  • 11. Data: 2010-01-03 15:24:50
    Temat: Re: awaria rury i zalanie domu
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Osuszacz, to osuszacz, choć nawet przy jego użyciu nie wiem, co by
    > miało dać zatkanie okien i drzwi.
    mialo by zapobiec osuszaniu atmosfery ziemi :)
    --
    Robert CyberM

  • 12. Data: 2010-01-03 18:25:25
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    > Mysle, ze mial na mysli odwilgacacz kondensacyjny dzialajacy na
    > zasadzie otwartej lodowki. Z tym, ze juz to hermetyczne zaklejanie
    > okien folia to przesada, szczegolnie zima gdy mrozne powietrze na
    > zewnatrz jest suche jak pieprz.

    Uszczelnienie ma sens, trzeba nagrzać atmosferę.
    Co prawda parowanie następuje w każdej temp. tylko jakie...

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2010-01-03 19:24:39
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Użytkownik <cyber_no_@_spam_sarocom.net> wrote:

    > mialo by zapobiec osuszaniu atmosfery ziemi :)

    Myślę, że "atmosfera ziemi" przy obecnej pogodzie ma wilgotność, o
    jakiej twórcy i użytkownicy takiego osuszacza mogą tylko pomarzyć.

    J.

  • 14. Data: 2010-01-03 21:07:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    <cyber_no_@_spam_sarocom.net> wrote in message
    > mialo by zapobiec osuszaniu atmosfery ziemi :)

    I ciepło żeby zostawało w pomieszczeniu. Taki osuszacz mocno dmucha lekko
    ciepłym powietrzem.

  • 15. Data: 2010-01-03 21:09:25
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Krzysztof L" <l...@o...pl> wrote in message

    > Uszczelnienie ma sens, trzeba nagrzać atmosferę.
    > Co prawda parowanie następuje w każdej temp. tylko jakie...

    Mam taki osuszacz z Allegro. Nie jakiś specjalny ale taki na kółeczkach. Jak
    go zamkniesz w szczlnym pokoju to sam sobą podnosi w nim temperaturę i
    skrapla wilgoć do zbiornika. Jak zostawisz otwarte to tracisz ciepło.

  • 16. Data: 2010-01-03 21:18:01
    Od: "Krzysztof L" <l...@o...pl>

    Właśnie, dlatego wietrzenie nie jest wskazane.
    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2010-01-03 21:58:46
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Sty, 22:09, "kiki" <k...@k...net> wrote:

    > Mam taki osuszacz z Allegro. Nie jakiś specjalny ale taki na kółeczkach. Jak
    > go zamkniesz w szczlnym pokoju to sam sobą podnosi w nim temperaturę i
    > skrapla wilgoć do zbiornika. Jak zostawisz otwarte to tracisz ciepło.

    Ale sek w tym, ze lepiej otworzyc wszystkie otwory na przestrzal i nie
    uzywac zadnego osuszacza. Przy takim suchym powietrzu na zewnatrz,
    osuszanie bedzie kilkukrotnie skuteczniejsze niz najlepsze przemyslowe
    osuszacze! Oczywiscie wczesniej trzeba spuscic wode z wszystkich
    rurek, a te doprowadzajaca wode z wodociagow najlepiej otulic jakims
    malym kablem grzejnym i owinac np. welna, recznikami, szmatami, czy co
    tam bedzie pod reka :)

    Wystaw sobie na -20st C mokra chusteczke za okno i sprawdz jak szybko
    wyschnie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2010-01-03 23:02:13
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > Uszczelnienie ma sens, trzeba nagrzać atmosferę.
    > Co prawda parowanie następuje w każdej temp. tylko jakie...
    >
    > Pozdrawiam

    Ja proponowalem uzycie osuszacza w piwnicy zakladajac, ze tam jakies okna z
    szybami sa. I jesli one sa zamkniete to jakichs specjalnych uszczelnien ich
    nie ma robic potrzeby. Oczywiscie to nie zaszkodzi, nawet pomoze ale z
    praktyki wiem, ze potem czesto te tasme z tych okien, ram czy szyb jest ciezko
    odsopic. Wiec po co dodawac sobie niepotrzebnej roboty jak odwilgacacz i tak
    to zalatwi. Drzwi przecie tez za kazdym wejsciem po pelny zbiornik z woda
    nikt za kazdym razem uszczelnial i odszczelnial nie bedzie...
    Pzr.
    Tornad

  • 19. Data: 2010-01-04 00:12:15
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

    > "celuloz" <c...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > Witam,
    > przede wszystkim grzej i wietrz. W zamkniętych pomieszczeniach, gdzie nie ma
    > cyrkulacji powietrza, postaw osuszacze (jeśli jesteś z okolic powodziowych,
    > możliwe że wypożyczysz je w swoim urzędzie gminy). Same osuszacze przy tej
    > temp. powietrza niewiele dadzą... w zeszłym roku próbowałem nimi suszyć
    > wylewki - przy temp. +10 stopni C. dziennie osuszacz zbierał ok. 1-2L wody.
    >
    > --
    > Bartek

