  • 1. Data: 2018-09-26 12:48:23
    Temat: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Marek <f...@f...com>

    W projekcie jest klasyczny styro 20cm. Wykonawca proponuje 15cm
    zamiast 20 ale grafitowym bo lepszy i tańszy. Ma rację?
    Druga sprawa to kwestia finansowania. Koszt całkowity z jego
    materiałem wychodzi drożej o około 10tys niż mój materiał a tyllo
    jego robocizna. ale za to muszę mu wszystko dostarczać na zawołanie.
    Co wybrać? Obawiam się że te 10ttys obliczone przeze mnie być może
    czegoś nie uwzględnia... i wyjdzie na to samo. Czy to normalne że
    taka różnica może wyjść?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2018-09-26 13:29:31
    Temat: Re: Zew. ocieplenie - jaką metodę wybrać?
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-26 o 12:48, Marek pisze:
    > W projekcie jest klasyczny styro 20cm. Wykonawca  proponuje 15cm zamiast
    > 20 ale grafitowym bo lepszy i tańszy. Ma rację?

    Srebrny na pewno lepszy od grafitowego a złoty to już najlepszy.

    A na serio, to nie od dzisiaj styro ma określony wskaźnik zwany lamdą.
    Porównaj lambdę jednego i drugiego - to będziesz wiedział który jest
    lepszy.

> [...]
    > się że te 10ttys obliczone przeze mnie być może czegoś nie uwzględnia...
    > i wyjdzie na to samo. Czy to normalne że taka różnica może wyjść?

    Co chcesz ocieplić? Altankę, dom jednorodzinny, kościół czy szkołę?
    Bo 10tys różnicy na szkole to nic :P

    --
    Pete

  • 3. Data: 2018-09-26 14:00:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 13:29:31 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Porównaj lambdę jednego i drugiego - to będziesz wiedział który
    > jest
    > lepszy.

    No to był skrót myślowy, ten cienszy srebrny ma taką samą lambdę a
    lepszy bo cieńszy i tańszy.

    > Co chcesz ocieplić? Altankę, dom jednorodzinny, kościół czy szkołę?
    > Bo 10tys różnicy na szkole to nic :P

    Dom jednorodzinny. Powierzchnia ocieplenia ok 270m2

    --
    Marek

  • 4. Data: 2018-09-26 14:51:08
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-09-26 o 14:00, Marek pisze:

    > No to był skrót myślowy, ten cienszy srebrny ma taką  samą lambdę a
    > lepszy bo cieńszy i tańszy.

    Piszesz jakieś bzdury.

    lambda nie zalezy od grubosci. Od grubosci zalezy wskaznik U, czyli
    przenikalność cieplna przegrody.

    Naprawdę oba mają taką samą lambdę?

    > Dom jednorodzinny. Powierzchnia ocieplenia ok 270m2

    policz sobie powierzchnię ścian, pomnóż przez grubość ocieplenia i
    będziesz miał cenę styropianu.
    Do tego siatka, klej, kołki jeśli chcesz wyceniasz z kart technicznych i
    masz cenę materiału.

    --
    Pete

  • 5. Data: 2018-09-26 15:16:16
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 14:51:08 +0200, Pete <n...@n...com> wrote:
    > Piszesz jakieś bzdury.
    > lambda nie zalezy od grubosci. Od grubosci zalezy wskaznik U, czyli
    > przenikalność cieplna przegrody.

    No i gdzie tu bzdura?

    > Naprawdę oba mają taką samą lambdę?

    Tak twierdzi wykonawca.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2018-09-26 15:22:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 26 września 2018 15:16:19 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

    > Tak twierdzi wykonawca.
    Podaj dokładnie co proponuje wykonawca- jakie konkretnie styropiany porównywał
    Zobaczymy czy ma racje czy bzdury Tobie opowiadał.

  • 7. Data: 2018-09-26 15:29:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Sep 2018 15:16:16 +0200, Marek napisał(a):

    > No i gdzie tu bzdura?
    Piszesz:

    "ten cienszy srebrny ma taką samą lambdę a
    lepszy bo cieńszy i tańszy."

    Otóż nie jest fizycznie i logicznie możliwe by materiał miał tą samą
    lambdę a był "lepszy" (w sensie że lepiej chroni przed utratą ciepła).
    Poducz się co właściwie znaczy "lambda" w tym kontekście.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2018-09-26 15:34:59
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 26.09.2018 12:48, Marek pisze:

    > Druga sprawa to kwestia finansowania. Koszt całkowity z jego materiałem wychodzi
    > drożej o około 10tys niż mój materiał a tyllo jego robocizna. ale za to muszę mu
    > wszystko dostarczać na zawołanie. Co wybrać?

    Czyli tak czy siak, robocizna kosztuje 10 tys. No to na szybko pomnóż powierzchnię
    ścian do ocieplenie i koszt 1 m2 styropianu. To samo zrób z siatką i klejem (klej
    ma jakąś tam wypisaną na worku wydajność w m2). Kołki to drobiazg. I już będziesz
    wiedział o ile materiał majstra będzie droższy od Twojego. Bo tańszy nie będzie.
    A co tu jest do dostarczania na zawołanie? Kupujesz w Casto to co sobie
    wyliczyłeś, przywożą Ci pod dom i masz z głowy zawołanie.

  • 9. Data: 2018-09-26 15:58:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 06:22:44 -0700 (PDT), Kris <k...@g...com>
    wrote:
    > Podaj dokładnie co proponuje wykonawca- jakie konkretnie styropiany
    > po
    > równywał
    > Zobaczymy czy ma racje czy bzdury Tobie opowiadał.

    Taki mam zamiar, żeby jakiś papier na ten stryro przedstawił. Ale z
    drugiej strony z pół roku temu był tutaj wątek, że lambda podawana
    przez producentów to lipa. Więc komu wierzyć?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2018-09-26 16:00:39
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 26 Sep 2018 15:29:10 +0200, Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    wrote:

> [...]

    > Otóż nie jest fizycznie i logicznie możliwe by materiał miał tą samą
    > lambdę a był "lepszy" (w sensie że lepiej chroni przed utratą

    Lepszy nie musi to oznaczać, czytaj ze zrozumieniem bo znowu
    pleciesz.

    --
    Marek