    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zmywarka a brudne naczynia ?
    Date: Thu, 12 Feb 2009 18:22:17 +0100

    Dnia Wed, 11 Feb 2009 21:23:11 +0100, /// kaszpir /// napisał(a):

    > Chciałbym kupić do domu zwywarkę. W rachubę wchodzi zmywarka max 45cm
    > wolnostojąca.
    > Jako że cały sprzęt AGD w kuchni (lodówka , kuchenka) mam firmy Amica ,
    > także chce kupić polski produkt tej marki ;)
    >
    > Znajomy powiedział mi coś co bardzo mnie zniechęciło do zmywarki ...
    > Jego znajomi płuczą w wodzie talerze przez włożeniem ich do zmywarki ...
    > Bo niby nie wolno wkładać bridnych talerzy bo można zepsuć (zapchać)
    > zmywarkę :(
    >
    > Nie ukrywam że mnie to lekko zmartwiło , bo p oco mi zmywarka jeśl najpierw
    > muszę opłukać/umyć naczynia ?

> [...]

    To tylko kwestia wytworzenia jednego-dwu przydatnych odruchów: telerze po
    obiedzie przecież czyścisz z grubszych resztek przed myciem i warto je
    potem spłukać wodą pod kranem (ja robię to machinalnie), aby były w
    zamkniętej zmywarce dłużej mokre i nie zaschło na nich jedzenie grubą
    warstwą do czasu mycia. Będą lepiej umyte.
    Garnki - to samo: oczyszczasz łopatką i płuczesz, ja dodatkowo przecieram
    ich wnętrza pi razy drzwi, kilkoma ruchami, ostrym zmywakiem, aby rozluźnić
    w górnej częsci naczynia na ściankach warstwę osadu powstałą wskutek
    ogrzewania np. zupy.
    Nie jest to dużo roboty, nie przesadzajmy, a zmywarka robi i tak
    dostatecznie dużo, aby warto ją było kupić.