  • 61. Data: 2014-05-19 00:05:44
    Temat: Re: ciekawe czy patrzi?1c w di?1ui?1szej perspektywie warto w ogi?1le budowai?1 domy lub kupowai?1 mieszkania
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    {ciach}
    Oj tam czepiacie się szczegółów.
    Ja z suwmiarką orbitowałem w okół budowlańców, a i tak mam kratki
    kanalizacyjne do wykucia (są 1cm poniżej płytek i poprzekręcane
    idiotycznie), kominy (kształtki schiedla, budowlaniec bał się udrożnić
    na etapie składania) miały wszystkie ściany zatynkowane, więc płytkarze
    pojechali pod sufit płytkami. Z 8-u kanałów wentylacyjnych drożne były
    tylko 2, reszty po prostu nie było.
    Schody... ach.. schody... nie wiedzieć czemu ostatni schodek nie jest
    równy, tylko idzie w klin (na 1.3m różnica około 15mm, to już widać).
    Po białym montażu widać dziury z puszkami, dacie wiarę! Jak można takie
    wielgaśne diursko zrobić, żeby rozetka nie dała rady przykryć!
    Na pięterku położyli ślicznie płytki, ale nie wszyscy o tym wiedzieli no
    i znalazł się sprytny, co się po nich przeszedł. 4 sztuki do wykucia.
    Na dole inaczej... z racji tego, że słoneczko nisko i pięknie wzdłuż
    świeci, widać każdy mm, do wykucia może z 20 płytek i nie jest to moje
    czepialstwo.
    Drzwi się nie zamykają, jak na nie słoneczko przyświeci, bo stalowe i
    pewnie się rozszerzają za bardzo. Zresztą ciekawostką jest to, że nie
    mam zamykaczy, a jedne się same zamykają :)
    Brama... uszkodzona przez posadzkarzy w lipcu zeszłego roku nadal nie
    doczekała się naprawy. Podobno Her Harman sobie poszedł na urlop ;)
    Opadnięte okna na szczęście już naprawili i wygląda że dobrze.
    Na dachu jedno z okuć wylata... to znaczy przy najbliższym halnym odleci
    w świat zapewne. No nic, gwarancja na lata (rruukkiiii) więc też mi to
    już powiewa. Za to wróble wyprowadziłem robiąc podbitkę na szybko.
    Skubańce wciskały się pomiędzy membranę a ocieplenie, a zapewniano mnie,
    że będzie spoko bez podbitki.
    Na temat posadzki nic nie napiszę, nie mogę, a i chyba już nawet nie chcę.
    Za to ogrzewanie wyszło mi ślicznie... wiadomo... SAM robiłem ;)))

    Jednym słowem, taka branża.

    Miłego Panowie (i Panie?)
    Irek.N.

  • 62. Data: 2014-05-19 00:14:35
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 maja 2014 00:05:44 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
> [...]
    >
    > Na temat posadzki nic nie napiszę, nie mogę, a i chyba już nawet nie chcę.
    >
    > Za to ogrzewanie wyszło mi ślicznie... wiadomo... SAM robiłem ;)))

    Pomaluj drzwi na jasny kolor. U mnie na klatce chodowej jak słońce przyświeciło to
    ciałem trzeba było napierać. Pomalowali na jasny szary i pomogło.

  • 63. Data: 2014-05-19 00:23:15
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Pomaluj drzwi na jasny kolor. U mnie na klatce chodowej jak słońce przyświeciło to
    ciałem trzeba było napierać. Pomalowali na jasny szary i pomogło.

    Nie widzę powodu. Drzwi kupione z montażem, jest gwarancja.
    Poza tym wszystko w jakże modnym ostatnio graficie (BasaltGrau), a tu
    nagle białe drzwi :)

    Miłego.
    Irek.N.

