  • 51. Data: 2018-11-04 23:31:25
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.11.2018 o 22:56, Lisciasty pisze:

    > Z niesterowalnych to wiatrówki i lada miesiąc fotowoltaika. Z takich
    > bardziej do ogarnięcia to biomasa (słomy ci u nas dostatek) oraz
    > gazówki w tandemie z parówkami (CCGT). Takich kilka większych gazówek
    > rozsianych po kraju + energia odnawialna gdzie komu wygodniej i byśmy
    > handlowali energią na lewo i prawo...
    nie wiem napewno, ale obawiam się ze nie. mam kumpla który ma
    fotowoltaniekę. tyle ile wlezie, na domu i na garażu. latem głównie
    oddaje, zimą niestety odbiera. liczył ze choćby zastawił cały plac
    panelami - na zero nie wyjdzie. znaczy, do oświetlenia - może i tak, ale
    do sumarycznego zużycia prądu, ogrzewaniem - niema szans. Ale nawet
    gdyby grzanie wody i kaloryferów było na gaz, to bilans będzie miał
    lekko dodatni. a gdzie enegria słoneczna dla ludzi z blokowisk? Na
    wspólnym dachu nie postawisz paneli. wszyscy mali, indywidualni
    producenci prądu musieliby mieć zajebistą nadprodukcjie żeby Twoje
    założenie się udało. chyba że podchodzisz do tego inaczej. mianowicie
    gasimy elektrownie węglowe bo wraz z opłatą za co2 prąd będzie kosztował
    2zł za kwh, dajemy metr styro i jeszcze na to wełna, zamykamy pół
    przemysłu i wszystkie kopalnie kryptowalut. to się zgadzam. panele górą.

    ToMasz
    ps nie mówiąc juz o tym, ze fotowoltanika zimą to smartfona naładuje

  • 52. Data: 2018-11-04 23:41:09
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > To panstwo dalo z pieniedzy wszystkich panstwowych ludzi jacy zyja w Polsce troche
    pieniedzy na wszystkie dzieci.

    nie. to państwo zabrało pracującym, i oddało (90%)na dzieci rodzin nie
    pracujacych, patologicznych. Więc pracujący mają mniej kasy, leniwi
    więcej. na dłuzszą metę spowoduje to katastrofę którą zobrazował któryś
    kolega obrazkiem. Wszystkim po równo - to socjalizm, który jest zły.
    naraziem mamy wszystkim po równo - dla dzieci.
    a wystarczyłoby uzależnić dopłaty od ocen/zachowania/frekwencji.
    wystarczyłoby obciąć jakiekowliek dopłaty osobom które otrzymały
    mandat/zostały skazane przez sąd. wkońcu płaca kary naszymi pieniędzmi.
    wystarczyłoby powiedzieć jak ojciec synowi: dam ci kase, ale wódki i
    fajek za nią nie kupisz. chcesz pić wódkę - za swoje. ale swoje będziesz
    miał jak najpierw matce za jedzenie i pranie zapłacisz.
    Tak by mogło być... i moze twórcy tej inicjatywy tak myśleli. ale wyszło
    jak wyszło. masz teraz nalepki - auto kupione za 500+ Libacja za 500+
    rodzina naście dzieci - bo jest 500+

    ToMasz

  • 53. Data: 2018-11-05 00:34:19
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 11:09, ToMasz pisze:

    > nic nie zrozumieliście
    > prąd z wiatraka - 89groszy
    > prąd z węgla 68 groszy
    > prąd z elektrowni atomowej  - 58 groszy
    > prąd z .....itd
    > (ceny przykładowe)
    > odbiorca wybiera sobie cene a tym samym czy chce wspierać kopalnie,
    > źródła odnawialne czy atom. wtedy wypowiadana opinia o ekologii,
    > przyszłości energetyki będize poparta jego pieniędzmi a nie czczymi
    > życzeniami.
    > ToMasz

    Dobry żart.
    Weź no sobie w rękę rachunek za energie elektryczną i zobacz jaka część
    tego rachunku to cena energii elektrycznej. Reszta to są opłaty
    przesyłowe i ch... wie jeszcze jakie, które i tak zapłacisz takie same,
    niezależnie  od tego od kogo byś kupił energię. Poza tym sieć jest
    wspólna i tak naprawdę kupując z firmy X oddalonej o 1000km od Ciebie
    tak naprawdę zużywasz prąd od firmy Y, która jest najbliżej Ciebie, a
    firma X rozlicza się za zużycie z firmą Y.
    Decentralizacja sprzedaży energii elektrycznej to totalna głupota,
    ponieważ klient tak naprawdę płaci wielu pośrednikom i dlatego ta
    energia jest taka droga, a zużywa prąd od tego, kto jest najbliżej,
    niezależnie w jaki sposób jest on wyprodukowany.
    Energetyka powinna być państwowa tak samo jak kopalnie, huty, stocznie,
    petrochemia i banki, bo to są najważniejsze sektory strategiczne państwa
    od których zależy siła oraz bezpieczeństwo państwa.

