  • 21. Data: 2018-11-04 05:39:37
    Temat: Re: Za prąd będziemy płacić najwięcej w Europie
    Od: l...@g...com

    Odnośnie liczników chodziło mi o to, że "listonosze SZCZYTUJĄ liczniki". Literówka a
    cieszy oko.

  • 22. Data: 2018-11-04 09:18:26
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2018-11-04 o 05:39, l...@g...com pisze:
    > Odnośnie liczników chodziło mi o to, że "listonosze SZCZYTUJĄ liczniki". Literówka
    a cieszy oko.

    Aaa no tak :) powinno być "sczytują".

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 23. Data: 2018-11-04 09:18:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Chcieli zeby im sie zylo ciut lzej i maja 500+ i bezrobocie na poziomie PRL.
    To nie o to chodzi. U mnie jest więcej miejsc pracy z najniższą krajową
    niż chętnych. Na co piątej wystawie jest kartka dam prace. jak to jest
    że nie ma chętnych? Bo bez pracy da się całkiem całkiem przeżyć. ale
    brak chętnych do pracy, oznacza mniej firm. brak chętnych do pracy
    oznacza mniejszę chęć zdobywania umiejetności dających lepiej płatną
    pracę. na koniec oznacza to emigracje zarobkową ze wschodu. o ile teraz
    krótkowzroczne społeczeństwo jest zaspokojone, to ich dzieci albo będą
    na poziomie graniczącym ( w dużym uproszczeniu) z patologią albo wyjadą.
    co spowoduje ze Polska będzie krajem objętym masową patologią, a późnie
    niewypłacalnym finansowo. ale my tego nie dożyjemy. pytanie czy nasze
    dzieci będą pluły na nasze groby czy zapalały znicze

    ToMasz

  • 24. Data: 2018-11-04 09:22:49
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Bo takie prognozy co będzie za 10 lat jakoś nie wierzę.

    proste rozwiązanie. sprzedawać prąd, z oznaczeniem skąd bierze się ten
    prąd i odpowiadającej mu cenie. czyli prąd z węgla za tyle i tyle, prąd
    z wiatraków - odpowiednia cena, prąd z enegrii atomowej - odpowiednia
    cena. po 5 latach będziemy wiedzieli jak zagłosowali polacy portfelami.
    ToMasz

  • 25. Data: 2018-11-04 10:45:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    witam.
> [...]
    > z wiatraków - odpowiednia cena, prąd z enegrii atomowej - odpowiednia
    > cena. po 5 latach będziemy wiedzieli jak zagłosowali polacy portfelami.

    I ty tak poważnie? No wiem...
    Tylko jak to technicznie rozwiązać? Elektrony mają być w papierkach innego koloru,
    czy liczniki mają inaczej liczyć? No bo wiem, że jak chcę mieć prąd ręcznie
    robiony, to wpuszczę se Tybetańczyka do piwnicy i niech sobie te ampery
    klepie.Jak potrafi.Bo jak kto bliższy, to ucieknie.
    Pozdro.abomito

  • 26. Data: 2018-11-04 10:46:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 04 Nov 2018 09:18:30 +0100, ToMasz wrote:
    > To nie o to chodzi. U mnie jest więcej miejsc pracy z najniższą krajową
    > niż chętnych. Na co piątej wystawie jest kartka dam prace. jak to jest
    > że nie ma chętnych? Bo bez pracy da się całkiem całkiem przeżyć.

    Spokojnie, wszystko co było, prędzej czy później wróci. Życiem kołem się
    toczy. https://i.redd.it/xgkel22jxeiy.jpg

    Mateusz

  • 27. Data: 2018-11-04 10:57:39
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 2 Nov 2018 08:12:50 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Chcieli zeby im sie zylo ciut lzej i maja 500+

    Ty, Zenek, wciąż trwasz w przeświadczeniu że rząd daje pieniądze. To
    typowe myślenie homo sowieticus. Otóż jesteś w mylnym błędzie oraz
    tkwisz w nim jako palec w d... Rząd *oddaje* pieniądze (menelom) które
    wcześniej zabrał m.i. tobie. A po drodze sporo sobie ukradnie oraz
    zmarnuje.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 28. Data: 2018-11-04 10:59:08
    Od: abomito <a...@w...pl>

    . Na co piątej wystawie jest kartka dam prace. jak to jest
    > że nie ma chętnych? Bo bez pracy da się całkiem całkiem przeżyć. ale
    > brak chętnych do pracy, oznacza mniej firm. brak chętnych do pracy
    Ty wyobraż sobie, że wszyscy którzy chcieli lepiej żyć, to już wyjechali.Zostali
    tylko ci, którzy mają -choćby kiepską, ale pracę.Policz sobie, ile zarabia średnia
    młoda matka, choćby po kiepskich prywatnych studiach? 2000-2500 to wszystko.a ile
    musi z tego wydać na koszty: przedszkole, ubranie i opiekunkę do dziecka? Nie taniej
    zostać w domu? wprawdzie po kilku latach w domu to ani matka przeważnie już nie
    pójdzie do pracy,ani dzieci nie będą miały dobrych wzorców, ale kogo to obchodzi?
    P.S.Emeryci też już zaczynają wyjeżdżać.Przy dzieciach będą nieć opiekę, a opieka do
    wnuków się przyda...

  • 29. Data: 2018-11-04 11:01:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 4 Nov 2018 01:45:42 -0800 (PST), abomito napisał(a):

    > I ty tak poważnie? No wiem...
    > Tylko jak to technicznie rozwiązać?

    Przecież to już jest rozwiązane. Masz zdecentralizowany rynek energii i
    możesz sobie kupować (z pewnymi ograniczeniami) prąd od dowolnego
    dostawcy mimo że wszyscy korzystają z tej samej sieci. A duże
    przemysłowe podmioty to mogą nawet zamówić sobie prąd z konkretnej
    elektrowni.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 30. Data: 2018-11-04 11:09:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > dostawcy mimo że wszyscy korzystają z tej samej sieci. A duże
    > przemysłowe podmioty to mogą nawet zamówić sobie prąd z konkretnej

    nic nie zrozumieliście
    prąd z wiatraka - 89groszy
    prąd z węgla 68 groszy
    prąd z elektrowni atomowej - 58 groszy
    prąd z .....itd
    (ceny przykładowe)
    odbiorca wybiera sobie cene a tym samym czy chce wspierać kopalnie,
    źródła odnawialne czy atom. wtedy wypowiadana opinia o ekologii,
    przyszłości energetyki będize poparta jego pieniędzmi a nie czczymi
    życzeniami.
    ToMasz