  • 1. Data: 2009-08-16 07:37:33
    Temat: co należy sprawdzicprzed zakupem działki
    Od: "adbud" <a...@g...com>

    jak w temacie podpowiedzcie prosze co sprawdzić aby się nie wkopać,działka
    jest rolna w trakcie przekształcania?

  • 2. Data: 2009-08-16 07:56:43
    Temat: Re: co należy sprawdzicprzed zakupem działki
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adbud" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    > jak w temacie podpowiedzcie prosze co sprawdzić aby się nie wkopać,działka
    > jest rolna w trakcie przekształcania?

    Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego
    lub Warunki Zabudowy
    to podstawa
    dobrze tez popatrzec na mapke geodezyjna i sprawdzic
    czy nie ma niespodzianek pod ziemia
    (wszelkiego rodzaju sieci, rowy melioracyjne itp.)

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-08-16 08:10:37
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    HANA pisze:
    [..]
> [...]
    > dobrze tez popatrzec na mapke geodezyjna i sprawdzic
    > czy nie ma niespodzianek pod ziemia
    > (wszelkiego rodzaju sieci, rowy melioracyjne itp.)

    I... jeżeli kupno działki wiąże się z zamiarem budowy na niej domu, to
    koniecznie sprawdzić, jakie są szanse na prąd, wodę - to dwie absolutnie
    podstawowe rzeczy, bo bez tego nie ma szans na pozwolenie na budowę -
    poza tym kanalizacja, gaz..., telefon i takie tam :-)).

    I... księgi wieczyste celem sprawdzenia, czy działka nie jest obciążona
    hipotecznie i czy sprzedający jest faktycznie uprawniony do sprzedaży.

    pozdr
    robercik-us

  • 4. Data: 2009-08-16 08:14:52
    Od: "adbud" <a...@g...com>

    > koniecznie sprawdzić, jakie są szanse na prąd, wodę -

    rozumiem ze energetyka i wodociągi muszą mi dać mi jednoznaczna odpowiedz
    czy woda i prad będzie czy nie?

  • 5. Data: 2009-08-16 08:16:00
    Od: "adbud" <a...@g...com>

    > Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego
    > lub Warunki Zabudowy

    rozumiem że dla działki rolnej w trakcie przekształcania też owe papiery są
    dostępne i dowiem się czy działka będzie przekształcona i czy będzie
    możliwosć postawienia na niej domu?

  • 6. Data: 2009-08-16 08:33:44
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > podstawowe rzeczy, bo bez tego nie ma szans na pozwolenie na budowę - poza
    > tym kanalizacja, gaz..., telefon i takie tam :-)).

    wode zawsze można ze studni a prąd... najwyżej przyłacze będzie kosztowac
    duzo zł ;P

  • 7. Data: 2009-08-16 09:04:48
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@n...toya.net.pl>

    > rozumiem ze energetyka i wodociągi muszą mi dać mi jednoznaczna odpowiedz
    > czy woda i prad będzie czy nie?
    Z wodą możłiwy jest plan awaryjny pod tytułem studnia, ale to też się chyba
    w gminie musisz dowiadywać. Licze sie ztym zeby te papierki uzyskać to
    potrzebne jest troszkę biegani i czasu zwałszcza jak będzie potrzebował
    warunki zabudowy to może ci zejść ze 2 miesiące. Bo zeby wystąpić o warunki
    zabudowy będzie potrzebował wypisy, informacje z ZE i wodociągów, mapkę
    geodezyjną. Nie takie hop siup. Prościej jak byś miał Miejscowy Plan
    Zagospodarowania.

    Jak masz czas i nerwy to sprawdzaj, ale licz się z tym że sprzedawca będzie
    Cię podpuszczać że na tą działke to jest kolejka chętnych :)

    Ja kupiłem bez tych papierów i żyję, teraz czekam na pozwolenie na budowę :)

  • 8. Data: 2009-08-16 09:12:14
    Od: "łamaga" <anty****@onet.eu>

    sprawdź czy jest droga dojazdowa do działki i czy możesz z niej korzystać. W
    moim przypadku droga była współwłasnością paru osób i od jednej z nich
    musiałem odkupić symboliczny udział. Inaczej zero budowy.

  • 9. Data: 2009-08-16 09:13:21
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    nuclear2001 pisze:

    > wode zawsze można ze studni

    Nie zawsze... bywa, że po prostu na jakichś terenach nie ma wody na
    jakimś użytecznym poziomie i inwestycja byłaby tak duża, że mija się to
    z celem.

    a prąd... najwyżej przyłacze będzie kosztowac
    > duzo zł ;P

    Też nie do końca, bo może się okazać, że lokalny ZE nie ma już wolnych
    mocy do obdzielenia - np najbliższa trafostacja jest już wykorzystana w
    stu procentach i nikogo do niej nie można już podłączyć, a rozbudowy nie
    planują w ciągu najbliższych... 25 lat :-). I co wtedy? Nici z inwestycji.

    Tak z wodociągów, jak i z ZE warto uzyskać zapewnienie, że są możliwości
    i dopiero zaczynać.

    pozdr.
    robercik-us

  • 10. Data: 2009-08-16 10:06:31
    Od: "Jarek M." <j...@w...pl>

    WItam

    Ja bym też rozejrzał się w terenie, czy np. nie jest to "pole ryżowe" i czy
    w błocie po kolana nie będziesz brodził w porze deszczowej czy roztopach.
    A podniesienie poziomu działki może być kosztowne.

    Pozdr.
    JM