  • 71. Data: 2015-11-14 23:13:24
    Temat: Re: ghosciku - grupowy lewaku - jak sie czujesz?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-14 22:53, Budyń wrote:

    > bo ma byc skutecznie a pasuje gdyz kod kulturowy oparty na
    > chrzescijanstwie dotyczy calej europy. Mozna sobie wybrac komunizm,
    > wiare inków czy cokolwiek - ale jakie sa szanse ze to sie powszechnie
    > przyjmie i bedziemy za to chcieli gdy trzeba umierac. Dokladnie
    > żadne.
    A to uważasz, że chęć umierania za chrześcijaństwo będzie powszechna? Bo
    ja jakoś wątpię. :-D

  • 72. Data: 2015-11-14 23:23:09
    Od: JDX <j...@o...pl>

    Hehe, wiedziałem dupku, wiedziałem. :-D Przecież podobno wrzuciłeś mnie
    do filtrów. :-D

    On 2015-11-14 23:05, Dupek Żołędas wrote:
    > Dlatego, że Europa to chrześcijaństwo.
    > Nie "judeochrześcijaństwo" tylko chrześcijaństwo.
    > Jak się nie podoba to wynieś się do Izraela lub prawdziwej ojczyzny
    Nie, to chrześcijanie powinni wynieść się do Izraela. Będą bliżej
    korzeni swojej wiary. :-D

    > A z Polski won !!!
    Ja nigdzie się nie wybieram. Ale jak ci się nie podoba to co piszę to
    sam możesz wyjechać. I jeszcze wrzucić mnie do filtrów w Thunderbirdzie. :-D

  • 73. Data: 2015-11-14 23:25:14
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "Dupek Żołędas" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >A z Polski won !!!

    "Polska tylko dla dupków"?

  • 74. Data: 2015-11-15 08:04:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 23:13:50 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

    > A to uważasz, że chęć umierania za chrześcijaństwo będzie powszechna? Bo
    > ja jakoś wątpię. :-D

    nie za chrzscijanstwo jako religie a system zasad w którym mozesz wyznawac religie a
    nie musisz, który nie uznaje niewolnictwa, w którym masz swobode wypowiedzi, w której
    obowiązują zasady dekalogu (poza tymi odnoszacymi sie do boga) - jesli islamisci
    staną u granic z karabinem i swoimi zasadami dokładnie bedziesz wiedział po której
    stronie chcesz byc, i sam bedziesz zbrojnie bronil swej rodziny.
    To ze po latach szydzenia z kosciola komus sie wydaje ze zasady ktore wyznaje nie sa
    pochodzenia chrzescijanskiego a jakiego "europejskiego" - to mu sie tylko tak wydaje.

    b.

  • 75. Data: 2015-11-15 08:07:39
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu sobota, 14 listopada 2015 23:06:08 UTC+1 użytkownik Dupek Żołędas napisał:

    > A z Polski won !!!

    nieco przesadzasz, nie tedy droga.

    b.

  • 76. Data: 2015-11-15 10:00:50
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-11-14 o 22:01, Budyń pisze:

    > A islamowi nalezy przeciwstawic kulture opartą na korzeniach - i nie da sie ukryc
    ze chrzescijanskich. I tu nie chodzi zeby kazdy za chrzescijanina sie uwazał, tylko
    zeby tych korzeni bronił, dla swojego dobrze pojetego interesu.

    Terroryści byli od zawsze.
    Jakieś konkretne pomysły na obronę?
    Może modlitwa?

  • 77. Data: 2015-11-15 10:47:00
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-11-15 08:04, Budyń wrote:
    [...]
    > nie za chrzscijanstwo jako religie a system zasad w którym mozesz
    > wyznawac religie a nie musisz, który nie uznaje niewolnictwa, w
    > którym masz swobode wypowiedzi
    Serio? Bo jeszcze w XVII-XVIII wiecznej chrześcijańskiej Polsce istniało
    niewolnictwo i quasi-niewolnictwo (pańszczyzna). :-) AFAIR to pan mógł
    bez konsekwencji nawet zabić chłopa pańszczyźnianego. A za swobodę
    wyznania trafiało się na stos tak jak niejaki Walentyn Potocki który
    przeszedł z katolicyzmu na judaizm. Tamże trafiało się też za swobodę
    wypowiedzi. Więc tak jakoś nie wygląda mi na to, aby wartości o których
    napisałeś były chrześcijańskie.

