  • 1. Data: 2009-09-09 23:01:28
    Temat: dom gotowy
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Witam
    Czy ktoś "budował" dom gotowy? Chodzi mi o taki co przyjeżdża na ciężarówce,
    dźwigiem go stawiają i za dwa dni można mieszkać. W zasadzie taki kontener.
    Jak się to sprawuje na codzień? Czy wygłąda bardzo prowizorycznie? Koszty
    utrzymania? Której firmy? A może to w ogóle pomyłka?
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 2. Data: 2009-09-10 17:53:26
    Temat: Re: dom gotowy
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > taki kontener. Jak się to sprawuje na codzień? Czy wygłąda bardzo
    > prowizorycznie? Koszty utrzymania? Której firmy?

    Raczej fantazja :D

  • 3. Data: 2009-09-10 21:40:24
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    >

    > Raczej fantazja :D
    Fantazja bliska rzeczywistości :)
    http://www.domgotowy.pl/dok/kompaktowe.pdf
    http://www.buma.com.pl/bumati/site/katalog/index.htm
    l tu przegieli z cenami
    :(
    http://www.bud-eko.pl/
    i kilka innych
    Te dwa dni, to był skrót myślowy :)

    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 4. Data: 2009-09-11 06:06:24
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    wowa pisze:

    > Fantazja bliska rzeczywistości :)
> [...]
    Jak tam chcesz... Ja powiem tyle:
    Podbudowę pod coś takiego i tak musisz zrobić - popularnie zwany 'stan
    zero', czyli fundament wypełniony czymś w środku, zalany chudziakiem. No
    pewnie, że może on być mniej wytrzymały niż dla domu murowanego, ale
    musi po prostu być, bo na trawie takiego kontenera nie postawisz - masz
    już koszt, bo i przyłącza musisz też zrobić. Stawiasz na tym to pudło
    i... no i niby mieszkasz :-D. Peeewnie, że można, ale to raczej na coś
    tymczasowego zakrawa, a nie na dom, gdzie robisz wszystkie instalacje,
    izolacje, okładziny i masz nieruchomość w pełnym tego słowa znaczeniu.
    Tu... przywożą Ci coś, składają na miejscu i masz mieszkać. No fajnie,
    ale już z założenia toto powinno być tańsze od budowli tradycyjnej,
    bo... jest mniej trwałe :-), a czy jest tańsze?
    Sobie przelicz i pomyśl, czy warto? Każdy robi jak uważa, a na temat
    gustu się nie dyskutuje... ja bym jednak nie pchał się w coś takiego na
    stałę. W myśl powiedzenia 'z braku laku, dobry kit', ale pod warunkiem,
    że ten kit będzie z połowę tańszy od laku :-DDD.

    Rzuciłem jeszcze okiem na te Twoje wizje i... No ja nie chciałbym
    mieszkać w takiej szafie. Może jako obiekt letniskowy, tymczasowy... czy
    jeszcze inny dodatkowy, ale nie dom mieszkalny całoroczny !!! Trzeba
    uważać, żeby Ci tego nie ukradli :-DDD

    Ale to tylko moja prywatna opinia i nie koniecznie musisz się z nią
    zgadzać :-)

    pozdrawiam
    robercik-us

  • 5. Data: 2009-09-11 07:34:04
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > w takiej szafie. Może jako obiekt letniskowy, tymczasowy... czy jeszcze
    > inny dodatkowy, ale nie dom mieszkalny całoroczny !!! Trzeba uważać, żeby

    No nie upieram się przy tym, tylko pytam jak to wygląda w rzeczywistości.
    Zamiast fundamentów są słupy, czyli praca na dwa dni. Czy dom musi być
    koniecznie bunkrem na stulecia? Dzieciom się nie spodoba, to wezmą dźwigiem
    zdejmą, postawią następny, a ten pojedzie tym samym transportem na wysypisko
    :) Najbardziej przemawia do mnie szybkość "budowy" i brak tego całego bajzlu
    na działce. Prawdopodobnie będę się wciskał z budową na działkę
    zagospodarowaną.
    Wojtek

  • 6. Data: 2009-09-11 12:40:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > pewnie, że może on być mniej wytrzymały niż dla domu murowanego, ale
    > musi po prostu być, bo na trawie takiego kontenera nie postawisz - masz

    I tak, i nie.

