    From: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: ilość obwodów w kotłowni
    Date: Mon, 6 Aug 2012 12:53:50 +0200

    news:jvgvvq$43b$1@usenet.news.interia.pl...
    > Mnie to ciekawi z powodow psychologicznych, bo to swego rodzaju fenomen
    > (...)
    > Szkoda czasu pieniedzy i zaangazowania, ale fak - nie bedzie tak fajnie.

    Witam,

    na początek chcę wyjaśnić, że nie pozjadałem wszystkich rozumów a wręcz
    przeciwnie świadom jest swojej mikrej wiedzy z zakresu tzw. domu
    inteligentnego. Dlatego też bardzo cenię sobie rady innych, bardziej
    doświadczonych osób.

    Oczywiście pracą kotła nie chcę sterować, bo i po co? Chcę jednak sterować
    pompą cyrkulacyjną CWU. Będzie ona załączana w reakcji na sygnał z czujek
    ruchu. Nie wiem czy zastosowanie przekaźnika jest najlepszym pomysłem, ale
    na razie innego nie mam. Okablowanie układam tak, aby dało się to wykonać w
    każdy możliwy sposób.

    Moja koncepcja domu inteligentnego jest raczej nastawiona na działanie
    bierne. Nie interesują mnie (i uważam, że są zbędne) takie elementy jak np.
    sterowanie roletami, światłem, automatyczne podlewanie trawnika,
    automatyczne załączanie czajnika itp.

    Niektórymi z elementów, które będę chciał w przyszłości wdrożyć będą:
    1. Sygnalizacja otwartych okien dachowych podczas deszczu.
    2. Sygnalizacja otwartych zamków drzwi zewnętrznych i garażu w godzinach
    23:00-5:00.
    3. Sygnalizacja otwartych okien, drzwi zewnętrznych, drzwi garażowych
    podczas włączania głównego alarmu.
    4. Sygnalizacja zalania wodą (automatyczne odcięcie zaworu głównego wody aby
    nie dopuścić do dalszego zalewania).
    5. Automatyczne odcięcie zaworu głównego wody po załączeniu alarmu główego.
    6. Automatyczne odcięcie zasilania w gniazdku zewnętrznym po załączeniu
    alarmu główego.
    7. Sygnalizacja obecności czadu, dwutlenku węgla, dymu, gazu, zbyt niskiej
    lub zbyt wysokiej temperatury i podjęcie odpowiedniej reakcji (np. w
    przypadku gazu być może odcięcie gazu za pomocą elektrozaworu - jeśli się
    da).

    System ma być taki, aby nie przeszkadzał domownikom i na siłę nie
    uprzyjemniał życia. System ma ewentualnie wykrywać jakieś nieprawidłowości,
    ostrzegać przed czymś, odcinać prąd, wodę gaz jeśli zajdzie taka potrzeba.

    Zdaję sobię sprawę, że wiele z tych kabli które obecnie kładę być może nigdy
    nie wykorzystam. Jeśli jest jednak choć cień szansy, że mogą się przydać,
    położę je. To niewielki koszt, praktycznie koszt samego materiału.

    System będę budował w przyszłości. Teraz tylko kładę kable i staram się
    przynajmniej w przybliżeniu przewidzieć czego będę potrzebował.