  • 31. Data: 2018-11-04 11:35:36
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > odbiorca wybiera sobie cene a tym samym czy chce wspierać kopalnie,
    > źródła odnawialne czy atom. wtedy wypowiadana opinia o ekologii,
    > przyszłości energetyki będize poparta jego pieniędzmi a nie czczymi
    No dobrze.A gdzie widzisz tu role polityków?
    No właśnie.A to też są ludzie i chcą żyć. Dobrze żyć, a nic innego nie potrafią.
    I to oni stawiają nam warunki, a nie jakiś -za przeproszeniem-
    > ToMasz
    A my nawet nie możemy głosować tak jak chcemy...

  • 32. Data: 2018-11-04 12:30:08
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 11:09:37 +0100, ToMasz napisał(a):

    > odbiorca wybiera sobie cene a tym samym czy chce wspierać kopalnie,
    > źródła odnawialne czy atom.

    Tak to nie zadziała, ponieważ jeśli wybierzesz cenę za kryterium to nie
    będzie miało to związku z procesem wytwarzania energii. Musisz wybierać
    dostawcę. Wielu dostawców oferuje jakiś mix energii - możesz sobie
    wybrać dostawcę z dużym udziałem OZE. Oczywiście, wszyscy wybiorą
    tańszego (jak w tym kawale jak to gość wybierał żonę) więc to też nie
    zadziała. Jeśli mamy przejść na OZE to centralne rządowe wspomaganie
    jest niezbędne.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 33. Data: 2018-11-04 12:31:20
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2018-11-04 at 09:18, Janusz wrote:

    > Aaa no tak :) powinno być "sczytują".

    Powinno być ,,odczytują" :-) -- ,,sczytywać" oznacza zupełnie
    inną czynność...

    --
    mrg

  • 34. Data: 2018-11-04 12:42:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Tak to nie zadziała, ponieważ jeśli wybierzesz cenę za kryterium to nie
    > będzie miało to związku z procesem wytwarzania energii.
    dlaczego? Ja nie mówię żeby cena była jak najniższa, ale tak ustawiona,
    aby uwzględniała zmiany na conajmniej 10 lat w przód. czyli emisje co2,
    budowę sieci, czy elektrowni. wspomaganie rządowe jest jak najbardziej
    potrzebne, ale nie w postaci dopłat, tylko decyzji gospodarczych.

    > Musisz wybierać
    > dostawcę.

    i co to zmienia? Mnie nie chodzi o puste deklaracje ze chcę byc
    "zielony" tylko o przełożenie deklaracji na realne ceny.

    ToMasz

  • 35. Data: 2018-11-04 12:49:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.11.2018 o 10:59, abomito pisze:
    > . Na co piątej wystawie jest kartka dam prace. jak to jest
    > Ty wyobraż sobie, że wszyscy którzy chcieli lepiej żyć, to już wyjechali.
    to nie tak. Wszystko zależy co znaczy lepiej. latać samolotem na wakacje
    4 razy w roku - tak, wyjechali. ale to nie oznacza lepszego życia.

    > a ile musi z tego wydać na koszty: przedszkole, ubranie i opiekunkę do dziecka?
    może wydać fortunę, może wydać trochę a moze zero. nie chce pisać
    nudnych elaboratów, ale jak niema nasrene w głowie, męża, rodziców i
    teściów - może być spokojna o swoją przyszłość.

    tu problemem jest fakt, że nie pracując możesz przeżyć. jak? na koszt
    innych pracujących, co spowoduje jeszcze niższe zarboki w stosunku do
    pracy i ucieczkę za granice

    ToMasz

  • 36. Data: 2018-11-04 13:25:58
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 12:42:53 +0100, ToMasz napisał(a):

    > ale nie w postaci dopłat, tylko decyzji gospodarczych.
    Dopłata też jest decyzją gospodarczą. Zapewne miałeś na myśli "decyzje
    inwestycyjne". No to wyrażaj się jaśniej.

    > i co to zmienia? Mnie nie chodzi o puste deklaracje ze chcę byc
    > "zielony" tylko o przełożenie deklaracji na realne ceny.
    Jeśli energia z OZE będzie droższa niż z węgla to jej nikt nie kupi.
    Więc nie oczekuj że państwo ci umożliwi wybór między różnymi metodami
    wytwarzania energii. Nie jest to zgodne z długofalową polityka
    energetyczną. Na razie masz do wyboru dostawców o róznym miksie. Możesz
    sobie też zainstalować własne panele i nawet w Polsce to jest opłacalne
    i to też sposób optowania za OZE. Rolą państwa jest sterowanie sektorem
    energetycznym tak by energia była zawsze, była możliwie tania i żeby jej
    wytwarzanie nie prowadziło do katastrofy w perspektywie
    kilkudziesięcioletniej. Co też i robi, choć ułomnie bo politycy mają
    horyzont ograniczony do najbliższych wyborów.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 37. Data: 2018-11-04 13:27:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 12:31:20 +0100, marrgol napisał(a):

    > Powinno być ,,odczytują" :-) -- ,,sczytywać" oznacza zupełnie
    > inną czynność...

    Pewnie miałeś na myśli "szczytować". To jednak trochę inne słowo :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 38. Data: 2018-11-04 14:08:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tak, rzad daje pieniadze. Dzieciw z Polsce, taj jak w innych panstwach, sa panstwowe.
    Rodzice moga je wychowywac bo to najtaniej dla panstwa wychodzi. Okazalo sie ze duza
    czesc panstwowych dzieci zyje na zbyt niskim poziomie ocierajacym sie o biede. To
    panstwo dalo z pieniedzy wszystkich panstwowych ludzi jacy zyja w Polsce troche
    pieniedzy na wszystkie dzieci. Bylo to najtansze bo panstwo dalo 250 zlotych na
    dziecko ale to 250 zlotych ma wartosc nabywcza 500 zlotych.

  • 39. Data: 2018-11-04 15:12:50
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sun, 4 Nov 2018 11:09:37 +0100, ToMasz wrote:

> [...]
    > źródła odnawialne czy atom. wtedy wypowiadana opinia o ekologii,
    > przyszłości energetyki będize poparta jego pieniędzmi a nie czczymi

    Strzelam: wygra atom... bo najtańszy, tak będzie, bo 99% ludzi ma to w
    dupie.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 40. Data: 2018-11-04 15:19:28
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 4 listopada 2018 15:12:51 UTC+1 użytkownik Roman Tyczka napisał:
    > Strzelam: wygra atom... bo najtańszy, tak będzie, bo 99% ludzi ma to w
    > dupie.

    Atom nie jest już najtańszy i w tym sęk :/ Jeszcze kilka lat temu
    tak było ale czasy się zmieniają...

    L.