  • 251. Data: 2012-05-14 08:09:13
    Temat: Re: instalacja elektryczna do domu - jak zrobic samemu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2012 20:52, Adam Płaszczyca pisze:

    > No w Polsce to sąd może uwierzyć nawet plamom na słońcu - sam o tym coś
    > wiesz ;)

    Ano.

    Poza tym w umowach zwykle nie ma nic na temat tego, czy ubezpieczony wie
    czy nie wie o wadzie - jeśli była i spowodowała szkodę, to cóż - ma problem.

    No i "last but not least" - pożar, domu nie ma, pieniędzy nie ma, trzeba
    wynająć coś na tymczasowe mieszkanie... kto w takiej sytuacji zniesie
    jeszcze sądowe użeranie się z ubezpieczycielem, który użyje każdego
    pretekstu żeby się wypiąć?

    Lepiej żeby wszystko było nie tylko zgodnie z prawami fizyki (co "na
    chłopski rozum" powinno wystarczyć) ale także "świętą procedurą papierkową".

  • 252. Data: 2012-05-14 08:13:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.05.2012 20:51, Adam Płaszczyca pisze:

    > Ujawnienia danych chronionych.

    Jak pisałem - teoretycznie nie muszą być chronione. To ujawniający musi
    o tym wiedzieć, a nie ten, któremu je ujawniono.

    Może to np. przedsiębiorca. Może przeoczył jakiś drobny druczek i
    wyraził zgodę na ich ujawnianie.

    Taki scenariusz:

    "Cześć, stary! Słuchaj, _możesz_ mi podać dane człowieka, który napisał
    załączone oszczerstwa?"

    "Nie ma sprawy - wysyłam!"

    Dosłownie to analizując padło pytanie, czy ujawniający ma prawo
    ujawniać, a ten odpowiedział twierdząco, czyli teoretycznie pytający
    dupę ma krytą ;)

  • 253. Data: 2012-05-14 09:29:15
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > a teraz się okazuje, że Ty jednak zrobiłeś
    > zgodnie z prawem, czyli dokładnie tak jak to ja opisałem, czyli
    > spełnione były wszelkie wymagania dotyczące uprawnień i wymaganych
    > świstków:

    Owszem, ale wcale nie dlatego, że jestem takim miłośnikiem prawa. :-)
    Po prostu przeprowadziłem analizę zysków i strat, z której wyszło,
    że bardziej opłaca się zaprosić osobę z formalnie poświadczonymi
    kwalifikacjami, niż podjąć się tej pracy samemu, bo choć spokojnie
    bym sobie poradził, to konsekwencje prawne mogłyby być trudne do
    uniknięcia i nieprzyjemne.

    Z dokładnie takiej samej analizy wynika, że jak będę chciał
    sobie dorobić gniazdko na już istniejącym obwodzie, to nawet
    się nie będę zastanawiał i zrobię to sam, choć wymagania prawne
    są zasadniczo jednakowe.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 254. Data: 2012-05-14 10:16:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Co gorsze, może się nawet skończyć wstrzymaniem budowy oraz szczegółową
    > kontrolą PINB (Państwowego Inspektora Nadzoru Budowlanego) oraz
    > sporządzeniem szczegółowych ekspertyz, za które zapłaci inwestor. Wtedy już
    > nie ma przelewek. PINB będzie sprawdzał każdy najdrobniejszy szczegół
    > związany z budową, a każde odstępstwo od prawa i norm będzie "nagradzane"
    > mandatami. Tu kary dla inwestora mogą sięgnąć kilkudziesięciu tysięcy
    > złotych + wszelkie koszty ekspertyz.

    Srogi ten PINB i wszystko może, zwłaszcza znaleźć. Prawie jak Superman.
    Na szczęście jednak moja piwnica jest wyłożona kryptonitem, dzięki czemu
    żadna kontrola, a choćby z mocy prawa okresowo kręci się ich tam sporo,
    ma blokadę sensoryczną uniemożliwiającą zauważenie, że:

    1. blok energetyczny nie jest zamknięty, a jak wyjątkowo jest, to
    można go prosto otworzyć bez kluczyka, z czego się intensywnie korzysta.

