  • 11. Data: 2017-05-23 23:23:54
    Temat: Re: krzywa ściana
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 23:13:24 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Aaaa to sa silikaty, a nie komorczak :-) A z czego masz fundament? Bo
    > silka powinna miec bardzo solidnie ocieplony fundament, inaczej calosc
    > bedzie wielkim mostkiem. Czemu murowales z silki? Napaliles sie na jak
    > najcienszy mur pewnie? ;)

    10cm XPS
    25cm płyty

    Silikaty bo zależy mi na akumulacji - chce grzać prądem PC PW w 2taryfie.
    Do tego podoba mi sie akustyka silkiatów (mam teraz porównanie BK a silikaty. Mur
    tradycyjny 24cm.

    uciu

  • 12. Data: 2017-05-23 23:39:33
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 maja 2017 23:19:53 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > Czy pokoje wysokie na 2,6 to nie za nisko (w salonie i kuchni chciałbym sufit
    podwieszany)?? Pyam bo planowałem strop podnieść o 10cm....

    2,6 na gotowo to moim zdaniem idealnie. Ale musisz pamiętać o warstwach
    podłogi... I nie zapomnij o nich przy robieniu nadproży żeby sobie
    nie zrobić za niskich otworów drzwiowych :-) Te 207-210 na gotowo powinny
    mieć.

    > Wieniec ma 25cm, strop 15 - czy głupim pomysłem jest wylanie większego/wyższego
    wieńca? Po prostu osadze zbrojenie na dystansach 10cm.

    Po co dystanse - zmniejszysz tylko przekrój belki. Możesz spokojnie wylać
    wyższy wieniec - ale dolnych prętów nie ruszaj. Im większy rozstaw w pionie
    tym belka będzie bardziej wytrzymała :)

    > Czy lepiej przejechć cały dom w około połówką silikatu N12 na leżąco co podniesie
    strop o 12cm lub cegłą silikatową??

    Ja bym pewnie tak zrobił ale z powodu trudności z wylaniem wysokiego wieńca
    - szałowanie tego nie będzie proste, a 10cm więcej to tony betonu i potrzeba
    *znacznego* wzmocnienia szalunków - będą się rozchodzić dołem, a kucie
    tego szybkie i łatwe nie będzie... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 13. Data: 2017-05-24 00:03:51
    Od: uciu <a...@g...com>

> [...]
    > *znacznego* wzmocnienia szalunków - będą się rozchodzić dołem, a kucie

    Czy materiał na ściany musi być jednorodny? Tzn czy mogę tę ostatnią warstwe
    wymurować z komórczaka na leżąco? Akurat ma wymiar 24cm czyli tyle ile ściana, a
    polówka siliatu ma 22 lub 25 - ale jak dam by było 22 to dziury będą na zewnątrz:-/

    stres przy tej budowie straszny....ojciec po nocach nie śpi... ja zreszta tez

    Aha w kilku slupach miałem raki mniej wiecej od 3/4 wysokości /dół idealny/, a w 3
    czy 4 słupach pięść by weszła.... zarzucaliżmy to zaprawą... pewnie to był bląd, tak?
    Bo już wyczytałem ze jakąs zaprawe naprawczą miałem użyć... np cx15. Wydłubywac/wymyc
    tu jutro wężem? Na tyle słupów to chyba nie problem.... zaraz mnie kiki nazwie znowu
    imbecylem;-/

  • 14. Data: 2017-05-24 00:14:35
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 00:03:52 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    polówka siliatu ma 22 lub 25 - ale jak dam by było 22 to dziury będą na zewnątrz:-/

    Oj lepiej zeby byla jednorodna. Wtedy cala sciana ma takie same parametry
    i pracuje rowno :) Ale zakladasz oczywiscie, ze strop jest czescia wienca,
    czyli wieniec 25cm + strop 15cm bedzie mial laczna wysokosc 25cm?

    Dziurami na zewnatrz bym sie zupelnie nie przejmowal - oblecisz w pare minut zaprawa
    ;) Silka przewodnosc ma pewnie jak beton wiec sprawami izolacyjnosci
    w tym przypadku nie ma sie zupelnie co przejmowac :-)

    > stres przy tej budowie straszny....ojciec po nocach nie śpi... ja zreszta tez

    Nie ma sie co denerwowac, bo na zawal pozchodzicie :-)

> [...]
    tu jutro wężem? Na tyle słupów to chyba nie problem.... zaraz mnie kiki nazwie znowu

    W ogole bym sie nie przejmowal. Ale skad zescie tyle rakow porobili?
    Szalowalem u siebie tez kilka wysokich slupow, cale dosc wysokie lawy
    i ruszanie pretami, dziubanie pretem + ostukiwanie mlotkiem spokojnie
    wystarczyly, zeby beton byl prawie idealnie gladki po calosci.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 15. Data: 2017-05-24 00:38:02
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 00:14:37 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Oj lepiej zeby byla jednorodna. Wtedy cala sciana ma takie same parametry
    > Ale zakladasz oczywiscie, ze strop jest czescia wienca,
    > czyli wieniec 25cm + strop 15cm bedzie mial laczna wysokosc 25cm?

    tak w projekcie w sumie jest 25, ale te 10cm wyzej by sie przydało...

