  • 21. Data: 2022-11-07 19:23:01
    Temat: Re: Żeby się niektórym nie nudziło i mieli o czym myśleć.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 7 Nov 2022 09:43:34 -0800 (PST), w
    <e125a23a-02bf-4d9d-9083-30ae7287f579n@googlegroups.
    com>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

    > Teraz był ostatni termin na wypracowanie warunków do sterowania inflacja w
    przyszłości. Połowa Polaków ma jakiś kredyty. Przy okazji zarobili deweloperzy.
    Ostatni raz w tym stuleciu dobrze zarobili. Przy okazji państwo też zarobiło na vacie
    itd.

    Tak też będziesz stękał, gdy mieszkania będą po 15k/m2? :D

  • 22. Data: 2022-11-07 19:23:59
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > niezamieszkałych mieszkań. Z jego zapowiedzi wynika, że mogą one zostać objęte
    "znaczącym podatkiem". - Pytanie, czy takich mieszkań po prostu nie opodatkować.W
    zasadzie jestem za. Firmy teraz mają dużo wyższe opłaty za lokale, i w
    zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie, aby zwykłe mieszkania miały takie
    same opłaty jak firmy, ale opłata ta może zostać znacznie obniżona jeśli
    ktoś w lokalu mieszka. Masz jedno mieszkanie - nic Cię to nie obchodzi.
    masz 20 mieszkań, z czego 10 pustych - masz problem, musisz obniżyć cenę
    najmu.
    Tylko jak się głębiej zastanowić, to właśnie dowód że żyjemy w
    socjaliźmie. Znaleźliśmy rozwiązanie problemu, który wcześniej sami
    stworzyliśmy

    ToMasz

  • 23. Data: 2022-11-07 19:26:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 19:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > Dobra. Nie przedstawiłem i nieruchomości będą drożały. A odpowiesz na
    > pytanie o twoich rodzicach i/lub dziadkach? Możesz dołożyć rodziców/
    > dziadków żony. Mieszkają w ruderach z latryna na podwórku?
    Nie mam już Dziadków i Rodziców.
    Ale mam sąsiadów, w każdym domu po 2/3 pokolenia na kupie. Jak z nimi
    rozmawiam to wszyscy chętnie by się "rozluźnili", ale nie mogą bo młodzi
    nie mają kasy na własne.

    TG

  • 24. Data: 2022-11-07 19:58:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 listopada 2022 o 19:26:46 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
> [...]
    > Ale mam sąsiadów, w każdym domu po 2/3 pokolenia na kupie. Jak z nimi
    > rozmawiam to wszyscy chętnie by się "rozluźnili", ale nie mogą bo młodzi

    W ziemankach żyli twoi bliscy których już nie ma?

  • 25. Data: 2022-11-07 20:06:38
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 19:58 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

    > W ziemankach żyli twoi bliscy których już nie ma?

    Mieszkania po nich się sprzedały, nie wiem o co pytasz.

  • 26. Data: 2022-11-07 20:07:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > Ale mam sąsiadów, w każdym domu po 2/3 pokolenia na kupie. Jak z nimi
    > rozmawiam to wszyscy chętnie by się "rozluźnili", ale nie mogą bo młodzi

    Co do drugiej sprawy, o wielopokoleniowych rodzinach. Jest kilka stron stworzonych na
    bazie spisu powszechnego. Kiedyś na stronie chyba Polska w liczbach. Było w warunkach
    mieszkania o przeludnieniu. Oczywiście statystyki nie opisują pojedynczych
    przypadków. Ale w przypadku przeludnienia bylo ze na wsiach jest trochę większe niż w
    miastach a sytuacja o której napisałeś dotyczy tak nikłej ilości gospodarstw dowych
    że nie zmieniają one ogólnej statystyki. Musisz żyć w najbiedniejszym rejonie polski
    w nadbiedniejszej gminie w najbiedniejszej wiosce. Inaczej tego fenomenu o jakim
    napisałeś wytłumaczyć siebie da. Ty żyjesz z dziećmi i wnukami? Dzielicie trzy izby
    na 8 osób?