    Patrz: fundament słupowy i domki "holenderskie" (de facto szkieletory na
    podwoziach).

    > już koszt, bo i przyłącza musisz też zrobić. Stawiasz na tym to pudło
    > i... no i niby mieszkasz :-D. Peeewnie, że można, ale to raczej na coś
    > tymczasowego zakrawa, a nie na dom, gdzie robisz wszystkie instalacje,

    Przepraszam bardzo, a Ty w czym mieszkasz? W kamiennym zamku, w jaskini
    czy w piramidzie? ;->

    > izolacje, okładziny

    A w tych gotowych masz izolacje, instalacje i okładziny już gotowe. Co
    za różnica?

    > i masz nieruchomość w pełnym tego słowa znaczeniu.

    Nie takie rzeczy się przenosiło... Np. w Warszawie pewien kościół sobie
    psory kawałek pojechał.

    > Tu... przywożą Ci coś, składają na miejscu i masz mieszkać. No fajnie,
    > ale już z założenia toto powinno być tańsze od budowli tradycyjnej,
    > bo... jest mniej trwałe :-), a czy jest tańsze?

    Dlaczego twierdzisz, że jest mniej trwałe, hmm?

> [...]
    > stałę. W myśl powiedzenia 'z braku laku, dobry kit', ale pod warunkiem,
    > że ten kit będzie z połowę tańszy od laku :-DDD.

    Czas to pieniądz. Czyli te wynalazki są tańsze już na początek o czas
    budowy. I np. czynsz w wynajętym lokum, który musiałbyś przez te minimum
    dwa lata budowy i wykańczania płacić.

  • 7. Data: 2009-09-11 13:05:20
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    wiadomości news:4aaa4559$1@news.home.net.pl...
    > robercik-us pisze:
    >

    > Czas to pieniądz. Czyli te wynalazki są tańsze już na początek o czas
    > budowy. I np. czynsz w wynajętym lokum, który musiałbyś przez te minimum
    > dwa lata budowy i wykańczania płacić.

    Jakie dwa lata. Wybudować się można grubo poniżej roku. Ale to tak na
    marginesie.
    Takie domki o jakich jest ten watek to super sprawa pod warunkiem że będą
    sporo tańsze od tradycyjnych.
    Ja również uważam ze budowany dom powinien mieć trwałość kilkadziesiąt lat i
    być łatwy do utylizacji.
    I budownictwo szkieletowe to super sprawa trylko ze w Polsce droższe od
    tradycyjnego.

    Krzysiek

  • 8. Data: 2009-09-11 19:41:28
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kris pisze:

    > Jakie dwa lata. Wybudować się można grubo poniżej roku. Ale to tak na
    > marginesie.

    Na łapu-capu to możesz jeszcze szybciej.

    Ale porządnie, zgodnie ze sztuką to niestety ze dwa lata będą.

    Chyba że liczysz do stanu surowego, w ogóle bez wykańczania.

  • 9. Data: 2009-09-12 21:23:56
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    wowa wrote:
> [...]
    > szybkość "budowy" i brak tego całego bajzlu na działce.
    > Prawdopodobnie będę się wciskał z budową na działkę zagospodarowaną.

    ale cena jest od czapy, jakby to kosztowało 250 tysiecy

  • 10. Data: 2009-09-12 21:26:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Na łapu-capu to możesz jeszcze szybciej.
    >
    > Ale porządnie, zgodnie ze sztuką to niestety ze dwa lata będą.
    >
    > Chyba że liczysz do stanu surowego, w ogóle bez wykańczania.

    chrzanicie Lawa, można spokojnie dom murowany postawić w rok i zamieszkać,
    stosując odpowiednie technologie.

    nie mówiąc o szkieletowcu który można postawić sporo szybciej.