  • 21. Data: 2018-04-10 00:09:29
    Temat: Re: klima
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak on to zrobil? Wstawil do salonu dwustu litrowy bojler? Kul sciany zeby jakims
    przewodem zimne powietrze z lazienki doprowadzic? Czy jeszcze jakos inaczej.

  • 22. Data: 2018-04-10 01:44:28
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Apr 2018 15:09:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Jak on to zrobil? Wstawil do salonu dwustu litrowy bojler? Kul
    > sciany zeby jakims przewodem zimne powietrze z lazienki
    > doprowadzic? Czy jeszcze jakos inaczej.

    Rurę z wydechu (sprężarka w kotłowni) przez strych przeprowadźil a
    następnie przez otwór wentylacyjny w salonie.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2018-04-10 11:15:31
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Mamy jakis problem semantyczny. Klimatyzator to urządzenie, np. split, z
    > plecakiem czy bez,
    Idź lepiej na pl.misc.semantyka
    Dla mnie logiczne jest:
    klimatyzator = pojedyncze urządzenie
    dlatego splita bym "klimatyzatorem" nie nazwał. Na takiej samej zasadzie
    nie nazwałbym kotłem centralnego ogrzewania, które jest instalacją, a
    nie urządzeniem.
    Jacek

  • 24. Data: 2018-04-10 11:20:39
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Co robi teściowa *kolegi* w Twoim domu? :-P
    Następny językoznawca w tym wątku.
    Czas wyjść na pole się przewietrzyć (albo na dwór, jak kto woli)
    Jacek

  • 25. Data: 2018-04-10 19:08:56
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 10 Apr 2018 11:15:31 +0200, Jacek
    <k...@a...com> wrote:
    > klimatyzator = pojedyncze urządzenie
    > dlatego splita bym "klimatyzatorem" nie nazwał.

    Immanentną cechą klimatyzatora są owe dwie jednostki: parownik i
    sprezarka, bez nich urządzenie nie funkcjonuje.. Czy one są blisko
    siebie (jak w takmi pokojowy na kółkach) czy odsunięte to nie ma
    znaczenia, nadal całość to jest jedno urządzenie - klimatyzator..

    --
    Marek

  • 26. Data: 2018-04-10 19:43:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Podstawowa cecha klimatyzatora jest mozliwosc utrzymania temperatury na zadanym
    poziomie. Pierwszy uzytkowy klimatyzator dzialal wykorzystuja zjawisko ewaporacji.
    Bylo to w czasach przwedlodowkoych.