  • 11. Data: 2009-08-17 09:42:35
    Temat: Re: czy dobrze pisze ten wniosek o okreslenie warunkow przylacza prad
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    news:h69ohm$2co$1@news.onet.pl...
    > niesłusznego nie widzę...
    >
    > Wszystko gra :-).

    Myślałem że piszesz o skrzynce z licznikiem.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-08-17 09:44:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    On 17 Sie, 00:42, bulba008 <b...@o...pl> wrote:

    > Abonament? ile to kosztuje miesiecznie, zuzycie to rozumiem-

    >To kosztuje strasznie dużo w czasie budowy (abonament). Radzę zmienić
    >na 10 max a docelowo zostawić te 16.

    Zamelduj się na tej swojej budowie i dostaniesz wtedy normalna taryfę-
    przynajmniej tak u nas jest

    Krzysiek

  • 13. Data: 2009-08-17 09:55:30
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    pluton pisze:

    > To tak, jak u mnie. Czyli okres oczekiwania na podlaczenie bedzie
    > u ciebie 3-4 lata.

    > Jedno i drugie. Nie zglaszaj wogole zadnych pradow budowlanych - stawki sa
    > wyzsze. niz za normalny prad.

    CZyli zrobie tak:
    - zaraz po naotariuszu skladam ten wniosek o okreslenie warunkow przylacza
    - nie zamawiam budowlanego, zamawiam docelowy 3 fazwy 16 kW
    - czekam ok 2-3 lat na skrzynke na swojej dzialce (i tak zamierzam za ok
    2 lata wystartowac z budowa calosci od razu - nie chec budowac na raty)
    - to bedzie minie kosztowac ok 2000zł
    - buduje juz z pradu ze swojej skrzynki

    Pytania
    - czy w skrzynce postawionej przez energetyke bedzie juz licznik? i
    chociaz jedno gniazdo do podlaczenia betoniarki, wiertarki itp
    - czy musze budowac jeszcze druga skrzynke dla siebie juz za ta
    postawiona przez energetyke z jakims zabezpieczeniem mniejszym niz te 25
    A w skrzynce energetyki

  • 14. Data: 2009-08-17 11:03:16
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 17 Sie, 11:44, "kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    o32g2000yqm.googlegroups.com...

    > Zamelduj się na tej swojej budowie i dostaniesz wtedy normalna taryfę-

    A nie koliduje to potem z odbiorem domu? Zdaje się kary za
    "użytkowanie przed odbiorem" są znaczne (choć tak na prawde nie wiem
    jakie).

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 15. Data: 2009-08-17 11:03:57
    Od: "pluton" <z...@p...onet.pl>

    > - zaraz po naotariuszu skladam ten wniosek o okreslenie warunkow przylacza
    > - nie zamawiam budowlanego, zamawiam docelowy 3 fazwy 16 kW

    I zaprzeczasz stanowczo, ze kiedykolwiek cokolwiek bedziesz tam budowal
    (utnie, niczego nie podpisuj).
    Uwaznie czytasz umowe, zeby tam nie wpisali, ze masz na wlasny koszt
    zbudowac cos tam, co czego ten prad maja przylaczyc.
    Najlepiej, jakbys wogole nie podpisywal niczego, tylko wzial egzemplarze
    podpisane przez nich.
    Ale i tak cie wydymaja. Nie zapomnij NATYCHMIAST wniesc oplaty
    przylaczeniowej, chocby nawet sam minister energetyki przyjechal cie
    przekonywac, ze oplate wnosi sie po podlaczeniu.

    > - czekam ok 2-3 lat na skrzynke na swojej dzialce (i tak zamierzam za ok 2
    > lata wystartowac z budowa calosci od razu - nie chec budowac na raty)

    Ile bedziesz czekac to nie wiem. Ja ostatnio dostalem nowe
    obiecanki-cacanki: po
    terminie koniec 2007, potem koniec 2008 dostalem (posrednio, od sasiada)
    informacje o nowym, rewelacyjnym terminie - pazdziernik 2009.
    Na razie wybieram sie do URE, potem do sadu, moze w 2012 znow cos
    fajnego mi obiecaja.

    > - to bedzie minie kosztowac ok 2000zł

    jak 16 kW, to tak, cos kolo tego.

    > - buduje juz z pradu ze swojej skrzynki

    Lepiej buduj z suporeksu. Chociaz niektorzy cenia silke, a inni - ceramike.

    > - czy w skrzynce postawionej przez energetyke bedzie juz licznik?

    Ichni. Mozesz u siebie dac swoj, zeby cie nie oszukiwali.