  • 64. Data: 2014-05-19 12:11:44
    Temat: Re: ciekawe czy patrząc w dłuższej perspektywie warto w ogóle budować domy lub kupować mieszkania
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > To złudne milionerstwo i przejściowe. Państwo sprzedając takie mieszkania
    > zrobiło doskonały interes. Nawet jak by darmo rozdawali to też byłby to
    > dla państwa
    > doskonały interes.

    Ja to rozumiem, ja nie chcę by gminy administrowały mieszkania (bo do nich
    dopłacają) w tym sęk że te mieszkania można było sprzedać na aukcjach
    znacznie drożej.

    Gmina by więcej zarobiła, a przeciętny Kowalski chętnie by kupił mieszkanie
    za połowę wartości. Sprzedaż mieszkań ówczesnym najemcom za 10-15% wartości
    to skrajna niegospodarność i oszustwo wobec reszty obywateli.

    > Jeśli u schyłku PRL w Łodzi problem z mieszkaniami był w jakiś sposób
    > rozwiązany to dopisz sobie co będzie warte mieszkanie w Łodzi za 25 lat.

    Ja to doskonale rozumiem, i uważam że dobrze że gminy pozbyły się mieszkań,
    tyle tylko że zauważam że po pierwsze mogły na tym znacznie więcej zarobić a
    po drugie część społeczeństwa za grosze uwłaszczyła się na państwowym
    majątku który został zbudowany z podatków wszystkich obywateli - to zwykłe
    oszustwo.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 65. Data: 2014-05-19 17:54:40
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 14 May 2014 12:39:00 +0200, Smerf napisał(a):

    > Sprawa jest dość prosta:
    > 1. kupujesz mieszkanie za ok 250 tys - kredyt na jakies 30 lat- rata 1200
    > zł/m-c, do tego jakieś 400 zł opłat

    Rata 1200zł to będzie jeszcze może przez rok, do tego mamy historyczne
    minima. Równie dobrze może być za jakiś czas 1800zł.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 66. Data: 2014-05-20 21:35:11
    Od: "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@p...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu piątek, 16 maja 2014 21:34:07 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:

    > Kris ale to co piszesz moim zdaniem uzupelnia sie z moja wypowiedzia-
    > indywidualni sa wymagajacy ale dodatkowo nie chca placic tyle ile w
    > zasadzie
    > by nalezalo. Stad duzo ludzi otrzymuje marna jakosc za marna cene.

    Sam to wymyśliłeś? :>
    Moja żona robi odbiory domów jednorodzinnych, budowanych przez
    różne firmy, większe i mniejsze. To co oni tam wciskają klientowi
    nie da się opisać bez rzucania mięchem, a tanio wcale nie jest
    (dom 110 m2 z mikroskopijną działką za 400k np.).
    Mieszkania w blokach od dewelopera, mimo że też robione po taniości
    i często totalnie spieprzone, są i tak o wiele lepiej wykonane
    niż domy jednorodzinne. I Ty się dziwisz, że człowiek, który ma
    wypłacić 400 patyków, jest wymagający???

    To Ci odbiję piłke...
    Ludzie chcą super jakość a płacic jak za Biedronkę po przecenie.
    Teść robił instalacje u jednego ordynatora. Facet projekt kupował typowy za
    1500zeta bo szkoda mu forsy zeby zrobic porzadny projekt- to juz nie jest
    sknerstwo tylko chyba chytrosc. Sam pozniej zmienial ten projekt tak że ze
    sciankami działowymi jezdzili murarze 6x (słownie: sześć razy)
    Chałupa kosztowała 2-3 miliony. Jak facet miał zaplacic tesciowi 6 tysiecy
    to mowil ze nie ma pieniedzy bo musial synowi auto kupic. Kurde za 170
    000PLN, ale buc nie ma 6 tysiecy zeby sie rozliczyc.
    Na koniec sie okazuje ze ten dom mu sie nie podoba i nie jest z niego
    zadowolony. Ja sie nie dziwie bo jak sam facet zmienial i uwaza ze wszystkie
    rozumy pozjadal to jego problem. Wymyslil taki uklad pomieszczen ze z salonu
    zrobil jedno wielkie skrzyzowanie gdzie trzeba przechodzic przez salon
    gdziekolwiek sie nie pojdzie.

