  • Data: 2019-01-03 11:29:28
    Temat: Re: Zamiana węgla na gaz
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 10:55:05 UTC+1 użytkownik marios napisał:

    > Ciekaw jestem jaka powierzchnia grzana.

    Ze 150m2 po podłogach ogrzewanych pomieszczeń wyjdzie.

    > Rozumiem że nieruchomość jest na Ciebie skoro chcesz odliczać z dochodu.
    >
    > Czy mógłbyś zdradzić (zakładam że analizowałeś) w paru zdaniach jakie wymogi
    > formalne są przy odliczeniach od podstawy opodatkowania.

    W sasiednim watku Liściasty bodajże zapodał link.
    Odnośnie czystego powietrza tez się rozeznawałem w temacie
    Ale pomińmy kwestie finansowe bo z tym sobie dam rade
    Nie o to w tym watku mi chodziło.

    > Nie wiem jak inni liczą
    > 1kg węgla = 22 do 29 MJ

    Podlinkowałem na wstępie wegiel który kupuje
    Na workach napisali 28-29MJ, ale papier przyjmie wszystko

    > 1kWh = 3.6 MJ
    > 25kg*22MJ/3.6MJ = 152.7 kWh
    > 25kg*29MJ/3.6MJ = 201.3 kWh

    Przyjmijmy te dolne 150kWh z worka
    150x160worków to mamy 24000kWh na sezon
    Czyli chyba podobnie jak Liściasty wyżej policzył
    A trzeba uwzględnić wyższa sprawność kotła gazowego w porównaniu do smieciucha
    Wiec z gazu może się okazać ze 20000kWh styknie do uzyskania podobnych temperatur

    > Dla swojej inwestycji (dom z 93r do modernizacji, ok 60m2 użytk.) wyliczyłem
    > 111 kWh dziennie zapotrzebowania (~77W/m2 mocy grzewczej
    > 77W*60m2*24h=110880), może grubo za dużo liczę - 77W, ale domek koszmarnie
    > szybko traci ciepło.

    Dom mamy wybudowany w 1968 roku z pustaków betonowych, ogrzewane dwie kondygnacje+
    nieogrzewana wysoka piwnica(praktyczni niski parter to jest) docieplony jakiś czas
    temu bodajże 10cm styropianu
    Okna PCV ale z tych pierwszych bo w okolicach 2000roku chyba wymieniane były
    Skoro 4tony węgla na sezon starcza to jak widać jakoś przesadnie energożerny nie jest
    jak na tak stara chałupę.