    Upraszczasz zagadnienie. Grzej i wietrz; ja biorac pod uwage inne istotne
    czynniki a przede wszystkim to, ze jest zima, to "wietrz" owszsem ale grzej?
    Przecie "Celuloz" w tym zalanym domu nie mieszka wiec jego grzanie to
    wyrzucanie pieniedzy na mroz.
    Pomysl wypozyczenia osuszacza specjalnie do piwnicy, gdzie nie ma cyrkulacji
    powietrza, jest dobry no bo jest to urzadzebie dosc drogawe a bedzie uzyte
    tylko raz. Z tym, ze nalezy zastosowac (jak napisalem) odwilgacacz okolo 1 kW
    czyli 800-1000 W. Male, o mocy okolo 200 W stosowane do uzytku domowego latem,
    beda tu za slabe. Odwilgacacz o wiekszej mocy jest niezbedny wlasnie dlatego
    aby w temperaturze 10 stopni zebral te dwa wiadra wody a nie 2 litry jak u
    Ciebie. Taki silniejszy odwilgacacz o wadze okolo 50 kg, w temperaturze
    powiedzmy 20 stopni zbiera okolo 80-90 l wody na dobe lecz jej ilosc ze
    spadkiem temperatury szybko maleje; w temp. ponizej plus 3 stopni w ogole
    dzialac przestaje.
    Do tego co napisalem moge dodac, ze mozna go ustawic wyzej, nawet pod
    sufitem, gdyz tam stezenie pary wodnej jest najwieksze a ma to dodatkowo te
    zalete, ze moze udac sie odprowadzic z niego wode rurka (do ktorej podlaczenia
    jest przystosowany) tak aby woda odplywala z niego caly czas grawitacyjnie. To
    zwalnia od koniecznosci cyklicznego oprozniania zbiornika.
    A parter owszem, niech wietrzy ile wlezie, natura za to placi co jest wazne
    bo taki "dehumidifajer" jak go tu w Hameryce nazywaja, niestety zre prad jak
    smok.
    Pzdr.
    Tornad

  • 20. Data: 2010-01-04 11:56:19
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "celuloz" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > co teraz robić, na tą chwilę postawiłem kilka nagrzewnic (lpg +
    > diesel) i utrzymuje temperature na parterze 15 - 20 st.

    Nagrzewnice LPG to zły pomysł, ponieważ same generują spore ilości wilgoci
    utrudniając odparowanie wody. Także i ogrzewacze olejowe generują pewne
    ilości wilgoci.
    Najlepszym rozwiązaniem jest intensywnie grzać i wietrzyć lub zastosować
    osuszacze tak jak radzą inni, ale użył bym ich dopiero jak pozbył bym się
    większości wody i wilgoci.
    Jeżeli chodzi o grzanie to najtaniej jest kupić kozę i tymczasowo wstawić do
    piwnicy, podłączyć do komina i intensywnie palić, a okna otwierać na oścież
    i niech wiatry chulają, bądź zamontować kilka wentylatorów wyciągających
    powietrze do kominów wentylacyjnych. Trzeba tylko zapewnić świeży dopływ
    powietrza z zewnątrz jak najbliżej pieca. Powietrze przy niskich
    temperaturach na zewnątrz jest bardzo suche, dlatego proces osuszania w ten
    sposób będzie przebiegał sprawnie.

    > na 50% podłogi jest podłogówka, kupić piec podłączyc i grzać, czy po
    > prostu od razu lepiej rozwalić wszystko, wybrać łącznie z podsypką i
    > od nowa izolacje + reszta.

    Wylewkom, posadzkom, murom i fundamentom wilgoć nic nie zrobi.
    Jedyny mankament jakiego możesz się spodziewać to jeżeli pozostawisz tę
    wilgoć do wiosny to zacznie się rozwijać na ścianach bujne życie - pleśń i
    grzyb.

    > fatalnie się ten rok kończy, nie zakręcenia wody prosze nie komentować

    Woda powinna być raczej odkręcona w domu, a zakręcona w przyłaczu w
    studzience obok domu.

    Ode mnie rada dla wszystkich, którzy mogą mieć podobne problemy w
    przyszłości.
    Żeby zabezpieczyć instalację wodną przed zamarznięciem wystarczy równolegle
    z rurą wodną poprowadzić drugi odcinek takiej samej rury PE na głębokość
    1,5m w głąb ziemii. Odcinek ten powinien być zaślepiony poprzez zaspawanie
    końca rury albo też poprzez założenie odpowiedniej zaślepki. Rury biegnące
    obok siebie izolujemy termicznie wspólną otuliną. W tę dodatkową rurę
    wsuwamy kabel grzewczy, którym także owijamy w pomieszczeniu licznik, zawory
    i wszystkie elementy, z których nie jesteśmy w stanie spuścić wody na okres
    zimy. Następnie rury z przylegającym do nich przewodem izolujemy otulinami.
    Kabel podłączamy do prądu i mamy instalację zabezpieczoną przed
    zamarznięciem. Taką instalację można dodatkowo niewielkim kosztem wyposażyć
    w monitoring temperatury, który w razie awarii lub zaniku prądu wyśle nam
    SMS-a z powiadomieniem. Ponadto może także wysyłać systematycznie raporty o
    temperaturze.