  • 91. Data: 2015-11-15 14:05:32
    Temat: Re: ghosciku - grupowy lewaku - jak sie czujesz?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 11:45:34 UTC+1 użytkownik cef napisał:
> [...]
    ukryc ze chrzescijanskich. I tu nie chodzi zeby kazdy za chrzescijanina sie uwazał,
    tylko zeby tych korzeni bronił, dla swojego dobrze pojetego interesu.

    naszej kultury europejskiej. To trzeba wdrozyc tu i teraz. Szerzej patrzac stworzyc
    koalicje panstw srodkowoeuropejskich czyli jakas forma koncepcji jagielonskiej.
    Europa w przyszlosci by wtedy wyglądała jakos tak -rosja, miedzymorze, kalifaty
    niemiecki i francuski.

    > Naprawdę wierzysz, że nie wpuszczając ludzi spoza naszej kultury jesteś
    > w stanie zapobiec takim zamachom w Polsce?
    > (gdybyśmy tylko zostali wskazani jako cel)

    Zeby tu zrobili zamach to musza miec cel (niby jaki skoro nie bierzemy udziału w
    tamtej wojnie?) i środki - czyli bazę i zaplecze których miec nie bedą. Oczywiscie
    nadal to jest możliwe ale prawdopodobienstwo jest milion razy mniejsze.
    I nie chodzi o zamachy - chodzi o utrzymanie tożsamosci narodowej i suwerennosci. Na
    razie nam daleko do tych zagrozen bo nie mamy swoich islamistów, ani interesów na
    bliskim wschodzie. Najpierw na tapecie jest europa zachodnia.
    A francja wlasnie doswiadcza takiej próby - po zmasowanych atakach kto wie czy
    nastepnym ruchem nie bedzie próba żądania jakiejs formy autonomii, by moze a
    posrednictwej jakiejs partii islamskiej, a potem legalne przejecie władzy.
    Sie zobaczy.

    b.

  • 92. Data: 2015-11-15 14:43:13
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 14:05, Budyń pisze:

> [...]
    Na razie nam daleko do tych zagrozen bo nie mamy swoich islamistów, ani interesów na

    Naprawdę zaskakujesz mnie.
    Celem możemy się stać w każdej chwili. Choćby fakt pomagania Amerykanom
    czy bycia w sojuszu z Francją - jak tylko trudniej będzie zorganizować
    zamach we Francji/Anglii, to będą zastraszać robiąc akcje tutaj.
    Baza i zaplecze i interesy na Bliskim Wschodzie? To nie jest potrzebne -
    nawet nie potrzeba uchodźców, już dziś mamy -rodaków -jakichś bojowników
    na tym froncie - kogoś tam nawet ujęto akurat. Myślę, że chętnych do
    tego raju z dziewicami czy wiecznej chwały w imię swojego Boga albo
    swojego wodza znajdą u nas bez problemu.

> [...]
    posrednictwej jakiejs partii islamskiej, a potem legalne przejecie władzy.

    Słusznie piszesz najpierw. My będziemy następni.
    Autonomii, to może chcieć jakaś organizacja przypisana terytorialnie
    (vide IRA, ETA) a nie imigranci rozsiani po całym kraju.

  • 93. Data: 2015-11-15 14:47:03
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 11:22:26 UTC+1 użytkownik JDX napisał:
    > To nie są "moje poglądy" historyczne ponieważ ja sobie tego nie
    > wymyśliłem. Poddałem jedynie w wątpliwość chrześcijańskie pochodzenie
    > wartości o których wspomniałeś. Co zaś się tyczy porównania
    > (współczesnego) chrześcijaństwa ze (współczesnym) islamem to jest to
    > problem skierowany nie do mnie ponieważ ja mam w dupie zarówno
    > chrześcijaństwo jak i islam, więc siłą rzeczy za bardzo się nie
    > interesuję tymi zagadnieniami.

    qruca ludzie czytajcie co wysylacie - czyli nie interesuje sie to pozwole sobie miec
    poglady :)

    No to sie zainteresuj jesli chcesz swoje historyczne opinie wyglaszac :)

    b.

