    Date: Thu, 20 Apr 2017 11:24:57 +0200
    From: collie <c...@v...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: i w 3,14zdu i caly

    W dniu 19.04.2017 10:05, abn140 pisze:

    > jakie zniszczenia wywola ten desant stycznia na kwiecien?
    > zapominamy o czeresniach, wisniach, borowkach , jablonie - u mnie snieg na
    > kwiatach...?
    > orzechy wloskie?
    > po ptokach?

    Nie bój nic. Jak masz polskie orzechy włoskie a nie włoskie orzechy włoskie,
    to nic im nie będzie, gdy na chwilę w kwietniu styczeń. Podobnie z czereśniami,
    wiśniami i innymi borówkami. Wszystko w ogrodzie się adaptuje do miejscowych
    obyczajów. A które nie, to Bóg z nimi - przyjdą w to miejsce inne, które dadzą radę
    i lutemu w maju. Tak do tego podchodzę.

    W ogrodzie potrafią się adaptować nawet swołocze na czterech łapach. Przyszedł
    niedawno do mnie piesek. Osiem lat spędził na chłopskim gumnie, robiąc za psa
    ogrodnika. A nie był to wcale owczarek kaukaski, czernysz, moskiewski stróżujący,
    czy nawet tzw. wilczur długowłosy - z natury przystosowane do bytowania na dworze -
    tylko... collie. Tak, Lassie. I taki kanapowiec z urodzenia potrafił przetrwać
    tyle lat
    w ogrodzie, gdzie za budę służyła mu wiata na skrzynki owocowe. No, ale przy moim
    collie wygląda teraz na puchatego misia. Zaadaptował się wśród polskich jabłoni jak
    orzech włoski, ten Szkot...