  • 81. Data: 2018-12-07 11:32:29
    Temat: Re: e komputerowcy
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 07:54:59 UTC+1 użytkownik quent napisał:

    > Co ty za dziwne teorie snujesz?

    Póki nie kupisz XPSa za 10k to wszystkie lapki poniżej 2-3k wytrzymują
    maksymalnie 4-5 lat. Baterie zwykle po 3 trzeba wymienić. No chyba, że
    używasz sprzętu weekendowo - u mnie lapek chodzi 24/h - usypiam tylko
    jak go gdzieś przenoszę. Przerabiam kilka lapków co 2-3 lata średnio
    w firmie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2018-12-07 11:52:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-12-07 o 11:30, Adam Sz. pisze:

    > No dobra, nie ulgę tylko korektę:
    >
    > https://kalkulatory.gofin.pl/Kalkulator-korekty-vat-
    sprzedaz-i-inna-zmiana-przeznaczenia-pojazdu-samocho
    dowego,12.html

    Czyli nie znasz się jednak.
    art. 90 mówi o proporcjonalnym zwrocie odliczonego VAT-u w przypadku
    sprzedaży samochodu w ciągu 5 lat od nabycia.
    A po sprzedaży płacisz VAT i wliczasz w przychód DG kwotę netto.

    Na przykładzie jak krowie:
    kupujesz nowe auto, 100tys netto. 123tys brutto
    W 3 lata odliczasz 50%VAT (11,5tys) i 19% ze 111500 czyli ok 22tys
    (prawdopodobnie mniej, bo PiS chce obciąć również odliczenie kosztu
    podatkowego do 50%)
    Czyli z podatków przez 3 lata odliczyłeś 33,5tys.
    Po tych 3 latach sprzedajesz auto za ... powiedzmy 80tys brutto czyli
    65tys netto.

    Do US zwracasz
    40% odliczonego VATu (bo sprzedajesz po 36 miesiącach) - 4,6tys
    15tys VATu
    12tys podatek od 65 tys
    czyli z otrzymanych 80tys, do US oddasz 31,6tys

    Uwzględniłeś to w swoich baaaardzo optymistycznych wyliczeniach?

    :D :P

    --
    Pete

  • 83. Data: 2018-12-07 12:15:03
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 11:51:56 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > czyli z otrzymanych 80tys, do US oddasz 31,6tys
    >
    > Uwzględniłeś to w swoich baaaardzo optymistycznych wyliczeniach?

    Chyba jednak nie wiesz o czym piszesz :-)
    Czemu policzyłeś dwa razy vat? :D
    Jak sprzedaję za 65k to na fakturze jest 15k vatu i więcej nie oddam.
    A w zależności jaką masz fakturę końcową - to tyle jeszcze sobie
    skorygujesz.

    Dla przykładu mam teraz CHRa z wykupem 20k pln netto. Jak go sprzedam
    za ~60k netto (~74k brutto, czyli 14k vatu) w miesiącu w którym go
    wykupię, to oddam do US:

    - 14k vatu minus korekta 2300 pln:

    https://scr.pgr.pl/2018/12/2018-12-07_12-09-12-40828
    .png

    Czyli ~11,7k pln

    I dochodówka = 19% z 60k = 11,4k pln.

    Tyle, że od razu kupuję nowe auto z wpłatą 70k pln i od razu odliczam
    sobie od niej 50% vat (czyli 6,5k pln) i wrzucam w koszt (póki co 100%)
    czyli prawie 11k pln. W efekcie oddaję do US ~23,1k pln ale odliczam
    17,5k pln czyli jestem "w plecy" 5,6k pln. Oczywiście "w plecy" jest
    w cudzysłowiu bo mam przecież już w kosztach 30k pln brutto z miesięcznych
    rat (czyli prawie 3k vatu i 4,6k dochodowego) więc i tak jestem do przodu.
    Plus mam w kosztach ubezpieczenie i paliwo ;)

    > Po tych 3 latach sprzedajesz auto za

    Nie po 3 latach tylko na drugi dzień po wykupie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 84. Data: 2018-12-07 13:33:44
    Od: quent <x...@x...com>

    On 07.12.2018 11:32, Adam Sz. wrote:

    > Póki nie kupisz XPSa za 10k to wszystkie lapki poniżej 2-3k wytrzymują
    > maksymalnie 4-5 lat.

