  • 21. Data: 2012-06-26 13:59:47
    Temat: Re: brama garażowa
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2012 11:21:53 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Poddaję się. Jeśli brama z odpiętym silnikiem pozostaje w _każdym_ położeniu
    > i nie opada ani się nie podnosi to znaczy tylko tyle że jest krzywo
    > zamontowana i się klinuje.

    No nie, tu na pewno nie masz racji. Ja mam najtańsza brame z allegro, teraz z
    siłownikiem ale pierwsze pół roku otwieralem ręcznie bo siłownika nie miałem czasu
    zamontować.
    Jak brama jest poprawnie zamontowana i spręzyny prawidłowo naciągniete to powinna
    pozostawac w dowolnym położeniu. Jak opada to znaczy że żle wyregulowany naciąg
    sprezyn i dodatkowo jest to niebezpieczne. U mnie drogą prób i błędów wyszło 14
    obrótów przy naciąganiu spręzyny. I tak dziła idealnie juz 4 rok.

  • 22. Data: 2012-06-26 15:04:39
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > Jak brama jest poprawnie zamontowana i spręzyny prawidłowo naciągniete to
    > powinna pozostawac w dowolnym położeniu.

    Jesteś pewien, że w _każdym_, nawet jak jest otwarta w 80%? Bo to że da się
    tak wyregulować by się nie podnosiła ani nie opadała to ja wiem, ale to
    działa tylko w pewnym zakresie - tak gdzieś właśnie do 3/4 całkowitego
    otwarcia tak miałem i to samo potwierdzili sprzedawcy - przy ręcznym
    otwieraniu może opadać do ok 0,5m i dokładnie tak się działo.

    Nie podejrzewam ich by w salonach mieli specjalnie źle zrobione by
    odstraszać klientów.

    > Jak opada to znaczy że żle wyregulowany
    > naciąg sprezyn i dodatkowo jest to niebezpieczne.

    Przy zamontowanym napędzie nie ma to znaczenia bo brama i tak sama nie
    opadnie trzeba ją najpierw odsprzęglić.

    > U mnie drogą prób i błędów wyszło 14 obrótów przy naciąganiu spręzyny. I
    > tak dziła idealnie juz 4 rok.

    Ja ma regulację naciągu każdej sprężyny co 1/4 obrotu i wspólny wałek czyli
    w sumie 8 różnych pozycji na jeden obrót wałka ale i tak w końcowym
    położeniu bez zamontowanego silnika brama opada. Co jak już pisałem
    potwierdzają sprzedawcy że jest prawidłowym zachowaniem.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 23. Data: 2012-06-26 15:19:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 26 czerwca 2012 15:04:39 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    > otwarcia tak miałem i to samo potwierdzili sprzedawcy - przy ręcznym
    > otwieraniu może opadać do ok 0,5m i dokładnie tak się działo.

    Aż tak dokładnie nie testowałem, ale powyżej 3/4 całkowitego otwarcia to brama juz
    jest w wiekszości na górnych prowadniocach, większość bramy jest już w poziomie więc
    tym bardziej nie opadnie. Tak to jest na moim Skorpionie. Nie wiem jak tam hormann
    czy wiśniowski bo nie lubie przepłacac za logo i kupiłem skorpiona;)

    > Nie podejrzewam ich by w salonach mieli specjalnie źle zrobione by
    > odstraszać klientów.

    A z tym to róznie bywa;)

> [...]
    > położeniu bez zamontowanego silnika brama opada. Co jak już pisałem
    > potwierdzają sprzedawcy że jest prawidłowym zachowaniem.

    U mnie jest jedna sprężyna na brame, naciągana ręcznie i blokowana w odpowiedniej
    pozycji. Z tego co pamietam w instrukcji pisali o 10-12 obrotach chyba ale u mnie
    optymalnie wyszło 14.
    No i jak już dyskutujemy o wyższości uchylnej nad segmentowa to jednak chyba przy
    segmentowej łatwiej o poprawne docieplenie glifów czy jak to sie tam nazywa.
    Tak sobie myśle ze uchylna nie ma dużo zalet w stosunku do segmentowej a wad kilka:
    konieczny dłuższy podjazd np.
    No można ja docieplić przyklejając na nią i pół metra styro, przy segmentowej tak se
    neda;)
    Ja mam garaż nieogrzewany, tania brame segmentową a i tak temperatura w garazu nigddy
    poniżej zera nie spadła. Zawsze zimą testowo koło bramy słoik z woda stawiam i nawet
    w najwieksze mrozy nie zamarzła.

  • 24. Data: 2012-06-26 17:14:13
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

> [...]
    > poziomie więc tym bardziej nie opadnie. Tak to jest na moim Skorpionie.
    > Nie wiem jak tam hormann czy wiśniowski bo nie lubie przepłacac za logo i

    Też bym nie przepłacał gdyby mi ktokolwiek inny chciał zrobić w rozsądnym
    czasie w okleinie "złoty dąb".

    > No i jak już dyskutujemy o wyższości uchylnej nad segmentowa to jednak
    > chyba przy segmentowej łatwiej o poprawne docieplenie glifów czy jak to
    > sie tam nazywa.

    Tak i nie. Niby możesz obłożyć ościeże styropianem, ale wtedy rodzi się
    problem mocowania prowadnic na przedłużkach i wszystko staje się mniej
    sztywne co powoduje,
    Przy bramie uchylnej masz ramę, którą kotwisz też do podłogi więc jest
    sztywniejsza.

    Z drugiej strony segmentowe są znacznie lepiej uszczelnione, więc do garażu
    ogrzewanego IMO tylko segmentowa, ale wątkotwórca pisał o nieogrzewanym.

    > Tak sobie myśle ze uchylna nie ma dużo zalet w stosunku do segmentowej

    Dla mnie największą był wygląd. Nie po to mam eleganckie okna by
    kontrastowały z byle jakimi bramami :-). Nie podobają mi się kasetony i w
    segmentówkach jedyne na co mogłem liczyć to poziome przetłoczenia imitujące
    listewki, przy czym 3 przetłoczenia są inne - tam gdzie są zawiasy. Przy
    bramach uchylnych jest więcej możliwych rozwiązań, np. przetłoczenia
    imitujące skośne cienkie listewki jak w dawnych drewnianych bramach - i to
    IMO najlepiej się komponuje z oknami w drewnianej okleinie.

    Pozdrawiam
    Ergie