród nich
    > była Polska z najdroższym prądem w Unii Europejskiej."

    Tym którzy twierdzą że energia z węgla jest w kraju najtańsza zalecam
    przeczytanie np. tego:
    http://wise-europa.eu/wp-content/uploads/2017/09/UKR
    YTY-RACHUNEK-raport-internet.pdf

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 65. Data: 2018-11-05 23:17:54
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 07:22, Lisciasty pisze:
    > Drugiego lutego 2018, max moc 3300W. Można tym ładować 100 smartfonów.

    Jak już to podawaj kWh które zmagazynowałeś. Bo przez 10min tych 100
    smartfonów, to się nie naładuje.
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 66. Data: 2018-11-05 23:20:22
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.11.2018 o 07:50, Lisciasty pisze:
    > Ta, zwłaszcza po kopalniach i stoczniach widać, jak państwo sobie świetnie
    > radzi :]

    Po NFZcie i Wojsku Polskim też widać. Sugerujesz prywatyzację? :-)
    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 67. Data: 2018-11-05 23:20:55
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

  • 68. Data: 2018-11-05 23:44:35
    Od: pilocik <p...@t...pl>

    > Jak już to podawaj kWh które zmagazynowałeś. Bo przez 10min tych 100
    > smartfonów, to się nie naładuje.

    moj dzisiejszy uzysk z PV
    https://pvoutput.org/list.jsp?id=69243&sid=61525&v=0

    możesz też zerknać na poprzednie dni, póki co to jestem na plusie w
    magazynie energi ok 1MWh i póki co to nadal rośnie, to moje niemalże
    kwartalne zużycie, a przecież zimą też słońce nieco poświeci
    mój wykres nie ma długiej historii, instalacja od lipca, wykres od
    wrzśnia, możesz zerknąć na Liściastego, ma o rok dłuższy staż

    https://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165

    przekonany ?

  • 69. Data: 2018-11-06 00:02:27
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ile kosztowala Cie mozliwosc wyeksportowania dwa dni temu pradu za zlotowke, wczoraj
    za piecdziesiat groszy a dzisiaj za niecala dyche?

  • 70. Data: 2018-11-06 07:22:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Po NFZcie i Wojsku Polskim też widać. Sugerujesz prywatyzację? :-)

    Onegdaj potęga najjaśniejszej głównie wojskiem 'prywatnym' stała. Jak
    przychodził kryzys (czyt. pospolite ruszenie) to wiadomo jak się to
    kończyło.

    --
    Pete