> [...]
    > i ruszanie pretami, dziubanie pretem + ostukiwanie mlotkiem spokojnie
    > wystarczyly, zeby beton byl prawie idealnie gladki po calosci.

    przyczyna prozaiczna.... ojciec latał z pompą, ja z młotowiertarką (w pozycji młot)
    wibrowałem wpierw od wnętrza domu - przykładając grubą blache do szalunku i uderzając
    w nią dłutem, potem w około domu.... i nie sięgałem wyżej niż na 2m....myslałem ze
    wystarczy....

    Czytając to pewnie jeden ubawi się do łez...

    uciu

  • 16. Data: 2017-05-24 00:39:44
    Od: uciu <a...@g...com>

> [...]
    w nią dłutem, potem w około domu.... i nie sięgałem wyżej niż na 2m....myslałem ze

    aha do wysokości 2 m jest idealnie, ładnie mleczko wyplyjęło,
    wyżej gorzej w kilku przypadkach:-/

  • 17. Data: 2017-05-24 00:43:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 00:38:03 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > tak w projekcie w sumie jest 25, ale te 10cm wyzej by sie przydało...

    Zaszalowanie wienca jest bardzo trudne - zobacz, ze z zewnatrz musisz
    zrobic obramowke a tak naprawde nie ma o co sie zahaczyc. Juz 25cm powoduje
    bardzo duzy nacisk od dolu. Jak chcecie to sami szalowac to nie decydujcie
    sie na szalowanie 35cm - mozecie nie dac rady zrobic tego dobrze. A jak
    przy laniu wienca / stropu jakas deska pusci to dopiero bedzie nerwowo :)

> [...]
    wystarczy....

    > Czytając to pewnie jeden ubawi się do łez...

    Hehe spoko, ale mogles zbrojeniem energicznie poruszac - to daloby chyba lepsze
    efekty bo beton ladnie sie rozplywa, a druty Ci przeciez na pewno
    wystaja jeszcze z tych slupow (zeby sie zwiazac z przyszlym wiencem) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 18. Data: 2017-05-24 00:50:06
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 maja 2017 00:38:03 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

    > tak w projekcie w sumie jest 25, ale te 10cm wyzej by sie przydało...

    Nie wiem jaki masz projekt domu (i czy wpłynie to znacząco na elewację)
    ale ja bym zrobił po prostu pełen pustak więcej. Na sufit podwieszany
    musisz te 10 liczyć. Jak zostanie Ci 250 to trochę mało moim zdaniem.
    Nawet jak zostanie 270 to jest jak najbardziej OK. 250 jest chyba określone
    w przepisach jako minimum dla pomieszczeń mieszkalnych - to jest dobre
    w bloku jak masz klitki po 10m2. Im większe pomieszczenie tym musi mieć
    sufit wyżej żeby nie wyglądało jak piwnica :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 19. Data: 2017-05-24 03:19:54
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.05.2017 23:13, Adam Sz. wrote:

> [...]
    > silka powinna miec bardzo solidnie ocieplony fundament, inaczej calosc
    > bedzie wielkim mostkiem. Czemu murowales z silki? Napaliles sie na jak

    Silka wypompuje ciepło w fundamennt.
    Pręty można było zrobić dowolnie. Zrobić małą bruzdę tarczą i wkleić pręty.

  • 20. Data: 2017-05-24 03:23:05
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 23.05.2017 21:35, uciu wrote:
    > lepiej to widac tu:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATIUlVHWHk
    xM3U3Y3c/view
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATILXFRUEh
    rbjFtOUk/view
    > https://drive.google.com/file/d/0B4KSrsfTQATISVNiR0h
    XU2lnb3c/view

    > Sciana murowana na zaprawe cienkowarstwową wiec nie było jak dać prętów.
    >
    > Tak jak pisalem teraz bym to zrobił inaczej....
    >
    > W ogole wg mnie 25słupów w scianach to porazka w domu 150m2... są miejscs gdze mam
    w projekcie 1 rząd pustaków i słup (tylko 1 rząd).

    > Na to idzie wieniec, potem strop monolityczny wiec wszystko zepnie do kupy

    Rozpacz...