  • 54. Data: 2018-11-05 00:52:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 23:31, ToMasz pisze:

> [...]
    > zgadzam. panele górą.
    >
    > ToMasz
    > ps nie mówiąc juz o tym, ze fotowoltanika zimą to smartfona naładuje

    Po pierwsze nie fotowoltanika tylko fotowoltaika.

    Po drugie w naszych warunkach prąd z węgla jest najtańszy i jeszcze
    długo to się nie zmieni.

    CO2 to jest sposób na upierdolenie Polaka, bo jako jedyny kraj w Europie
    nie posiadamy ani jednej elektrowni atomowej, a produkujemy tani prąd z
    węgla. Dlatego lobby zachodnie wymyśliło sobie sposób na CO2.

    Po trzecie problem z CO2 to "pic na wodę fotomontaż", ponieważ ekosystem
    sam się reguluje. Wzrostowi CO2 w atmosferze towarzyszy wzrost ilości
    roślin zielonych, a tym samym zwiększenie zużycia CO2 oraz zwiększenie
    produkcji O2

    Historia Ziemi już to przerabiała w prehistorycznych czasach, kiedy to
    właśnie stężenie CO2 w atmosferze było o wiele wyższe niż obecnie.
    Dlatego też na Ziemi rozwinęła się flora. Rośliny miały rozmiary 10
    krotnie większe niż obecnie. Zaczęły karłowacieć ponieważ przybyło w
    atmosferze O2 i ubyło CO2

    Ekosystem stara się sam utrzymać równowagę, do której my przez miliony
    lat przystosowaliśmy swoje organizmy.

  • 55. Data: 2018-11-05 01:00:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-11-05 o 00:52, Uzytkownik pisze:

    > CO2 to jest sposób na upierdolenie Polaka, bo jako jedyny kraj w
    > Europie nie posiadamy ani jednej elektrowni atomowej, a produkujemy
    > tani prąd z węgla. Dlatego lobby zachodnie wymyśliło sobie sposób na CO2.

    P.S.
    Zachód ma nadprodukcję energii z atomu i poprzez politykę CO2 próbuje
    nas zmusić do kupowania tej energii. Tak naprawdę CO2 to sposób jak z
    Polaka zrobić konsumenta, który będzie zmuszony kupować energię z zachodu.
    Zmusili nas do kupowania zachodnich towarów, rozliczania się w
    zachodnich bankach, pracy dla zachodnich korporacji, nawet gazet
    polskich już nie mamy. To jest po prostu sposób na podporządkowanie
    sobie Polski. Prawda jest taka, że obecnie jesteśmy w stanie wojny
    gospodarczej, która ma za zadanie nas zdominować, podporządkować
    gospodarczo i zindoktrynować.

  • 56. Data: 2018-11-05 07:22:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 23:31:28 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
> [...]
    > panelami - na zero nie wyjdzie. znaczy, do oświetlenia - może i tak, ale
    > do sumarycznego zużycia prądu, ogrzewaniem - niema szans.

    Patrz pan, ja mam tylko na części dachu i jakoś mi wystarcza na świecenie,
    pranie, komputery, kuchenkę i pompę ciepła. Może kolega ma jakieś ogniwa
    wymontowane z kalkulatorów? :>

    https://tinyurl.com/y9pwkeym

    > ps nie mówiąc juz o tym, ze fotowoltanika zimą to smartfona naładuje

    https://pvmonitor.pl/user.php?idinst=10165&od=2018-2
    -2&do=2018-2-2

    Drugiego lutego 2018, max moc 3300W. Można tym ładować 100 smartfonów.

    Podsumowując wszystko powyższe i cytując Górskiego "co ty wiesz - w nogach śpisz" :P

    L.

  • 57. Data: 2018-11-05 07:39:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 00:52:27 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Po drugie w naszych warunkach prąd z węgla jest najtańszy i jeszcze
    > długo to się nie zmieni.

    LCOE dla Polski na 2016:

    Wiatr Lądowy 80.0 EUR/MWh
    Wiatr Morski 150.0 EUR/MWh
    Energia słoneczna (fotowoltaiczna) 150.0 EUR/MWh
    Węgiel 67.0 EUR/MWh

    Węgiel jest tańszy ale niewiele i to się zmienia każdego roku
    mocno na niekorzyść węgla. Stwierdzenie że to się długo nie zmieni
    jest niestety błędne.