  • 27. Data: 2022-11-07 20:12:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 listopada 2022 o 20:06:41 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Mieszkania po nich się sprzedały, nie wiem o co pytasz.
    To dlaczego ci po co po tobie beda sprzedawli mieli by sprzedać drożej jeśli mieszkań
    po zmarłych może tylko przybywać? Przedstawiłes wizje dwóch milionów ruder po
    ludziach którzy zmarli. Dużo dostałeś za ruderę po rodzicach? Pytam bo wśród tych
    dwóch milionów ruder było mieszkanie które sprzedałeś.

  • 28. Data: 2022-11-07 21:27:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 20:07 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > dowych że nie zmieniają one ogólnej statystyki. Musisz żyć w
    > najbiedniejszym rejonie polski w nadbiedniejszej gminie w

    20 km od Warszawy, nie ma biedoty.
    Metr działki na moim osiedlu to 300-500 zł. Trochę dalej lasu działki są
    po 100-150 zł/m2.
    Aby się teraz wybudować trzeba mieć z 600 tys.
    Młody kredytu nie dostanie, jak rodzice nie mają kasy to mieszkają na
    kupie. Wynajem za dwa pokoje to 3-4 tys.

    > Inaczej tego fenomenu o jakim napisałeś wytłumaczyć siebie da. Ty żyjesz
    > z dziećmi i wnukami? Dzielicie trzy izby na 8 osób?

    Zazwyczaj wygląda to tak, że starzy mieszkają na dole, kolejne pokolenie
    piętro wyżej. Ludzie podnoszą dachy, dobudowują zewnętrzne schody aby jak
    najbardziej "być na swoim" - ale i tak takie siedzenie "na kupie" generuje
    konflikty.
    To żaden fenomen, statystyka (tak się w niej lubujesz) potwierdza to co
    napisałem:

    https://regiodom.pl/eurostat-prawie-60-proc-doroslyc
    h-polakow-mieszka-z-rodzicami-dlaczego-tak-jest/ar/c
    9-15519603

    "59,6 proc. Polaków między 18. a 34. rokiem życia nadal mieszka z
    rodzicami - podał Eurostat. Na tle Unii Europejskiej jest to jeden z
    najwyższych wyników - wyższy odnotowano tylko w ośmiu państwach. Choć
    osoby dorosłe mieszkające w domu rodzinnym często spotykają się z
    zarzutami o lenistwo czy niedojrzałość, przyczyn takiej decyzji jest
    wiele, w tym wysokie koszty zakupu nieruchomości czy wynajmu mieszkania."

    TG

  • 29. Data: 2022-11-07 21:30:30
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2022 o 20:12 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > jeśli mieszkań po zmarłych może tylko przybywać? Przedstawiłes wizje
    > dwóch milionów ruder po ludziach którzy zmarli.

    Pomyliłeś mnie z kimś innym. Skup się.

    > Dużo dostałeś za ruderę po rodzicach? Pytam bo wśród tych dwóch milionów
    > ruder było mieszkanie które sprzedałeś.

    Sprzedały się od ręki, robiłem kastingi wśród kupujących.

    TG

  • 30. Data: 2022-11-07 21:59:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    poniedziałek, 7 listopada 2022 o 21:31:18 UTC+1 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
    > Pomyliłeś mnie z kimś innym. Skup się.
    > Sprzedały się od ręki, robiłem kastingi wśród kupujących.
> [...]
    Teraz zajebales jak chory w kubel. Muszę pisać że straciłem całkowicie zaufanie do
    tego co pisałeś i napiszesz? Kasting to do filmu robią. Trochę dokładniej można
    popytać jak ktoś chce wynająć. Kasting wśród kupujących. Kupujacy ma mieć kasę. I to
    jest cały kasting wśród kupujących. Zdaje sobie sprawę że temat jaki poruszyłem nie
    musi być miły. Ale powinien sprowokować przez zainteresowanych analizę zagrożeń. Ja
    nie jestem w stu procentach pewny że mam rację. Ale mnie przekonują statystyki
    opracowane instytucje państwowa a ciebie i innych że jakiś dziennikarz napisał. Albo
    że wszyscy z wyjątkiem jednego żyją w wielopokoleniowych rodzinach. Albo że 1999999
    pustych mieszkań to rudery kto jedno co było sprzedane było w dobrym stanie. Bo po
    rodzicach było i nie wypadało napisać że to była nora jak pozostałe.