    > i chociaz jedno gniazdo do podlaczenia betoniarki, wiertarki itp

    Nic, skrzynka zaplombowana.

    > - czy musze budowac jeszcze druga skrzynke dla siebie juz za ta postawiona
    > przez energetyke z jakims zabezpieczeniem mniejszym niz te 25

    Raczej tak. Dostaniesz mase fajnych gotowych na allegro.
    Ja o tym wtedy nie wiedzialem, a sklepowe byly koszmarnie drogie,
    wiec wystrugalem sobie swoja wlasna konstrukcje.

    Wyprowadz z tej skrzynki na zewnatrz dzialki kabel 5x10mm2
    i pod zadnym pozorem nie pozwalaj im wchodzic na swoja dzialke
    (chyba ze maja nakaz prokuratora). Poinformuj ich tez na pismie,
    za potwierdzeniem odbioru (pismo na dziennik). w ktorym miejscu
    wyprowadziles ten kabel. I tak ci wybuduja skrzynke na innym rogu
    dzialki, ale bedziesz mial jakis argument dla sadu.
    Fajnie by bylo, jakby pod zółto-zielony podlaczyli ci ochronny PE ,
    a pod niebieski - neutralny. Ale tak nie musi byc - spodziewaj sie losowej
    kombinacji.

    pozdrawiam
    pluton

  • 16. Data: 2009-08-17 11:17:06
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    t.googlegroups.com...
> [...]
    >A nie koliduje to potem z odbiorem domu? Zdaje się kary za
    >użytkowanie przed odbiorem" są znaczne (choć tak na prawde nie wiem

    Kara to 10tys zł.
    Ale zameldowanie nie jest równoznaczne z użytkowaniem chyba- możesz mieszkać
    przeciez w namiocie koło domu;))
    Ja zadnych problemów nie miałem i znam kilka innych podobnych przypadków-
    problemów zero.
    Znam przypadek zameldowanie na gołej działce- wszystko zgodnie z prawem-
    jestes włascicelem nieruchomosci, przebywasz na jej terenie więc Ciebie tam
    melduja.

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-08-17 15:13:20
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    wiadomościnews:0384803e-dece-4adc-8e4f-176c23e59c42@
> [...]
    > jestes włascicelem nieruchomosci, przebywasz na jej terenie więc Ciebie tam

    No nie jest tak różowo. Energetyka zmieni mi "złodziejski abonament"
    dopiero po odbiorze przez PINB budynku. Żadne meldowanie nic tu nie
    da. Wyczuli kasę jak pies kość i nie popuszczą. Dowiadywałem się "u
    źródła".
    :-(

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 18. Data: 2009-08-17 19:27:30
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    bulba008 pisze:

> [...]
    > - nie zamawiam budowlanego, zamawiam docelowy 3 fazwy 16 kW
    > - czekam ok 2-3 lat na skrzynke na swojej dzialce

    Nie przesadzaj... :-) Najpierw musisz uzyskać tzw. warunki przyłącza
    energetycznego, a potem... ryczałtem płacisz za zrobienie - od
    zamówionych kW. Po zrobieniu :-)

    U mnie warunki przyłącza zajęły ze dwa miesiące, a montaż skrzynki... W
    listopadzie 2008 podpisałem umowę, a skrzynka stała już pod koniec
    kwietnia - jedynym utrudnieniem były warunki pogodowe, bo mogła stać
    wcześniej :-). Jakby to wszystko dodać jedno do drugiego, to nie
    wyszłoby więcej, jak cztery - pięć miesięcy.

    [..]

    > Pytania
    > - czy w skrzynce postawionej przez energetyke bedzie juz licznik?

    tak
    > chociaz jedno gniazdo do podlaczenia betoniarki, wiertarki itp

    nie - przynajmniej u mnie tak było - musiałem postawić drugą skrzynkę i
    w niej jest różnicówka oraz gniazda.

    pozdr
    robercik-us

  • 19. Data: 2009-08-17 20:42:52
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Jeszcze na koniec ile dla 10kW i 16 kW dla pradu budowlanego zaplace
    tego abonamentu miesiecznie do czasu zakonczenia budowy jak rozumiem

  • 20. Data: 2009-08-17 21:09:23
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
> [...]
    >dopiero po odbiorze przez PINB budynku. Żadne meldowanie nic tu nie
    >da. Wyczuli kasę jak pies kość i nie popuszczą. Dowiadywałem się "u

    Co kraj to obyczaj. U mnie wystarczy zameldowanie a Marek chyba pisal że w
    Krakowie wcale ich nic nie obchodzi i od razu daja normalną taryfę.

    Kris