    2. w złączu kablowym zamieszkuje koneser wódki.

    3. 32-amperowe zabezpieczenia główne WLZ-tów są zawatowane.

    4. zabezpieczenia przedlicznikowe mieszkań nie pokrywają się
    z mocą przydzieloną w umowie z zakładem energetycznym, choć
    ZE odebrał te instalacje.

    5. sąsiad w wyjątkowo chamski sposób (w sensie wykonania) podpiął
    się do obwodów oświetleniowych piwnicy, nie starając się nawet
    ukryć przewodu.

    6. zalecenia pokontrolne instalacji gazowej nie są przez zarządcę
    wdrażane w życie.

    Tyle był w stanie wykryć, jak z wyższością pisują certyfikowani
    elektrycy, laik podczas 30-minutowych oględzin, a żadna kontrola,
    w tym inspektor nadzoru nie może. Cuda Panie, cuda i dziwy! :-)

    > Jeszcze słowo do Piotra - nawet sobie nie zdajesz sprawy jakie konsekwencje
    > może nieść takie publiczne przyznawanie się do łamania prawa

    Naprawdę uważasz, że pisałbym tu donos na samego siebie? :-)

    Jeśli jednak czyni to Twoje życie znośniejszym, to nie będę Ci więcej
    odbierał wiary w dyplomowanych fachowców. Otóż robicie panowie
    porządnie, nie ma się wprost do czego przyczepić.
    Mierniki wzorcujecie co tydzień i dla większej pewności IPZ mierzycie
    metoda czteropunktową. Ukończenie zaś kursu dopuszczającego do
    wykonywania zawodu wymaga intelektu takiej próby, że przez
    niedopatrzenie tylko nie jest nagradzane przez Królewską Szwedzką
    Akademię Nauk nagrodą imienia wynalazcy dynamitu.

    Miejcie sobie swój matrix i róbcie tak dalej. Tylko, błagam,
    jak najdalej ode mnie...

    > tym bardziej, że podpisujesz się imieniem i nazwiskiem,

    W odróżnieniu od swoich adwersarzy, w tym Ciebie. Ciekawostka taka. :-)

    > a dotarcie do Ciebie to przysłowiowa "bułka z masłem".

    a) ja nie mam powodów do obaw, więc piszę otwarcie
    b) a nawet gdybym miał, to choćby powyżej mam całą listę powodów
    do przypuszczeń, że nikomu się do nikogo docierać nie chce.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 255. Data: 2012-05-14 10:24:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > Ujawnienia danych chronionych.

    Panowie, ochłońcie. Jeden ma znajomości w TPSA, drugi
    w ABW, a trzeci ma takie wpływy, że ponoć może załatwić
    choinkę o zapachu kokosowym do malucha. Rilaks.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 256. Data: 2012-05-14 10:54:30
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Plumpi wrote:

    > Czyli tak sobie pier.....sz o niczym :)

    "Wie pan, nie ma w słowniku ludzi kulturalnych słów, które mogłyby
    dostatecznie obelżywie określić pańskie postępowanie". Lepsze niż
    bliższy Ci językowo rynsztok, co? :-)

    > Kolego, do odbioru muszą być wykonane pomiary zarówno impedancji pętli
    > zwarcia, rezystancji izolacji, rezystancji uziemienia oraz RCD.

    Opcja pomiaru zabezpieczeń różnicowoprądowych szczególnie przyda
    Ci się w mieszkaniach mających instalację w układzie TN-C, w których
    RCD nie ma i z mocy prawa być nie może. Czyli większość mieszkań
    w Polsce.