    > CO2 to jest sposób na upierdolenie Polaka, bo jako jedyny kraj w Europie
    > nie posiadamy ani jednej elektrowni atomowej, a produkujemy tani prąd z
    > węgla. Dlatego lobby zachodnie wymyśliło sobie sposób na CO2.

    Bzdura. Oczywiście handel CO2 to sposób na walenie w rogi społeczeństwa,
    ale nie powstało to w celu udupienia Polski tylko po prostu jako pomysł
    na pozyskiwanie kasy.

> [...]
    > sam się reguluje. Wzrostowi CO2 w atmosferze towarzyszy wzrost ilości
    > roślin zielonych, a tym samym zwiększenie zużycia CO2 oraz zwiększenie

    Oczywiście. Ale efektem ubocznym walki z CO2 jest rozwój rozwiązań
    proekologicznych i to jest fakt nie do podważenia. A człowiekowi jednak
    lepiej się żyje w czystym środowisku.

    L.

  • 58. Data: 2018-11-05 07:47:24
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 01:01:01 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Zachód ma nadprodukcję energii z atomu i poprzez politykę CO2 próbuje
    > nas zmusić do kupowania tej energii. Tak naprawdę CO2 to sposób jak z
    > Polaka zrobić konsumenta, który będzie zmuszony kupować energię z zachodu.

    Na oczywistym przykładzie Francji jako posiadacza dużej ilości atomówek:

    https://www.iea.org/countries/france/
    https://tinyurl.com/yd624qpf

    Zamiast pozyskiwać wiedzę z telepudła trzeba czasem się zmusić do wysiłku
    i poczytać coś, wiem że szukanie wiedzy jest czasem bolesne, ale generalnie
    wychodzi in plus dla człowieka :]

    > sobie Polski. Prawda jest taka, że obecnie jesteśmy w stanie wojny
    > gospodarczej, która ma za zadanie nas zdominować, podporządkować
    > gospodarczo i zindoktrynować.

    Ludzie są w stanie wojny gospodarczej od czasów małpoluda. Ameryki Pan
    nie odkryłeś.

    L.

  • 59. Data: 2018-11-05 07:50:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 5 listopada 2018 00:34:20 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:
> [...]
    > energia jest taka droga, a zużywa prąd od tego, kto jest najbliżej,
    > niezależnie w jaki sposób jest on wyprodukowany.

    Jakim pośrednikom? Płaci dostawcy i swojemu operatorowi sieci,
    za zużywanie drutów. System prosty jak łopata. A że operator to
    monopolista bo nie masz wyboru zmiany, więc dlatego ponad połowa kosztów
    to haracze.

    > Energetyka powinna być państwowa tak samo jak kopalnie, huty, stocznie,
    > petrochemia i banki, bo to są najważniejsze sektory strategiczne państwa
    > od których zależy siła oraz bezpieczeństwo państwa.

    Ta, zwłaszcza po kopalniach i stoczniach widać, jak państwo sobie świetnie
    radzi :]

    L.

  • 60. Data: 2018-11-05 08:33:58
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Patrz pan, ja mam tylko na części dachu i jakoś mi wystarcza na świecenie,
    > pranie, komputery, kuchenkę i pompę ciepła. Może kolega ma jakieś ogniwa
    > wymontowane z kalkulatorów? :>

    pokaż fakturę i zużycie. Jeśli prowadzisz przeciętne życie, to każdy,
    abosolutnie każdy kto ma dom miałby obowiązek zrezygnować z innego
    sposobu ogrzewania/wykorzystania energii elektrycznej

    > https://tinyurl.com/y9pwkeym
    jak masz jeden dach na jedną wspólnotę, zgodnych ludzi, brak możliwości
    kradzieży lub dewastacji. połączenie tych faktów jest bardzo rzadko
    możliwe.

    > Drugiego lutego 2018, max moc 3300W. Można tym ładować 100 smartfonów.

    i co tym udowodniłeś? Bo debilom że ToMasz się myli, ToMaszowi ze słońce
    jest kapryśne. Jako kraj musimy ponieść koszt produkcji energii albo z
    atomu, albo z węgla albo mieć zajebistą sieć domowych producetów i
    magiczne sposoby magazynowania jej. W jaki sposób dokonamy wyboru? Niema
    dobrego sposobu, są złe i bardzo złe. ja wskazałem, moim zdaniem, naj
    mniej zły.

    ToMasz