    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: jak pompa ciepla pow-woda do CWU na poddasze
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Mon, 23 Nov 2015 11:49:16 +0100

    Sun, 22 Nov 2015 12:01:14 -0800 (PST), decore-meble.pl

    > chce zamontowac na poddaszu pompe ciepla która mi ogrzeje cwu i zmniejszy
    temperature powietrza w pokojach na pietrze w lecie.

    Musisz się zdecydować na priorytet. Chcesz mieć szybko i tanio wodę i
    znikome chłodzenie, czy w miarę szybko wodę i choć trochę chłodku?

    Jeśli to pierwsze, to montuj na poddaszu (rozumiem nieużytkowym zwanym
    graciarnią vel strychem). Zassiesz stamtąd gorące powietrze, będzie szybko
    woda, ale ledwo dmuchnie chłodem (o ile w ogóle dmuchnie, bo równie dobrze
    może lecieć ciepłe powietrze -- z tego co pamiętam na grupie doszliśmy z
    Januszem do wniosku, że podwyższona temperatura powietrza nie wpływa
    niestety na lepsze parametry, a w domyśle, może być szkodliwa dla samej
    pompy). Dokup do tego wiatraki do pokoi, lepiej zadziałają. ;)

    Jeśli opcja druga, to już lepiej, ale postaw ją w kotłowni w chłodzie i
    zaciągaj powietrze z pokoi jak i do nich wypluwaj powietrze. Wiem, zapewne
    będzie to bardziej skomplikowane. Względnie możesz postawić na strychu
    ("ocieplić"), ale nie zasysaj stamtąd powietrza, tylko z pomieszczeń.

    Ogólnie, niezależnie od tego jak wielki masz zbiornik CWU (200-400L?)
    szaleństwa z chłodzenia nie ma się co spodziewać. Jeśli priorytetem ma być
    chłodzenie, to jednak kup klimatyzator. Jeśli masz chociaż trochę smykałki
    do robótek ręcznych, to przed jednostką zewnętrzną możesz powiesić
    chłodnicę wpiętą w obieg CWU i wtedy ciepła woda będzie skutkiem ubocznym
    chłodzenia -- a nie odwrotnie.

    Na koniec za/przeciw napiszę, że mam klimę na poddaszu i w ostatnie lato
    chodziła po 6-8h dziennie ratując mi życie (jako że pracownie mam właśnie
    na podaszu), sprowadzajac powietrze do poziomu 23-25sC gdy na zewnątrz było
    39.

    Do meritum, do tej pory w przypadku pomp do CWU spotkałem się tylko z
    opiniami o Hewalexie -- i jeśli uwzględniać samą pompę, to sobie radzą (acz
    parametry jak i opinie użytkowników szału nie robią). Szczególnie zjechane
    zostały Hewalexy za kombajny ze zintegrowanym zbiornikiem, który się
    rozszczelniał. Producent umywał ręce i pompa była w zasadzie do wyrzucenia
    (ponieważ wężownica była w zbiorniku i koszt naprawy przewyższał koszt
    całej pompy).

    --
    Pozdor Myjk