  • 1. Data: 2009-06-14 11:06:40
    Temat: jak zmusic wpolnote do naprawy?
    Od: "xxx" <...@...be>

    krótkie wprowadzenie:
    mieszkanie na ostatnim piętrze, dach ze skosami, okna spadziowe

    Tej zimy zaczęła lecieć woda z sufitu, spojenia miedzy karton-gipsem, którym
    jest wykończony sufit, zaczął pękać.

    Wezwany przez administratora rzeczoznawca, stwierdził złe wykonanie warstwy
    termicznej i paroizolacyjnej.
    Na czym ich rola sie skończyła, nic nie wiedza, członek zarządu wspólnoty
    stwierdził, ze to nasz prywatny problem, przecież to nasz sufit ...
    a przecież dach jest wspólna częścią budynku, i jak został wykończony przez
    developera, tak do jest pory był niedotykany, żadnych zmian

    Jak zmusić wspólnotę/administratora do naprawy tego z funduszu remontowego?
    czy od razu wynająć adwokata i zacząć sie procesować?
    czy może zgłosić szkodę do nadzoru budowlanego?
    zrobić rynienkę i zalewać sąsiada niżej? czyli eskalacja problemu, ze nie
    tylko mnie to dotyczy?
    ktoś ma jakieś pomysły?

    pozdrawiam
    MZ

  • 2. Data: 2009-06-14 11:57:25
    Temat: Re: jak zmusic wpolnote do naprawy?
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Tak przy okazji: bardzo dobrze jest ubezpieczyć mieszkanie, jakby co TU ma regres do
    wspólnoty i swoich prawników.

    Co do meritum oczywiście pokrycie dachu jest częścią wspólną nieruchomości, możesz
    złozyć pozew przeciw osobom fizycznym członkom zarządu wspólnoty (pamiętaj: pozwu
    nie składa się przeciw zarzadowi jako takiemu, bo zostanie odrzucony przez sąd!) o
    działanie na szkodę wspólnoty (pogłębianie się szkód w substancji nieruchomości i
    obniżanie jej wartości na skutek rażącej bezczynności i niedbalstwa "p.Kowalskiego" i
    "p.Malinowskiej" z zarządu).

    Inna sprawa, czy jeszcze jest gwarancja / rękojmia na ten dach.
    JaC

    -----

  • 3. Data: 2009-06-14 15:50:36
    Od: "xxx" <...@...be>

    >Użytkownik "ąćęłńóśźż" <u...@w...eu> napisał w wiadomości
    >Tak przy okazji: bardzo dobrze jest ubezpieczyć mieszkanie, jakby co TU ma
    >regres do wspólnoty i swoich prawników.

    ubezpieczyciel wyplacil 600zl na wymiane karto-gipsu i pomalowanie, dach to
    nie jego sprawa ...

> [...]
    >się szkód w substancji nieruchomości i obniżanie jej wartości na skutek
    >rażącej bezczynności i niedbalstwa >"p.Kowalskiego" i "p.Malinowskiej" z

    a to chyba byloby bardziej motywujace dla nich

    dzieki

  • 4. Data: 2009-06-14 15:53:00
    Od: Ulf <d...@w...pl>

    xxx pisze:
> [...]
    > czy może zgłosić szkodę do nadzoru budowlanego?
    > zrobić rynienkę i zalewać sąsiada niżej? czyli eskalacja problemu, ze nie

    Sprawdz ile masz gwarancji/rekojmi na to mieszkanie/czesci wspolne
    budynku, przewaznie sa to 3 lata. Jezeli okres gwarancji jeszcze nie
    uplynal sprawa powinien zajac sie deweloper, jezeli tak jak piszesz jest
    to usterka czesci wspolnej to zgloszenie powinno wyjsc ze strony
    wspolnoty (chociaz to nie jest regula, mozesz sprobowac sam to zglosic
    do dewelopera, co czesto ma miejsce). Jezeli okres gwarancyjny dobiegl
    konca to usterka powinna zajac sie wspolnota, ze swojej strony
    pogrozilbym im procesami itp... moze zareaguja inaczej. Mozesz napisac
    dokladnie co orzekl rzeczoznawca, skad ta woda (czy wykrapla sie para
    wodna na powierzchni paroizolacji, czy sa to przecieki z dachu). Druga
    kwestia - tak jak ktos pisal juz wczesniej warto miec mieszkanie
    ubezpieczone :)

  • 5. Data: 2009-06-14 16:57:48
    Od: "xxx" <...@...be>

    Użytkownik "Ulf" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    budynek ma wiecej jak 4 lata, nie ma juz gwarancji od developera

    >Druga kwestia - tak jak ktos pisal juz wczesniej warto miec mieszkanie
    >ubezpieczone :)

    ale ubezpieczenie nie pokryje naprawy wadliwego wykonania dachu, tylko
    ewentualne szkody w mieszkaniu

  • 6. Data: 2009-06-14 17:53:27
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Oczywiście, ale wskaż ubezpieczycielowi imiennei członkó zarządu "p. Kowalskiego" i
    "p.Malinowską" dla wystapienia przez TU z regresem przeciwko nim.
    Masz wtedy niemal "gwarancję", że nagle ruszą swoje cztery literki.
    JaC

    -----

  • 7. Data: 2009-06-14 19:19:33
    Od: M <M...@w...pl>

    xxx pisze:

    > ubezpieczyciel wyplacil 600zl na wymiane karto-gipsu i pomalowanie, dach to
    > nie jego sprawa ...

    I prawidłowo. Wymieniasz karton-gips za 600zł i czekasz na następny
    deszcz, i inkasujesz kolejne 600zł. I tak do znudzenia.

    Trochę mała ta suma - może wykup lepszą polisę :-)

    M.

  • 8. Data: 2009-06-16 08:14:31
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    1. Zacząć nękać poprzez PINB - niech wyda nakaz naprawy i ukara zarządcę za
    uchylanie się od obowiązków związanych z utrzymaniem budynku. Wobec nakazu
    PINB uchwały wspólnoty nie mają znaczenia i nie muszą być podejmowane aby
    naprawić dach - co najwyżej aby wybrać wykonawcę.
    2. Nękać zarządcę strażą miejską.
    3. Można w oparciu o KC wykonać we własnym zakresie i dochodzić zwrotu
    kosztów + odszkodowanie od wspólnoty ale tu trzeba mieć środki na realziację
    i czas na włóczenie się po sądach.

    Generalnie zacznij działać poprzez pisma polecone, żadnych telefonów i
    ustnych ustaleń...

  • 9. Data: 2009-06-16 19:45:58
    Od: "xxx" <...@...be>

    Użytkownik "Jackare" <...@s...de.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kosztów + odszkodowanie od wspólnoty ale tu trzeba mieć środki na
    > realziację i czas na włóczenie się po sądach.

    dzieki za rade z PINB
    polecone poszly, ale odpowiedzi zadnych
    z naprawa na wlasna reke, to wolalbym sie wstrzymac, pozniej w razie
    jakiegokolwiek problemu z dachem
    zawsze bedzie juz na mnie, ze zle cos zrobilem /w sensie ekipa, ktora
    wybralem/

  • 10. Data: 2009-06-16 20:15:59
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 14 Jun 2009 13:06:40 +0200, xxx napisał(a):

    > Jak zmusić wspólnotę/administratora do naprawy tego z funduszu remontowego?
    > czy od razu wynająć adwokata i zacząć sie procesować?

    W zasadzie tak, tylko nie adwokoata, a radce prawnego (tańsi są) i nie
    procesować, a zarządać naprawy.

    --
    _______/ /_ GG: 3524356