  • 21. Data: 2017-05-24 03:26:59
    Temat: Re: krzywa ściana
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.05.2017 21:51, Adam Sz. wrote:

    > pewnie wystarczylby sam wieniec, strop i te slupy. I mialoby to sens jakbys
    > miedzy slupami dawal np. wielkie okna, ale nie zwykla sciane... Projektant
    > mial fantazje :)
    > pozdr.

    To jest kuriozalna budowa :-)
    Brakuje słów. To że projet jest takie pewnie wynika, że ściany miały być
    z Ytonga. Te betony to szkielet.

    A wykonanie to druga sprawa. Bezmyślnie robicie coś co sensu nie ma.

  • 22. Data: 2017-05-24 03:31:59
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.05.2017 00:03, uciu wrote:

    > Aha w kilku slupach miałem raki mniej wiecej od 3/4 wysokości /dół idealny/, a w 3
    czy 4 słupach pięść by weszła.... zarzucaliżmy to zaprawą... pewnie to był bląd, tak?
    Bo już wyczytałem ze jakąs zaprawe naprawczą miałem użyć... np cx15. Wydłubywac/wymyc
    tu jutro wężem? Na tyle słupów to chyba nie problem.... zaraz mnie kiki nazwie znowu
    imbecylem;-/

    A czemu nie wibrowaliście betonu?
    Ta budowa to jest kuriozum. Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy ile ciepła
    będzie uciekać przez te betony i silkę. Żadnej akumulacyjności nie
    będzie. Ocieplenie może nic nie zmienić jak ciepło zwieje poprzez
    przewodzenie.

  • 23. Data: 2017-05-24 03:36:21
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.05.2017 00:38, uciu wrote:

    > Czytając to pewnie jeden ubawi się do łez...

    No właśnie się bawimy :-)
    Wibruje się tak, że wtykasz tego penisa w trakcie wlewania betonu i
    jeździsz nim w przód i w tył. Nie za dużo ale żeby w trakcie lania wibrować.

    Za kilka dni może być tak że ten beton rękami wyjmiesz.

  • 24. Data: 2017-05-24 07:46:44
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 03:32:17 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

> [...]
    > będzie uciekać przez te betony i silkę. Żadnej akumulacyjności nie
    > będzie. Ocieplenie może nic nie zmienić jak ciepło zwieje poprzez

    kiki, nie desperuj. On ma płyte fundamentowa ocieplona od dołu, jesli dobrze
    zrozumiałem.
    A co do scian to takie mu wyjdzie
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb
    /f/f6/Krzywy_Domek_w_Sopocie.jpg/240px-Krzywy_Domek_
    w_Sopocie.jpg
    i jeszcze zarobi na biletach :)

    b.

  • 25. Data: 2017-05-24 08:35:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 03:32:17 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > Ta budowa to jest kuriozum. Ty sobie nawet nie zdajesz sprawy ile ciepła
    > będzie uciekać przez te betony i silkę.

    Pisal, ze buduje na plycie, a pod plyta 20cm XPSa. Wiec nie bedzie tak zle :)
    Niech tylko zachowa ciaglosc ocieplenia plyty ze sciana i bedzie spoko.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 26. Data: 2017-05-24 08:51:57
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 03:32:17 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > A czemu nie wibrowaliście betonu?

    Kiki było wibrowane i to mocno ale nie buławą a młotem przytykanym do szalunku.
    Słupy są zawibrowane bardzo dobrze - w większości beton jest jednolity i nie ma
    raków. Przy wibrowaniu z szalunku wypływało mleczko. Raków jest dosłownie kilka i na
    samej górze słupów - wypełnione są już zaprawą a jak co zawsze te 40cm od góry można
    obkuć i zaleje się razem z wieńcem/nadrożami.

