  • 11. Data: 2011-06-16 19:41:30
    Temat: Re: bednarka - gdzie lepiej ?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    "Dariusz K. Ładziak" wrote:

    > Czyli tak jak często się to robi.

    tak sie nie robi...

    > Ważne jest jedno - jeśli planujemy wykorzystanie zbrojenia jako zwodów
    > odgromowych to odpowiednie ścieżki prądu powinny być metalicznie
    > ciągłe - wymaga to zespawania niektórych prętów zbrojenia przed
    > zalaniem.

    Ładunke doprowadzamy do zbrojenia ław fundamentowych lub płyty
    fundamentowej, jeśli nawet tam nastąpi jakieś uszkodzenie to nie będzie
    miało to wielkiego znaczenia.

  • 12. Data: 2011-06-17 06:31:01
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Albercik" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > powiedz co chciałeś osiągnąć dając dodatkowy(pomijając że nie potrzebnie
    > ocynkowany) metal do żelbetu, wystarczyło zespawać punktowo zbrojenie i
    > wyprowadzić bednarką na zewnątrz. Po co ta bednarka w betonie bo
    > naprawdę nie wiem?

    otóz to - wystarczy pospawać zbrojenie. Spawa się jeden z prętów dookoła budynku,
    długość każdego spawu ok 10cm. Z tego wyprowadza sie bednarkę do budynku - przejscie
    bednarki przez granice beton/piasek należy chronić przed korozją np pomalować
    izolacją asfaltową.
    U mnie taki uziom ma 2,5oma czyli rewelacja.

    Natomiast zeby nie było ze nie zrobię czegos po swojemu: uziom fundamentowy
    wykorzystam do ochrony przeciwporażeniowej, ale dookoła budynku w pewnym oddaleniu
    (pewnie w wykopie drenażu) ułożę bednarkę. Zrobię uziom otokowy i do tegoż podłączę
    odgromówkę. Uziomów (wbrez zasadom) nie bede łączył aby nie przenosić bedpośrednich
    prądów z pioruna do uziomu w fundamencie.

    b.

  • 13. Data: 2011-06-17 18:58:24
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    > tak sie nie robi...

    Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    Darek

  • 14. Data: 2011-06-17 20:15:06
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Cze, 09:26, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > Po co jeszcze bednarka w żelbecie?

    Widac caly zachod sie myli. W Niemcach jest nawet wymog posiadania
    uziomu fundamentowego. Ale Pan Albercik wie lepiej :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-06-17 20:17:04
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 16 Cze, 09:35, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > powiedz co chcia e osi gn daj c dodatkowy(pomijaj c e nie potrzebnie
    > ocynkowany) metal do elbetu, wystarczy o zespawa punktowo zbrojenie i

    Osiagnalem uziom fundamentowy - wedlug elektrykow SEP i wedlug
    wiekszosci zachodnich krajow - najlepszy rodzaj uziomu.

    A ocynk bo akurat taka sie nawinela - za 200 pln dostalem ~70mb grubej
    solidnej bednarki z "garazowej wyprzedazy".
    pozdr.

    --
    Adam

  • 16. Data: 2011-06-18 06:49:44
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    y.googlegroups.com...
    > Osiagnalem uziom fundamentowy - wedlug elektrykow SEP i wedlug
    > wiekszosci zachodnich krajow - najlepszy rodzaj uziomu.

    chodzi o to ze taki sam uziom uzyskalbys przez pospawanie zbrojenia czyli 200zl
    taniej. Roboty nieduzo - ja sie zdecydowalem to zrobic jak czekalem na gruszke -zanim
    przyjechala to zrobilem :)

    b.

  • 17. Data: 2011-06-18 12:09:05
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 17.06.2011 22:15, Adam pisze:

    > Widac caly zachod sie myli. W Niemcach jest nawet wymog posiadania
    > uziomu fundamentowego. Ale Pan Albercik wie lepiej :)
    > pozdr.

    Nosz kurde, poczytaj sobie trochę o uziomie fundamentowym, a potem
    poczytaj co ja napisałem. A potem pomyśl po co włożyłeś dodatkowy złom
    do żelbetu. Ja rozumiem jak ktoś nie ma co z kasą robić, to nie ma sensu
    mu zabraniać, niech się ten rynek jakoś nakręca..

  • 18. Data: 2011-06-18 14:47:37
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Cze, 08:49, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:

    > chodzi o to ze taki sam uziom uzyskalbys przez pospawanie zbrojenia czyli 200zl
    taniej. Roboty nieduzo - ja sie zdecydowalem to zrobic jak czekalem na gruszke -zanim
    przyjechala to zrobilem :)

    Na budowie mialem za slabe bezpieczniki zeby podpiac jakakolwiek
    spawarke. Pozatym nie mialem spawarki. A za skombinowanie spawarki i
    spawacza (bo spawac nie umialem - ostatnio sie dopiero nauczylem;)
    zaplacilbym tez te dwie stowy ;) To wolalem juz bednarke wrzucic,
    szczegolnie ze sie trafila tanio :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 19. Data: 2011-06-18 14:58:31
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 18 Cze, 14:09, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > Nosz kurde, poczytaj sobie troch o uziomie fundamentowym, a potem

    No czytam czytam i:

    http://ise.pl/index.php?option=com_jfusion&Itemid=39
    &jfile=viewtopic.php&f=29&t=8878

    "Witam wszystkich.
    Nie zalecał bym wykorzystanie prętów zbrojeniowych fundamentów. Jak
    wskazuje praktyka krajów zachodnich, wykonujących takie uziomy
    nagminnie, i co poruszają także panowie Lech Danielski i Witold
    Jabłoński z Polit. Wrocławskiej (artykuł w INPE nr 75 z grudnia 2005)
    duże prądy zwarciowe spływające do ziemi przez otulinę betonową z
    elementów zbrojenia fundamentu powodują powstanie procesów
    obniżających wytrzymałość mechaniczną otuliny betonowej fundamentu.
    Zastosowanie bednarki w fundamencie jak podano w artykułach dr Musiała
    podanych przez kol. kkas 12 eliminuje te niedostaki, a niewiele
    zwiększa koszty fundamentów. "

    Mam czytac dalej czy jak ? :)

    W kazdym opracowaniu jakie znalazlem zalecaja bednarke - pewnie
    dlatego ze metrowy pret fi14 to powierzchnia 0,04396m2, a mojej
    bednarki blisko 3 x wiecej ;) Mysle ze temat mozna zakonczyc - ani Ty
    ani ja nie jestesmy elektrykami wiec zdajmy sie na opinie fachowcow -
    a fachowcy zalecaja wylacznie stalowa tasme / bednarke.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 20. Data: 2011-06-18 18:43:42
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Adam wrote:

> [...]
    > ani ja nie jestesmy elektrykami wiec zdajmy sie na opinie fachowcow -
    > a fachowcy zalecaja wylacznie stalowa tasme / bednarke.

    ale tych prętów jest cztery, a pioruny raczej nie beą seriami waliły w dom i
    ciagle spływały do ziemi.