  • 78. Data: 2015-11-15 10:48:02
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 10:01:25 UTC+1 użytkownik cef napisał:

> [...]
    zeby tych korzeni bronił, dla swojego dobrze pojetego interesu.

    jak pisalem uwazam francje za straconą. Co do Polski - nie wpuszczac ludzi spoza
    naszej kultury europejskiej. To trzeba wdrozyc tu i teraz. Szerzej patrzac stworzyc
    koalicje panstw srodkowoeuropejskich czyli jakas forma koncepcji jagielonskiej.
    Europa w przyszlosci by wtedy wyglądała jakos tak -rosja, miedzymorze, kalifaty
    niemiecki i francuski.

    > Może modlitwa?

    jak dla mnie również - no ale to obowiazuje wierzących :)

    b.

  • 79. Data: 2015-11-15 10:58:43
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 listopada 2015 10:47:06 UTC+1 użytkownik JDX napisał:

    > Serio? Bo jeszcze w XVII-XVIII wiecznej chrześcijańskiej Polsce istniało
    > niewolnictwo i quasi-niewolnictwo (pańszczyzna). :-) AFAIR to pan mógł

    Swoja droga, chlop panszczyzniany pracowal na swojego pana 100 dni, a w Polsce
    dzisiaj statystyczny kowalski pracuje ~164 dni na zaplate podatkow. Wiec quasi
    - niewolnictwo w dzisiejszych czasach jest jeszcze silniejsze... ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 80. Data: 2015-11-15 11:03:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Nov 2015 13:01:58 -0800 (PST), Budyń napisał(a):

    > Wez sie zdecyduj - najpierw piszesz ze nie jest bezideowe, a w nastepnym zdaniu ze
    nie wypelniono pustki po wycieciu idei. Tą pustke usiłuje wypelniac lewactwo z ich
    genderowymi bredniami.

    Powinno byc bezreligijne, czyli laickie, ale nie bezideowe. Moim zdaniem
    realizacja wychodzia calkiem niezle, dopoki nad Sekwana nie zapanowala moda
    na polityczna poprawnosc i nie poluzowano sruby ze strachu przed zlym
    humorem u mniejszosci.

> [...]
    zeby tych korzeni bronił, dla swojego dobrze pojetego interesu.

    Powiedzmy, ze z tym sie zgadzam. Jestem zreszta chodzacym przykladem, ze to
    wykonalne - agnostyk uznajacy role chrzescijanstwa w budowaniu kultury
    wspolczesnej Europy. Nie cierpie ekstremizmow z zadnej strony. Mam
    przyjaciol ateistow i przyjaciol zarliwych katolikow. Dobrych znajomych
    Zydow, czarnych, muzulmanow z Balkanow, Arabow z Francji, poza tym paru
    Polakow z wyboru.
    Swietnie sie dogadujemy. Da sie? No pewnie.

    Tylko teraz zauwaz, szanowny Budyniu, ze wiekszosc postaw skrajnych nie
    rodzi sie wsrod ludzi takich jak ty czy ja - prawdopododobnie przyzwoicie
    wyksztalconych i zdolnych do dyskusji. One rodza sie na dolach spolecznych
    - wsrod filozofow po podstawowkach, ktorzy pogardliwym rechotem i agresja
    reaguja na wszystko, co przekracza ich niewielkie zdolnosci pojmowania.
    Nie jestem pewien, czy zaprowadzenie w tej warstwie "chrzescijanstwa bez
    chrzescijanstwa" jest w ogole mozliwe, a juz na pewno nie mozna liczyc, ze
    takie postawy narodza sie w niej same z siebie.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl