  • 41. Data: 2018-11-04 15:26:11
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 15:12:50 +0100, Roman Tyczka wrote:
    > Strzelam: wygra atom... bo najtańszy, tak będzie, bo 99% ludzi ma to w
    > dupie.

    Ale to źle? Dobrze obrabiany atom jest bezpieczny, a ekologiczny ślad ma
    znacząco poniżej węgla czy innej ropy. Nawet jeśli chodzi o panele to mam
    wątpliwości, bo ich produkcja taka niewinna nie jest. Woda i wiatr są ok,
    ale to trzeba mieć warunki.

    Mateusz

  • 42. Data: 2018-11-04 15:42:12
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Przy produkcji paneli to na poczatku troche gazu zeby stopic piach a potem tylko prad
    i to tez w niewielkich ilosciach w przeliczeniu na panel. Prad moze byc z paneli.

  • 43. Data: 2018-11-04 16:45:00
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2018-11-04 at 13:27, Jacek Maciejewski wrote:

    > Pewnie miałeś na myśli "szczytować". To jednak trochę inne słowo :)

    Miałem na myśli dokładnie to, co napisałem -- sugeruję zajrzeć do
    Słownika Języka Polskiego. Myślę, że żaden listonosz ani nie szczytuje,
    ani nie sczytuje odczytując liczniki. :-)

    --
    mrg

  • 44. Data: 2018-11-04 17:02:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 05:08:31 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Tak, rzad daje pieniadze. Dzieciw z Polsce, taj jak w innych panstwach, sa
    panstwowe. Rodzice moga je wychowywac bo to najtaniej dla panstwa wychodzi. Okazalo
    sie ze duza czesc panstwowych dzieci zyje na zbyt niskim poziomie ocierajacym sie o
    biede. To panstwo dalo z pieniedzy wszystkich panstwowych ludzi jacy zyja w Polsce
    troche pieniedzy na wszystkie dzieci. Bylo to najtansze bo panstwo dalo 250 zlotych
    na dziecko ale to 250 zlotych ma wartosc nabywcza 500 zlotych.

    Zenek, nie pisz jak jesteś napity.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 45. Data: 2018-11-04 17:06:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 16:45:00 +0100, marrgol napisał(a):

    > sugeruję zajrzeć do
    > Słownika Języka Polskiego

    Ooo... ciekawe, nie znałem tego znaczenia.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 46. Data: 2018-11-04 17:25:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.11.2018 o 15:19, Lisciasty pisze:

    > Atom nie jest już najtańszy i w tym sęk

    uczę swoje dzieci, aby nie mówiły co nie jest. Może Ty też, zamiast
    mówić że jesteśmy w błędzie, powiesz co jest najtańsze?

    ToMasz

  • 47. Data: 2018-11-04 17:33:20
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Do czego masz zastrzezenia. Jesli napisze ze jestes glupi to dokad nie udowodnie ze
    jestes nie bedziesz glupi a to co napisalem o Tobie nie ma zadnego znaczenia. Masz
    zastrzezenia, pytania, inne zdanie to podyskutujmy.

  • 48. Data: 2018-11-04 21:20:55
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On 04 Nov 2018 14:26:11 GMT, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > wątpliwości, bo ich produkcja taka niewinna nie jest. Woda i wiatr są ok,

    Nie oceniam czy dobrze czy źle, odnoszę się do:

    "odbiorca wybiera sobie cene a tym samym czy chce wspierać kopalnie,
    źródła odnawialne czy atom. wtedy wypowiadana opinia o ekologii,
    przyszłości energetyki będize poparta jego pieniędzmi a nie czczymi
    życzeniami."

    i podważam, że odbiorca ma dylematy typu kopalnia vs ekologia. Ma to w tyle
    i o tym napisałem.
    A że atom nie jest zły to też tak myślę, ale to niepopularne chyba.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 49. Data: 2018-11-04 22:16:47
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    na dziecko ale to 250 zlotych ma wartosc nabywcza 500 zlotych.

    Coś ci się pozajączkowało.

    To raczej 500+ ma wartość nabywczą 250zł.

    W 2017 r. było ok. 4 mln. dzieci, na które wypłacano 500+

    Pracujących w 2018r. to raptem 16,5 mln. osób. Z czego ponad 1 mln. to
    darmozjady (ponad 700 tys. urzędników + ponad 300 tys. pracowników
    pracujących na rzecz urzędów).

    Dochodzą do tego pracownicy utrzymywani z podatków ludzi tworzących PKB.
    Tzw. pracownicy budżetowi - służby, sądownictwo, szkolnictwom lecznictwo
    itd.

    W rzeczywistości pracowników przynoszących państwu dochód jest poniżej
    10 mln. Ci pracownicy muszą utrzymać emerytów, bezrobotnych, urzędników
    i budżetowców, a także zrzucić się na 500+. Jak więc widać każdy z tych
    pracowników został okradziony na 250zł + Xzł., które ukradło państwo,
    aby obsłużyć 500+. Wśród tych pracowników także są beneficjenci 500+,
    którzy dostali 500+, a jednocześnie zostali okradzeni na ponad 250zł.

    Jak więc widać 500+ nie ma nawet siły nabywczej 250zł.

    Niestety, aby dać te 500+ to państwo także zabrało emerytom i wszystkim
    utrzymywanym z pieniędzy podatników.

  • 50. Data: 2018-11-04 22:56:51
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 17:25:46 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:
    > uczę swoje dzieci, aby nie mówiły co nie jest. Może Ty też, zamiast
    > mówić że jesteśmy w błędzie, powiesz co jest najtańsze?

    Z niesterowalnych to wiatrówki i lada miesiąc fotowoltaika. Z takich
    bardziej do ogarnięcia to biomasa (słomy ci u nas dostatek) oraz
    gazówki w tandemie z parówkami (CCGT). Takich kilka większych gazówek
    rozsianych po kraju + energia odnawialna gdzie komu wygodniej i byśmy
    handlowali energią na lewo i prawo...

    L.