    Poza tym nie mowilismy z Jackare o deweloperce tylko o zatrudnianiu
    poszczegolnych fachowcow do roboty.

  • 67. Data: 2014-05-21 15:48:57
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    (...)
    > Ale jeśli stawki wynajmu są nieproporcjonalnie wysokie w stosunku do rat
    > kredytu to opłaca się zakup na kredyt zamiast wynajmowania nawet tam gdzie
    > będzie problem ze sprzedażą. Jak pisałem nawet jeśli w przyszłości
    > mieszkanie będzie warte 1zł, a dziś raty kredytu są takie jak koszt
    > wynajmu to bardziej opłaca się kupić i płacić tyle samo ale mieć swoje i
    > robić sobie z nim co się
    > chce.

    tak to może wyglądać w perpektywie miesiąca, ale:
    - jeżeli wynajmuję, to dziś mogę wynajmować a jutro nie albo dziś tu a jutro
    tam. Spłacając kredyt, idziesz dobrowolnie w niewolę na kilkadziesiąt lat.
    - wynajmując mieszkanie, płacisz komuś za usługę. Są takie formy wynajmu
    gdzie płacisz i masz mieć zapewnione wszystko: ciągłość dostaw mediów,
    sprawne instalacje, czyste ściany, ciepło w zimie. I nie mówimy tu o jakichś
    kokosach. W moim mieście agencja nieruchomości wynajmując mieszkanie za 550
    zł + media musi wszystko o czym pisałem zapewnić. Wiem bo dokonywałem swego
    czasu napraw na zlecenie tej właśnie agencji i nie obciążały te naprawy
    lokatora tylko agnecję. Mieszkanie 50 m.kw. w bloku.
    Spłacając kredyt dochodzą do tego normalne koszty eksploatacji, więc nie są
    jest to tylko koszt kredytu. Sam kiedyś wynajmowałem przez rok w Krakowie.
    Właścicielka w momencie mojej "wprowadzki" kupiła i wniosła przy mnie do
    mieskzania nowe łóźko i nowe fotele żebym spał w czystym i "nie po kimś" Mój
    ewentualny wkład (naprawy, remonty) był odliczany od "czynszu" który jej
    płaciłem. Warunek z jej strony był tylko taki że gdybym np zechciał sobie
    pomalować to mam to zrobić tzw "porządną" farbą (beckers, tikkurilla itp)

    Nie żebym był jakimś fanem wynajmu, ale jestem fanem wolności. Wkurwia mnie
    niepomiernie że mając własne wykupione mieszkanie we wspólnocie, muszę
    płacić jakieś dodatkowe opłaty i to całkiem niemałe - tak jakbym mieszkał w
    czynszówce. Spłacając kredyt uwiązałbym sobie kulę u nogi bo wszystko byłoby
    podporządkowane spłacaniu kredytu przez 30 lat, a gdyby coś poszło nie tak -
    bank ma hipotekę i można stracić wszystko, więc nie dość że bank zarabia
    krocie, to miałby jeszcze pełne prawo do mojej własności. Do dupy taki
    interes. Póki to należy do banku to niech partycypuje w utrzymaniu...
    Jackare

  • 68. Data: 2014-05-21 16:03:37
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

> [...]
    > majątku który został zbudowany z podatków wszystkich obywateli - to zwykłe

    ja kupowałem za 5%
    Z tym usłaszczeniem na państwowym to nie tak do końca. Bloki i lata 50
    owszem, ale ja kupiłem mieszkanie w budynku z 1923 roku, które zostalo
    kiedyś wybudowane przez prywatną niemiecką kopalnię, którą w następstwie
    wojny zawłaszczyło państwo polskie. Ani kopalnia ani budynek nie powstał za
    "państwowe". Przypadkiem znalazł się w strukturach PRL/RP...

    Jackare

  • 69. Data: 2014-05-21 16:40:04
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jackare" napisał w wiadomości grup

    > tak to może wyglądać w perpektywie miesiąca, ale:
    > - jeżeli wynajmuję, to dziś mogę wynajmować a jutro nie albo dziś tu a
    > jutro tam. Spłacając kredyt, idziesz dobrowolnie w niewolę na
    > kilkadziesiąt lat.

    Dlaczego?
    Załóżmy bardzo pesymistycznie że mieszkanie za 20 lat będzie warte 1zł. Ale
    to nie znaczy że ono będzie warte tyle już za rok. W uproszczeniu za 10 lat
    będzie warte połowę obecnej wartości a ja będę miał spłaconą połowę kredytu
    (w rzeczywistości trochę mniej - upraszczam), czyli jeśli tylko nie nastąpi
    "tąpnięcie" to praktycznie przez cały czas będę mógł mieszkanie sprzedać za
    kwotę która pozostała do spłaty czyli sprzedaję mieszkanie, spłacam resztę
    kredytu i jestem wolny - tak samo jak w przypadku wynajmowania. Jedyna
    różnic to że nie mogę tego zrobić dosłownie z dnia na dzień bo taka
    procedura trwa ze dwa miesiące.

> [...]
    > bo dokonywałem swego czasu napraw na zlecenie tej właśnie agencji i nie
    > obciążały te naprawy lokatora tylko agnecję. Mieszkanie 50 m.kw. w bloku.

    U nas też są takie mieszkania ale w przypadku małych mieszkań kosztują 30zł
    / m2 na miesiąc. No i to ciągle jest mieszkanie urządzone przez kogoś.
    Agencja nie położy Ci takich wykładzin ani płytek jakie Ty chcesz. W kuchni
    masz lodówkę firmy X, pralkę firmy Y, a piekarnik firmy Z i nie masz na to
    żadnego wpływu.

    > Spłacając kredyt dochodzą do tego normalne koszty eksploatacji, więc nie
    > są jest to tylko koszt kredytu.

    Zgadza się. Mieszkając na swoim ponosi się koszty wymiany pralki czy lodówki
    co 10 lat, albo malowania co 5 lat - ale to jest właśnie koszt wolności -
    tego że otaczasz się tym czym chcesz. Mieszkałem przez jakiś czas w
    wynajmowanym i umeblowanym mieszkaniu i cześć mebli wyniosłem do piwnicy a
    kupiłem własne bo dla mnie to czy obcuję z kanciakiem z płyt wiurowych z
    Ikei czy z meblem z litego drewna ma znaczenie.

> [...]
    > nowe fotele żebym spał w czystym i "nie po kimś" Mój ewentualny wkład
    > (naprawy, remonty) był odliczany od "czynszu" który jej płaciłem.

    O dokładnie na takich samych zasadach też przez jakiś czas wynajmowałem
    mieszkanie. Przez pierwszy rok w ogóle nic nie płaciłem właścicielce tylko
    odnowiłem mieszkanie (remontem ciężko to nazwać), no ale mieszkałem tam
    tylko 3 lata więc mojego czynszu za ten czas nie starczyłoby na zrobienie
    niczego sensownego jak np. generalny remont łazienki. Więc miałem niewygodną
    kabinę prysznicową, kiepskie baterie itp.

> [...]
    > mnie niepomiernie że mając własne wykupione mieszkanie we wspólnocie,
    > muszę płacić jakieś dodatkowe opłaty i to całkiem niemałe - tak jakbym

    Nie musisz :-)
    Nie ma takiego obowiązku by zatrudniać zarządcę z zewnątrz. Możecie sami
    zarządzać swoją wspólnotą, no ale to czy tak się da to zależy od członków
    wspólnoty. Bo jak większość ma gdzieś to że zarządca bierze kilka tysięcy
    miesięcznie tylko za to że raz na rok znajdzie firmę do sprzątania to
    niestety nic nie zdziałasz.

    > Spłacając kredyt uwiązałbym sobie kulę u nogi bo wszystko byłoby
    > podporządkowane spłacaniu kredytu przez 30 lat,

    Dlaczego? Jeśli tylko nie wziąłeś kredytu e frankach to nie ma problemu by w
    dowolnym momencie sprzedać mieszkanie i spłacić resztę zadłużenia. Owszem
    trwa to ok. dwóch miesięcy, ale jest jak najbardziej możliwe i powszechnie
    praktykowane.

    > a gdyby coś poszło nie tak -

    To sprzedajesz mieszkanie i spłacasz pozostałą kwotę kredytu.

    Oczywiście ciągle zakładam kredyt w złotówkach no i nie wzięty na 110%
    wartości inwestycji.

    > Do dupy taki interes. Póki to należy do banku to niech partycypuje w
    > utrzymaniu...

    :-)
    To że w księdze wieczystej jest wpisany bank to wcale nie znaczy że
    nieruchomość należy do niego. To nie samochód brany w leasing. Ta
    nieruchomość jest ciągle twoja i bank nie może Ci powiedzieć to moje
    mieszkanie więc nie możesz sobie pomalować ściany na dowolny kolor tylko na
    taki uzgodniony z naszym zarządem :-)

    No i przypominam że ciągle zakładamy najczarniejszy scenariusz czyli że
    wartość nieruchomości będzie dążyła do zera. Załóżmy bardziej realny (choć
    ciągle pesymistyczny) scenariusz że wartość nieruchomości będzie stała
    (nominalnie), czyli realnie też spada. Powiedzmy że wziąłeś kredyt 200
    tysięcy na 20 lat. Po kilku latach masz do spłaty 150 tysięcy a mieszkanie
    ciągle jest warte 200. Nie ma żadnego ryzyka w każdej chwili można je
    sprzedać spłacić dług i jeszcze zostanie na przeprowadzkę i tymczasowe lokum
    w nowym miejscu zamieszkania.

    No a teraz załóżmy realny scenariusz wartość nieruchomości nie zmienia się
    realnie (nominalnie rośnie tak jak inflacja). Wtedy po kilku latach masz
    mieszkanie warto 225 i 150 do spłaty.

    No i na koniec optymistyczny (wartość nieruchomości rośnie o dwukrotność
    inflacji) wtedy po kilku latach masz mieszkanie warte 250 i 150 tysięcy do
    spłaty.

    Kluczowe jest określenie tego jak szybko zamierzasz zmienić mieszkanie.
    Jeśli już dziś wiesz że zmienisz je za pół roku to nie ma sensu nic kupować
    bo przez ten czas nie zwróci się prowizja banku/notariusza czy podatek.
    Natomiast jeśli już dziś zakładasz że w nowym lokum pomieszkasz np. 3 lata
    to IMO już bardziej opłaca się kupić na własność.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 70. Data: 2014-05-21 16:49:06
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 21 maja 2014 16:03:37 UTC+2 użytkownik Jackare napisał:

    > ja kupowa�em za 5%
    >
    > Z tym us�aszczeniem na pa�stwowym to nie tak do ko�ca. Bloki i lata 50
    >
    > owszem, ale ja kupi�em mieszkanie w budynku z 1923 roku, kt�re zostalo
    >
    > kiedy� wybudowane przez prywatn� niemieck� kopalni�, kt�r� w
    nast�pstwie

    > wojny zaw�aszczy�o pa�stwo polskie. Ani kopalnia ani budynek nie powsta� za

    > "pa�stwowe". Przypadkiem znalaz� si� w strukturach PRL/RP...
    >

    > Jackare

    Nie zawłaszczyło tylko dostało w ramach reparacji.