    Projekt jest jaki jest. Projektant nie chciał zmniejszyć ilości słupów bo o to
    pytałem a ich ilość widać tu:
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIUk1kZUN
    YSVpjcWM/view
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATISEF2cE1
    SRlNYZVk/view
    https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIbnZMZ05
    mMkZNNVU/view

    Poza tym Kiki wiem, ze masz wiedze ogromną ale my niestety takiej nie posiadamy i
    budujemy dla siebie, NIc specjalnie się nie psuje. Robimy jak umiemy a pisałem by tu
    by się doradzić - jeszcze ścian na pewno prócz zakładki będziemy łączyć prętami jak
    wynika z Twojej sugestii.

    Fundamentu tradycyjnego nie ma - jest płyta 25cm a pod tym styrodur 10cm.

    Pozdrawiam
    uciu

  • 27. Data: 2017-05-24 11:32:40
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.05.2017 08:51, uciu wrote:

    > Fundamentu tradycyjnego nie ma - jest płyta 25cm a pod tym styrodur 10cm.

    To dobre i to.
    Ale narożniki masz niezwiązane. Stoi słup wlany (nadlany od zewnątrz
    narożnika) między płaskie końce ścian. Tam wszędzie pęknie. Ściany się
    od słupów odspoją. Wieniec trochę przytrzyma ale nie zmienia to faktu,
    że normalnie byłby mur z bloczkami na zakładkę. A tak jest
    mur..słup...mur niezbyt związane ze sobą w rogach i w ogóle nigdzie nie
    związane przez brak drutu w fugach.

    Ja bym tego nie tynkował tylko ściany bym wyłożył płytami gipsowymi lub
    okładzinami jakimiś..

  • 28. Data: 2017-05-24 11:35:52
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.05.2017 08:51, uciu wrote:

    > Kiki było wibrowane i to mocno ale nie buławą a młotem przytykanym do szalunku.

    A w ogóle to czemu nie przyszedłeś omówić budowy zanim zacząłeś ten
    chocholi taniec ?
    Wystarczyło zapytać jak te słupy powiązać z murem.
    Patrzę u siebie i mam dwa druty fi6 co każdą fugę, poziomo przez słup.

  • 29. Data: 2017-05-24 11:56:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 11:35:55 UTC+2 użytkownik KIKI napisał:

    > A w ogóle to czemu nie przyszedłeś omówić budowy zanim zacząłeś ten
    > chocholi taniec ?
    > Wystarczyło zapytać jak te słupy powiązać z murem.

    wiem, teraz już wiem...
    Wzorowałem się na słupach u sąsiada...
    Zostawić jak jest czy to jakoś spróbować naprawić/wzmocnić?
    Naciąć kątówką wzdłuż wstawić drut i na to jaka zaprawa CERESIET CX15?
    Przy słupach ściany nie są idealnie równe - są tam porobione schodki 5-10cm ale to
    zapewne za mało.
    Płyt gipsowych bym nie chciał ale podoba mi się włókno szklane na ściane:-)
    Jak popęka położy się włókno:-)

    Jak długo muszą zostać szalunki nadproży drzwi (90cm)

    Pozdrawiam
    uciu

  • 30. Data: 2017-05-24 12:04:58
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 24.05.2017 11:56, uciu wrote:

    > wiem, teraz już wiem...
    > Wzorowałem się na słupach u sąsiada...

    A uziemienie zrobiłeś pod płytą fundamentową?

    > Zostawić jak jest czy to jakoś spróbować naprawić/wzmocnić?
    > Naciąć kątówką wzdłuż wstawić drut i na to jaka zaprawa CERESIET CX15?

    Teraz już nic nie wzmocnisz. To miało się trzymać w zaprawie pod własnym
    ciężarem. Nacinając jeszcze popsujesz.

    Tak jak powiedziałem. Zrób instalację elektryczną i ściany pokryj
    płytami, regipsem lub okładzinami jakimiś.
    Sufit lekko obniżysz i tam wsadzisz instalacje elektryczne oraz piętrem
    po podłodze żeby nie przybijać kabli do ścian.

    Tak jak stropu - trzy tygodnie-miesiąc.