    Natomiast w sprawie pomiaru rezystancji izolacji, to dwóch elektryków
    nadziwić mi się nie mogło, po co chcę od nich i takiego pomiaru.
    Przecież przewody były nowe, prosto ze sklepu. Jak zgadniesz, nie
    oni dostali ode mnie zlecenie. Dostał bardzo rozsądny człowiek
    posiadający "tylko" E. Ale od innych z pewnością dostali. Jeden
    z nich miał D i pomiary, drugi nie wiem -- jak by nie było, Twoi
    koledzy po fachu. :-)

    O magiku potrafiącym zmierzyć rezystancję izolacji kinkietu
    bez wykręcenia z niego żarówki nawet nie chce mi się gadać.
    Nie u mnie robił. :-)

    > Sprzeczanie się z nami i twierdzenie, że wystarczy sobie kupić
    > mierniczek w Biedronce świadczy tylko o niewiedzy w tym temacie

    Naprawdę byś nie potrafił wykonać pomiaru IPZ takim mierniczkiem,
    gdybyś z jakiegoś powodu musiał to zrobić? To naprawdę przykre.
    Nie każę Ci biec z wynikiem do urzędu, ale oszacować wartość i
    podać jej niepewnosci dasz radę?

    Pozdrawiam, Piotr

  • 257. Data: 2012-05-14 11:04:22
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jackare wrote:

    > no to żeby być całkowicie w zgodzie z prawem, należałoby to zgłosić jako
    > roboty budowlane w postaci remontu instalacji, co wiąże się ze złożeniem
    > projektu sporządzonego przez uprawnionego branżystę, zgody właściciela
    > budynku,

    Nie. Słowo-klucz: modernizacja.

    > mapki z geodezji

    W bloku?! Z zaznaczonym miejscem ukrycia Bursztynowej Komnaty? :o)

    > Teraz życie: nikt lub prawie nikt tak tego nie robi.

    Ja zrobiłem wszystko, co było wymagane przez administrację
    i na każdy krok mam pozwolenia i inne papiery. Wiedziałem jednak,
    o co konkretnie prosić i nic z powyższych nie było potrzebne.
    Gdyby było, to by mi to napisano w warunkach pozwolenia na
    rozpoczęcie prac.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 258. Data: 2012-05-14 16:44:41
    Od: <news>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" napisał:
    > Ja się przedstawiam. To ty się ukrywasz, szczylku. CBDO

    No dobra, ujawnię się, nazywam się donald Tusk, mieszkam w gdańsku ale na co
    dzień można mnie spotkać na wiejskiej, no i co mi teraz zrobisz szczylu,
    taki kozak byłeś?
    Jak komuś się nie podoba to niech wpadnie przed sejm i obije mi zdrowo ryj,
    co zresztą mi się słusznie należy, ale ty tylko szczekać umiesz ty bandyto,
    na większego od siebie nawet nie piśniesz, tylko byś staruszki pod
    supermarketem obijał!

  • 259. Data: 2012-05-14 16:47:57
    Od: <news>

    Użytkownik "Adam Płaszczyca" napisałL'

    > Jacusiu, publicznie sie przyznajesz do dwóch przestepstw na raz?

    Już myślałem że objawi się jako uprawniony informatyk certyfikatami i 20
    lat pracujący w branży, ale widać zmienił taktykę, teraz to jego znajomi są
    fachowcami:)
    Czyli wychodzi że nasz super fachowiec to taki sam bandzior jak nasz Lawa,
    czyli straszą i straszą bo myślą ze oni tylko są bezkarni bo mają układy w
    milicji.

  • 260. Data: 2012-05-14 16:57:13
    Od: <news>

    Użytkownik "Plumpi" napisał:
    > A czy ja mu zabraniam?
    > Tylko jeżeli doradzasz to doradzaj tak, żeby nie szkodzić.

    Właśnie to robię, tak doradzam żeby mu nie szkodzić, ale jak jemu nie
    zaszkodzę to zaszkodzę fachowcom, bo oni wtedy stracą, więc mam doradzać
    żeby komu nie szkodzić?