    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Subject: Re: Zarówka? 50 dolców poprosze!
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sun, 22 May 2011 12:04:17 +0200

    Dnia Thu, 19 May 2011 18:12:42 -0700 (PDT), Piotr Molski napisał(a):

    > No sorry - nie widzisz roznicy w tym co sie dzialo z Ziemia przed
    > rewolucja przemyslowa w XVIII wieku i co sie dzieje teraz???
    > Do czasu rewolucji gospodarka byla raczej ekstensywna, a teraz?
    > Czytalem ostatnio wywiad z "mlodym" Costeau. Mowil, ze tam gdzie 40
    > lat temu bylo zatrzesienie ryb, teraz jest podwodna pustynia.

    To także naturalne zmiany.
    Takie same, jak wymieranie gatunków i tworzenie się nowych.
    Był niedawno program o Czernobylu i okolicach dziś. Wbrew oczekiwaniom -
    kwitnie tam życie.

    > Metale rzadkie - Chiny juz przykrecaja eksport i za jakis czas
    > producenci elektroniki mocno sie zdziwia.
    > Globalne ocieplenie - owszem, moze i wynika z cyklu przyrody, ale my
    > ten cykl znacznie przyspieszamy.

    Czym?

    > Zuzywamy Ziemie w tempie ekspresowym - sami tego byc moze nie widzimy,
    > ale nasze prawnuki moga miec przerabane ;)

    Spokojnie, wymyślą sobie nowe rejony wydobywcze, surowce i technologie.
    Mamy dużo krzemu na Ziemi... wręcz niewyczerpane zasoby.

    > BTW - jakie sa negatywne aspekty ferm wiatrowych? Trzebia ptaki?

    Na grunt w promieniu kilku o więcej) (albkilometrów wokół przenoszone są
    ich ciągłe drgania, 24 h na dobę, odczuwają je zwierzęta (ziemne, naziemne,
    owady i ptaki) i uciekają z tych okolic, ponadto odczuwają je ludzie
    mieszkający w sąsiedztwie - drgania te są nie do wytrzymania. Mam
    bezpośrednie relacje.
    Chciałbyś mieszkać przy pralce wirującej na najwyższych obrotach 24 h na
    dobę przez całe życie?

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei