  • 1. Data: 2009-08-16 12:32:52
    Temat: czy dobrze pisze ten wniosek o okreslenie warunkow przylacza prad
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    dotyczy obiektu projektowanego
    moc przylaczeniowa 3 fazowym
    plac budowy 16 kW
    docelowo 16 kW
    przewidywane roczne zuzycie energii elektrycznej 3000 kWh

    skrzynka elekteryczna jest jakies 50m na sasiedniej dzialce

    Pytania
    czy bede placil w czasie budowy za realne zurzycie kWh czy stale od tych
    16kW

    czy to wystarczy: lodowka, oswietlenie, TV, pralka, zmywarka, czajnik,
    plyta elektryczna indukcyjna w kuchni, komputery

    czy jest roznica w cenie miedzy 3 a 1 fazowym (pani przez tel z
    energetyki mowila ze lepiej 3-fazowy)

  • 2. Data: 2009-08-16 14:36:31
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    bulba008 pisze:

    > Pytania
    > czy bede placil w czasie budowy za realne zurzycie kWh czy stale od tych
    > 16kW

    płacisz za tyle ile zużyjesz...

    > czy to wystarczy: lodowka, oswietlenie, TV, pralka, zmywarka, czajnik,
    > plyta elektryczna indukcyjna w kuchni, komputery

    wystarczy

    > czy jest roznica w cenie miedzy 3 a 1 fazowym (pani przez tel z
    > energetyki mowila ze lepiej 3-fazowy)

    jak planujesz plyte elektryczna to tylko trzy fazy

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-08-16 14:45:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    RudeBoy pisze:

    > jak planujesz plyte elektryczna to tylko trzy fazy

    Tu już na cenę raczej nie patrz, bo ja będzie, to nieznacząca, a
    trójfazowy prąd w domu to raczej podstawa... Ja wziąłem 11 kW i
    zapłaciłem coś ok 1,8 kzł za przyłącze + 7 stów za postawienie skrzynki
    w tym było załatwienie papierów/odbiorów i takich tam...

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-08-16 19:43:17
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > trójfazowy prąd w domu to raczej podstawa... Ja wziąłem 11 kW i zapłaciłem
    > coś ok 1,8 kzł za przyłącze + 7 stów za postawienie skrzynki w tym było
    > załatwienie papierów/odbiorów i takich tam...

    Co kraj to obyczaj jak widać. U nas biorą zryczałtowaną opłatę za
    przyłącze(w zalezności od mocy zamówionej) i wszystko załatwiają w tej
    cenie(skrzynka papiery itp)
    Jeśli u Ciebie wzieli dodatkowo za skrzynke i papiery to niesłusznie.

    Kris

  • 5. Data: 2009-08-16 20:00:46
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Kris pisze:
    [..]
    > Jeśli u Ciebie wzieli dodatkowo za skrzynke i papiery to niesłusznie.

    A dlaczego niesłusznie...? Skrzynka jest moją własnością, którą potem
    wykorzystam w domu do instalacji, tam też są jakieś gniazda i
    bezpiecznik różnicowo prądowy.
    To wszystko jest moją własnością - zapłaciłem elektrykowi po prostu za
    wkopanie słupka, zamocowanie skrzynki, którą zresztą od niego kupiłem, w
    tej skrzynce mam trzy gniazda i różnicówkę, którą też od niego kupiłem i
    w cenie mi to założył, ponadto on załatwił mi wszystkie odbiory i inne
    papiery, które były konieczne, ja tylko przyjechałem i odebrałem
    kluczyki... To kosztowało siedem stów... I Ty uważasz, że to
    niesłusznie...? :-)

    Skrzynkę zbiorczą zamontowali w cenie tych pierwszych 1,8 kzł :-), ale
    to było rzeczywiście ryczałtem i to ich własność, ale tam wstępu ja nie
    mam i dlatego potrzebowałem to, co nazwałem 'skrzynką' :-))). Nic
    niesłusznego nie widzę...

    Wszystko gra :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 6. Data: 2009-08-16 21:23:02
    Od: "Tim" <q...@q...pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytania
    > czy bede placil w czasie budowy za realne zurzycie kWh czy stale od tych
    zaplacisz za abonament + zuzycie

  • 7. Data: 2009-08-16 22:42:21
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Tim pisze:
    > Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > zaplacisz za abonament + zuzycie

    Abonament? ile to kosztuje miesiecznie, zuzycie to rozumiem

  • 8. Data: 2009-08-17 00:15:29
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 00:42, bulba008 <b...@o...pl> wrote:

    > Abonament? ile to kosztuje miesiecznie, zuzycie to rozumiem-

    To kosztuje strasznie dużo w czasie budowy (abonament). Radzę zmienić
    na 10 max a docelowo zostawić te 16.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 9. Data: 2009-08-17 09:09:57
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > skrzynka elekteryczna jest jakies 50m na sasiedniej dzialce

    To tak, jak u mnie. Czyli okres oczekiwania na podlaczenie bedzie
    u ciebie 3-4 lata.

    > czy bede placil w czasie budowy za realne zurzycie kWh czy stale od tych
    > 16kW

    Jedno i drugie. Nie zglaszaj wogole zadnych pradow budowlanych - stawki sa
    wyzsze. niz za normalny prad.

    > czy to wystarczy: lodowka, oswietlenie, TV, pralka, zmywarka, czajnik,
    > plyta elektryczna indukcyjna w kuchni, komputery

    IMHO tak.

    > czy jest roznica w cenie miedzy 3 a 1 fazowym (pani przez tel z energetyki
    > mowila ze lepiej 3-fazowy)

    IMHO nie, ale sila zawsze ci sie przyda.

    pozdrawiam
    pluton

  • 10. Data: 2009-08-17 09:12:03
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > Abonament? ile to kosztuje miesiecznie, zuzycie to rozumiem

    Abonament - powiedza ci, ze nie ma, ale placic bedziesz. A ile -
    okaze sie w praniu. Nie dowiesz sie tego wczesniej, niz z wydruku
    pierwszego rachunku.

    pozdrawiam
    pluton