  • 31. Data: 2009-07-09 10:43:13
    Temat: Re: kosiarka reczna/elektryczna/spalinowa
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik "Pooh" <n...@n...pooh.priv.pl> napisał w wiadomości
    news:195kviauy3nrq.dlg@pooh.priv.pl...
    > Ja mam z regulacją i tak na prawdę używam tylko najwyższych obrotów.

    Ile KM ?

    Pzdr

    JKK

  • 32. Data: 2009-07-09 12:22:43
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 12:43:13 +0200, JKK napisał(a):
    > Ile KM ?
    O ile dobrze pamiętam to 4,5 czyli 3,3 KW

    --
    Pooh Homepage: http://www.pooh.priv.pl/

  • 33. Data: 2009-07-09 13:21:56
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Czy ktoś może jeszcze potwierdzić sensowność
    > i działanie jak należy funkcji pt. "mulczowanie" ?
    z grubsza chodzi o to ze kosiarka robi sieczke z tego co kosi i zostawia ta
    drobna sieczke na trawniku. stanowi to naturalny nawoz i eliminuje
    koniecznosc wynoszenia skoszonej trawy. moim skromnym zdaniem bardzo
    przydatna funkcja.
    --
    Robert CyberM

  • 34. Data: 2009-07-09 13:59:00
    Od: "JKK" <j...@i...fm>

    Użytkownik <cyber_no_@_spam_sarocom.net> napisał w wiadomości
> [...]
    > drobna sieczke na trawniku. stanowi to naturalny nawoz i eliminuje
    > koniecznosc wynoszenia skoszonej trawy. moim skromnym zdaniem bardzo
    Sprawdza się w praktyce ?
    Nie powoduje zalegania tej sieczki i "wypalania" trawy ?

    Pzdr

    JKK

  • 35. Data: 2009-07-09 17:02:24
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JKK" <j...@i...fm> napisał w wiadomości

    > Sprawdza się w praktyce ?
    > Nie powoduje zalegania tej sieczki i "wypalania" trawy ?

    Powoduje tez zakwaszanie gleby i filcowanie trawnika. Spojz jakie ilosci
    wynosisz z kosza i pomysl sobie ze to zostaje na trawniku.

    Pozdro.. TK

  • 36. Data: 2009-07-09 18:45:35
    Od: cyber_no_@_spam_sarocom.net

    > Powoduje tez zakwaszanie gleby i filcowanie trawnika. Spojz jakie ilosci
    > wynosisz z kosza i pomysl sobie ze to zostaje na trawniku.
    wszystko ma wady i zalety, wiele zalezy od wielkosci trawnika/ilosci scietej
    trawy.
    --
    Robert CyberM

  • 37. Data: 2009-07-09 23:07:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik <cyber_no_@_spam_sarocom.net> napisal w wiadomosci
    > wszystko ma wady i zalety, wiele zalezy od wielkosci trawnika/ilosci
    > scietej
    > trawy.

    Ilosc trawy jest proporcjonalna mniej wiecej do jego powierzchni i
    nawozenia. Nie ma znaczenia czy trawnik ma 200m^2 czy 2m^2, ilosc scietej
    trawy w przeliczeniu na metry powinna byc taka sama.
    Jezeli ktos planuje taka kosiarke, dla mnie wymysl jakiegos marketingu to
    powinien pomyslec tez o koniecznych areacjach i wertykulacjach. Ta skoszona
    trawa w sezonie nie ma szans na przegnicie w rozsadnym czasie i z cala
    pewnoscia bedzie sie filcowac na ziemii ograniczajac wzrost trawy i doplyw
    powietrza do korzeni. Malo tego, zwieksza sie ryzyko chorob grzybowych traw,
    mchy i co tam jeszcze.

    Pozdro.. TK

  • 38. Data: 2009-07-10 07:04:57
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> writes:

    > Ilosc trawy jest proporcjonalna mniej wiecej do jego powierzchni i
    > nawozenia.

    ... i zalezy od podlewania i gatunku trawy. I czy nie zapomnialem
    powiedziec, ze od podlewania?

    > Nie ma znaczenia czy trawnik ma 200m^2 czy 2m^2, ilosc scietej
    > trawy w przeliczeniu na metry powinna byc taka sama.

    W kazydm razie - jak ktos ma trawnik rosnacy srednio 1 cm na tydzien,
    to tych scinkow duzo nie bedzie. Jak 1 cm na dzien, to raczej bez
    usuwania pokosu sie nie obejdzie...

    MJ

  • 39. Data: 2009-07-10 09:52:48
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisal w wiadomosci

    > W kazydm razie - jak ktos ma trawnik rosnacy srednio 1 cm na tydzien,
    > to tych scinkow duzo nie bedzie. Jak 1 cm na dzien, to raczej bez
    > usuwania pokosu sie nie obejdzie...

    Masz calkowita racje. Ja te rzeczy czytywalem swego czasu w literaturze
    ogrodniczej, juz jakis czas temu. Teraz idzie nowe i o pielegnacji trawnika
    czytuje sie w instrukcji obslugi kosiarki. :-) A tam jak wiadomo kazdy kit
    dobry by wyroznic produkt od innych. Swoja droga przyrost nieprzekraczajacy
    1cm to chyba tylko w jakies dosc suche lato bez nawozenia i podlewania. Ale
    wtedy pojecie ladnego trawnika pewnie nie wystepuje. :-)

    Pozdro.. TK

  • 40. Data: 2009-07-10 10:12:19
    Od: Pooh <n...@n...pooh.priv.pl>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 14:22:43 +0200, Pooh napisał(a):
    > O ile dobrze pamiętam to 4,5 czyli 3,3 KW
    Jednak źle pamiętałem - 5,5KM, 29kg, 96dB

    --
    Pooh Zwijasz?
    http://zwijaj.pl/