  • 94. Data: 2015-11-15 14:50:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 11:00:54 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:

    > Powinno byc bezreligijne, czyli laickie, ale nie bezideowe.

    hola, a co to znaczy? Spróbuj opisac zasady czyli idee na jakich powinno sie opierac
    panstwo laickie. Jaka moralnosc? Jak zdefiniowac pojecia podstawowe jak dobro i zło?

    b.

  • 95. Data: 2015-11-15 14:55:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 14:43:14 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Celem możemy się stać w każdej chwili. Choćby fakt pomagania Amerykanom
    > czy bycia w sojuszu z Francją - jak tylko trudniej będzie zorganizować

    no ale powiedz sam - czy prawdopodobienstwo wystapienia zamachów zwiekszy sie jesli
    przyjmiemy hurtem imigrantów i tym samym stworzmy im lokalne zaplecze, czy zmniejszy?
    A moze nie ma znaczenia?

    b.

  • 96. Data: 2015-11-15 15:08:08
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-15 o 14:55, Budyń pisze:

> [...]
    przyjmiemy hurtem imigrantów i tym samym stworzmy im lokalne zaplecze, czy zmniejszy?

    Wg mnie kwestia imigrantów jest tu bez większego znaczenia. Musimy być
    celem,
    żeby ataki u nas się pojawiły- wtedy nie ma znaczenia czy mamy
    imigrantów czy nie.
    Ekonomiczny charakter migracji raczej skieruje jej strumień do bogatych
    krajów,
    więc na razie możemy być w miarę spokojni. Ale migracji całkowicie nie
    wyeliminujesz. Kilka tygodni temu wysłuchałem w radiowej Trójce reportażu
    o młodym Czeczeńcu, którego rodzice kilka lat temu zdecydowali się na
    emigrację
    (zarobkową a nie polityczną).
    Niestety coś co powinno być łatwe i proste - czyli asymilacja dzieciaka
    w środowisku dzieci - się nie powiodło, bo jesteśmy ksenofobicznym i
    zamkniętym społeczeństwem
    i w dodatku rasistowskim. Takie podejście też rodzi odwet.
    I tak źle i tak niedobrze :-)

  • 97. Data: 2015-11-15 15:19:00
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 15:08:08 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
    > celem,
    > żeby ataki u nas się pojawiły- wtedy nie ma znaczenia czy mamy

    ale ja zadalem proste pytanie - jesli pojawi sie "cel" u nas to czy
    prawdopodobienstwo jego zrealizowania jest wieksze posiadajac imigranckie zaplecze
    czy nie?

    b.

  • 98. Data: 2015-11-15 15:23:22
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 15 Nov 2015 01:58:43 -0800 (PST), Adam Sz. napisał(a):

    > Swoja droga, chlop panszczyzniany pracowal na swojego pana 100 dni, a w Polsce
    > dzisiaj statystyczny kowalski pracuje ~164 dni na zaplate podatkow. Wiec quasi
    > - niewolnictwo w dzisiejszych czasach jest jeszcze silniejsze... ;)

    I co dostawał w zamian?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 99. Data: 2015-11-15 15:36:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zapowiadają akcje w Albanii. Specjalnie bogata Albania to nie jest.

  • 100. Data: 2015-11-15 15:53:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-15 14:47, Budyń wrote:
    [...]
    > qruca ludzie czytajcie co wysylacie - czyli nie interesuje sie to pozwole sobie
    miec poglady :)

    > No to sie zainteresuj jesli chcesz swoje historyczne opinie wyglaszac :)
    Wiem wystarczająco dużo, aby mieć swoje zdanie na temat chrześcijaństwa
    tudzież innych religii. Ba, jestem przekonany, że na temat
    chrześcijaństwa więcej od niektórych chrześcijan. :-D