  • Data: 2019-01-03 11:06:22
    Temat: Re: Zamiana węgla na gaz
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 10:39:39 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Gazem wyjdzie sporo taniej niz weglem. Na grzejniki trzeba zalozyc >zawory
    termostatyczne. Marny kociol weglowy nie poradzi sobie z >instalacja z zaworami
    termostatycznymi.

    Poradzi sobie
    U mnie w chacie sobie radzi

    > Dla gazowego zawory sa zadnym problemem. Zawory zapewniaja stala temperature bez
    przegrzewania,

    Zawory z kotłem węglowym tez tak działają
    Aczkolwiek trochę racji masz bo jak się większość zaworów zamknie to i kocioł "staje"
    a stojąc ma marną sprawność

    > przegrzewanie powoduje duze straty.
    Tu zgoda

    > Inwestujac w troche drozsze zawory mozna programowac np. zmniejszenie tempertury w
    okreslonych godzinach.

    Tu brak zgody
    W betonowym domu takie działanie nie przynosi żadnej oszczędności a obniża komfort
    mieszkania
    Obniżasz temperaturę na kilka godzin to później więcej trzeba władować żeby wróciła
    do "normalnej"

    Mama przez święta była kilka dni u mnie. Temperatury były powyżej zera to w domu u
    mamy przez te dni nie palone było.
    Jak przyjechaliśmy i rozpaliłem w kotle to dość szybko udało się osiągnąć temperaturę
    powietrza w pomieszczeniach ok 22stC ale przez prawie cała dobę jeszcze było tam
    niekomfortowo.
    Ja byłem tam do wieczora i to czułem, później pojechałem do siebie.
    Mama twierdzi że odczucie chłodu minęło dopiero następnego dnia
    chałupa wychłodzona, ściany wyziębione zanim to wszystko nabrało normalnej
    temperatury to trwało kilkanaście godzin