  • 1. Data: 2009-08-15 21:45:43
    Temat: Jak doraznie docieplic garaz i piwnice tesciowej?
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Czolem,

    Sytuacja:

    Tesciowa ma segment szeregowca (klocek, parter + pietro). Tylna elewacja
    docieplona styropianem, okna i drzwi na taras PCV, od tej strony jest
    rowniez wejscie z ogrodu do poziomu piwnicy - stare, drewniane,
    nieszczelne drzwi. Od frontu - brak ocieplenia, okna PCV, brama garazowa
    - drewniana, nieszczelna, czesciowo przeszklona, takie same drzwi
    wejsciowe. Czesc stroup nad garazem jest rownoczesnie tarasem na
    froncie, beton + gres. Taka sama sytuacja z tylu, z tym ze od tego roku
    jest kilka cm styro pod plytkami (czyli patrzac od dolu jest: piwnica,
    beton, styro, wylewka, gres). Chalupa jest ogrzewana starym piecem na
    wegiel, instalacja grawitacyjna, rury i kaloryfery stalowe.

    Na kompleksowa modernizacje oczywiscie nie ma kasy, w planie na ten rok
    - wymiana drzwi wejsciowych na nowe, likwidacja swietlika nad nimi
    (zamurowanie + styro). W duze mrozy jest problem z dogrzaniem chalupy i
    mysle jak tu sprawe poprawic. Poki co myslalem nad

    1) izolacja rur CO w piwnicy, opcjonalnie wylaczeniem kaloryfera ktory
    wisi w garazu - garaz z piwnica sluza za magazyn staroci i opalu.
    Tesciowa sie nie zgadza na zadna z opcji, twierdzac ze piwnica musi byc
    ogrzewana choc troche - ale przy tym poziomie nieszczelnosci jest tam
    generalnie mroz bez wzgledu na ogrzewanie.

    2) Sezonowa izolacja bramy garazowej - przez scisle ulozenie styropianu
    w calym otworze, od strony wewnetrznej - brama po zaladowaniu opalu
    jesienia do wiosny nie jest praktycznie uzywana. Tylko czy takie
    ulozenie na styk, bez mocowania, cos da? Brama ma duza powierzchnie i
    mam wrazenie, ze jest najwiekszym zrodlem strat.

    3) Montaz tanich, ale ocieplonych drzwi w przejsciu z piwnicy do
    mieszkania (albo z piwnicy na schody prowadzace do domu).

    Czy ktores z powyzszych ma sens? Jakies inne pomysly na dorazna poprawe
    sytuacji?

    Pozdrawiam
    Wieslaw

  • 2. Data: 2009-08-16 02:17:19
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czolem,
    >
    > Sytuacja:
    >
    > Tesciowa ma segment szeregowca (klocek, parter + pietro). Tylna elewacja

    W temacie napisałeś, że chodzi o piwnicę teściowej.
    Teraz nie wiemy czy zamierzasz ją ocieplać tak, jak każdą inną piwnicę, czy
    jak wskazuje temat zgoła inaczej.

    Sugerujesz tematem, że ocieplenie mamy rozumieć dwuznacznie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-08-16 10:46:17
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Wwieslaw pisze:
    > Czolem,
    >
    > Sytuacja:
    >
    > Tesciowa ma segment szeregowca (klocek, parter + pietro).

    Kup dwa koce teściowej ;)

    sorry.. NMSP...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 4. Data: 2009-08-16 14:23:34
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    Należy zwiększyć opór cieplny przegród poprzez przyklejenie styropianu w
    pomieszczeniach nieogrzeanych, np.
    do sufitu w piwnicy, czy w garażu (gdy nad nim jest pokój)
    Do boków ścian garażu- gdy obok są momieszczenia mieszkalne.
    I zbierać pieniądze na ocieplenie domu z zewnątrz po wszystkich
    płaszczyznach.
    Powodzenia!.
    T.

  • 5. Data: 2009-08-16 14:33:13
    Temat: Biłżonę z którąmiałdużo dzieci za pomocą paska
    Od: "kog" <k...@v...pl>

    Pierwszy raz słyszę żeby to coś co ma teściowa nazywało się piwnica.

  • 6. Data: 2009-08-16 19:06:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Tomek" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Należy zwiększyć opór cieplny przegród poprzez przyklejenie styropianu w
    > pomieszczeniach nieogrzeanych, np.

    Taniej będzie przykleić styropian do teściowej.