    Ale brednie.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 85. Data: 2018-12-07 13:33:57
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-12-07 o 12:15, Adam Sz. pisze:

    > Chyba jednak nie wiesz o czym piszesz :-)
    > Czemu policzyłeś dwa razy vat? :D

    Bo tylko połowę VATu od rat lizingowych odliczysz. Drugą połowę płacisz
    du US.
    I od 2020 najprawdopodobniej również tylko połowę netto zaliczysz do KUP
    :P

> [...]
    >
    > Dla przykładu mam teraz CHRa z wykupem 20k pln netto. Jak go sprzedam
    > za ~60k netto (~74k brutto, czyli 14k vatu) w miesiącu w którym go

    Chłopie,
    to jest kwota korekty VAT, którą TY musisz oddać po odliczeniu.
    Czyli jeśli sprzedajesz zaraz po zakupie, to oddajesz cały VAT odliczony
    przy zakupie - czyli właśnie te 2300

    > Czyli ~11,7k pln

    Czyli 14tys PLN

    > I dochodówka = 19% z 60k = 11,4k pln.

    czyli sprzedając za 74k auto masz koszty:
    24,6 wykup
    14k VAT
    11,4k dochodówka

    czyli 50k kosztów
    ergo w ręce zostaje Ci 20k
    :D

    > Tyle, że od razu kupuję nowe auto z wpłatą 70k pln

    Gdzie masz lesiong z 1. ratą > 50% ??

    i od razu odliczam
    > sobie od niej 50% vat (czyli 6,5k pln) i wrzucam w koszt (póki co 100%)

    Masz na to 3 tygodnie. Od nowego roku tylko 50%

> [...]
    > rat (czyli prawie 3k vatu i 4,6k dochodowego) więc i tak jestem do przodu.
    > Plus mam w kosztach ubezpieczenie i paliwo ;)

    Zmień księgową albo doradcę bo tak Ci naściemniał, że aż oczy bolą jak
    to się czyta.

    > Nie po 3 latach tylko na drugi dzień po wykupie :-)
    > pozdr.

    Dobrze sobie to policz
    :D

    --
    Pete

  • 86. Data: 2018-12-07 15:17:59
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 13:33:58 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

    > Chłopie,
    > to jest kwota korekty VAT, którą TY musisz oddać po odliczeniu.
    > Czyli jeśli sprzedajesz zaraz po zakupie, to oddajesz cały VAT odliczony
    > przy zakupie - czyli właśnie te 2300

    ROTFL :)
    Reszty nie komentuję nawet :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2018-12-07 16:45:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-12-07 o 15:17, Adam Sz. pisze:

    > ROTFL :)
    > Reszty nie komentuję nawet :D
    > pozdr.

    Amen

    --
    Pete

  • 88. Data: 2018-12-07 17:05:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 4 grudnia 2018 18:23:28 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > firefox potrafi sie uruchamiać z 10sekund :/

    A ten Twój lap to nie jest tak spowolniony przez Twją niechęć do aktualizacji?
    Pewnie wiszą tam aktualizacje do uruchomienia i czekają aż Budyń zgodę wyda;)

  • 89. Data: 2018-12-07 19:19:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2018 o 15:17 Adam Sz. <a...@g...com> pisze:

    > ROTFL :)
    > Reszty nie komentuję nawet :D
    > pozdr.

    Dobrze pisze, sprawdź to jeszcze raz.
    Tak przy okazji - też chciałem tak kombinować, ale w przyrodzie nie ma
    leasingów do których możesz wpłacić na stracie więcej niż 49%. Nie było
    takich przynajmniej rok temu.
    U mnie było to tylko 45% przy zakupie nowego auta. Leasing w Santanderze.

    TG

  • 90. Data: 2018-12-07 19:50:07
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 7 grudnia 2018 17:05:54 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > A ten Twój lap to nie jest tak spowolniony przez Twją niechęć do aktualizacji?
    > Pewnie wiszą tam aktualizacje do uruchomienia i czekają aż Budyń zgodę wyda;)

    win10 robi to (wbrew mnie) sam. A kiedys była taka sytuacja - inny komp, inne czasy
    XPka - na kompie dzialalo wszystko ,odtwarzały sie filmy na jednym monitorze i
    jednoczesnie moglem pracowac. Po aktualizacji z jakiejs okazji odtwarzanie video
    zajęło wszystkie zasoby, na nic innego nie starczyło. To ja dziekuje ze takie
    usprawnienia.
    Licytuj to se zaktualizujesz :P

    b.