  • 11. Data: 2011-07-27 21:10:07
    Temat: Re: gdzie układać rury pp
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:j0ohdk$bdv$1@inews.gazeta.pl...

    > Może przesadzam, ale na wypadek jakiejś awarii (wada materiału, coś
    > zamarznie, pęknie, jakiś "fachowiec" przewierci przy innej okazji)
    > łatwiej zdiagnozować i naprawić.

    Przewiercić akurat dużo szybciej można w ścianie.
    A co do reszty obaw - o ilu przypadkach rozszczelnienia instalacji
    zgrzewanej z PP słyszałeś?

    J.

  • 12. Data: 2011-07-27 21:11:00
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Dnia 27-07-2011 o 10:03:47 Zgred <f...@n...com.pl> napisał(a):

    > Akurat rur zgrzewanych bym nie układał w wylewce bo później dostęp do
    > nich marny,

    A po co chcesz mieć do nich dostęp???

    J.

  • 13. Data: 2011-07-28 05:45:42
    Od: "Zgred" <f...@n...com.pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Zgred" <f...@n...com.pl> napisał w wiadomości

    > Prościej, szybciej, mniej ograniczeń, bez kucia/wycinania ściań, lepsza
    > izolacja, ciszej. Jaki widzisz minu układania rur w podłodze ?

    To raczej kwestia tego, że tam gdzie dotychczas mieszkałem/mieszkam stalowe rury idą
    w ścianach, albo po ścianach.
    Rozumiem, że układając rury w podłodze należy zachować w nich odpowiednie spadki, by
    była możliwość odpowietrzenia i spuszczenia wody z instalacji.

  • 14. Data: 2011-07-28 06:38:08
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 27.07.2011 23:10, Jarek P. pisze:

    > Przewiercić akurat dużo szybciej można w ścianie.

    Chyba komuś takiemu, jak ty - kto nie patrzy, co robi i w czym wierci,
    jak teraz nie przeczytałeś, co ja napisałem w pierwszym akapicie.

    > A co do reszty obaw - o ilu przypadkach rozszczelnienia instalacji
    > zgrzewanej z PP słyszałeś?

    Jeden wystarczy.

  • 15. Data: 2011-07-28 07:46:13
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]
    > spadki, by była możliwość odpowietrzenia i spuszczenia wody z instalacji.

    Nie trzeba zachowywac spadków. Instalacji CWU nie trzeba odpowietrzać. A jak
    wyniknie konieczność spuszczenia wody z instalcji-(długi wyjazd zimowy) to
    wystarczy przedmuchać sprężonym powietrzem

  • 16. Data: 2011-07-28 11:23:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-07-2011 o 23:11:00 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A po co chcesz mieć do nich dostęp???
    Dlatego że widziałem puszczony zgrzew przez który się zaczeło lać,
    było to w ścianie, to było widać, jak myślisz kiedy by to zostało
    zauważone jakby było w podłodze?, dla podłogi na gruncie mógłby to być
    tydzień a i równie dobrze rok. Dlatego w podłodze nie układa się
    rur zgrzewanych które poza tym mocno pracują temperaturowo,
    układa się PEX-y i to najlepiej w całości, tzn bez złączeń.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 17. Data: 2011-07-28 16:11:05
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Ława" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:j0r04g$fun$2@inews.gazeta.pl...

    > Chyba komuś takiemu, jak ty - kto nie patrzy, co robi i w czym wierci,
    > jak teraz nie przeczytałeś, co ja napisałem w pierwszym akapicie.

    A co napisałeś takiego, co by podważało sens tego, co napisałem?

    > Jeden wystarczy.

    A słyszałes o choć jednym?
    PP, jeśłi tylko jest dobrze zrobione (a zrobić je dobrze to naprawde nie
    problem), jest właściwie wieczne.

    J.

  • 18. Data: 2011-07-28 16:14:00
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

> [...]

    pracują temperaturowo,
    układa się PEX-y i to najlepiej w całości, tzn bez złączeń.

    Kurcze, czytałem juz pare razy o PEXach, które puściły na szwie - czy to ma
    być argument przeciwko układaniu PEXów w podłodze? Może w takim razie idźmy
    na całość i róbmy instalację, jak Turcy w swoich miasteczkach - wszystko na
    wierzchu, po ścianach?

    J.

  • 19. Data: 2011-07-28 18:55:59
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 28-07-2011 o 18:14:00 Jarek P. <j...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > układa się PEX-y i to najlepiej w całości, tzn bez złączeń.
    >

    > Kurcze, czytałem juz pare razy o PEXach, które puściły na szwie
    Wiesz co jak kupiłem najtańsze pex-y i szwu tam nie widziałem,
    są w rurach stalowych ocynkowanych, ale chyba rozróżniasz je :)

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 20. Data: 2011-07-28 19:27:48
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > spadki, by była możliwość odpowietrzenia i spuszczenia wody z instalacji.

    Bo kiedyś ze względów technologicznych i materiałowych instalacje budowało
    się po zakończeniu robót budowlanych. Teraz można zrobić to w trakcie. Nie
    musisz zachowywać żadnych spadków. Instalacja wodna odpowietrzy się pod
    wpływem ciśnienia wody z wodociągu lub hydroforu. Potrzeba spuszczania wody
    zachodzi jedynie w budynkach sezonowych i tam w praktyce wytarczy zapewnić
    zawór spustowy w najniższym pukncie instalacji - woda sama spłynie pod
    własnym ciężarem z tym że oczywiście zostanie w odcinkach gdzie występuje
    jakieś zasyfonowanie lub kontraspadki. Niewielka ilość wody, nawet gdyby
    zamarzła nie powinna uszkodzić instalacji bo zwięszky swoją objętość wzdłuż
    rury w stronę odcinków pozbawionych wody.
    --
    Jackare