    Subject: Re: licznik ENERGA
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: pilocik <p...@t...pl>
    Date: Sun, 20 May 2018 14:58:14 +0200

    W dniu 20.05.2018 o 14:00, Lisciasty pisze:

    > Ale zawsze miał funkcję dwukierunkowości, tzn. pokazywał
    > liczniki mocy pobranej i wysłanej?
    > A działa dwutaryfowo czy nie? Bo to też ważne.

    mam g12w, póki co to 2.8.0. na liczniku wyświetla 0,0kWh
    a o ile pamiętam, to 2.8.0 wyświetla od początku jego instalacji

    > Nie doczytałem tego w przepisach szczerze mówiąc, ja puszczałem próbnie
    > nawet jak miałem licznik jednokierunkowy, tylko wtedy nabijał mi
    > zużycie jak produkowałem więc dałem sobie spokój :>00

    tu zobaczę jak się mój licznik zachowa, pozostaje kwestia czy
    wpuszczanie energii w sieć pomimo brak umowy nie grozi wg operatora
    karami, po nich z tego co czytałem można się wiele spodziewać

    jeżeli mój licznik nie będzie nabijał produkcji jako zużycia to chyba
    warto włączyć instalację, nawet jak wysłana energia przepadnie to ta,
    którą zużyję na bieżąco i tak będzie czystym zyskiem

    > Nie wiadomo czy przepada. Jak spisali stan liczników w trakcie
    > załatwiania papierologii to nie przepadnie raczej ;)

    > Większość operatorów podchodzi do tego tak, żeby wydymać klienta. Chyba
    > tylko PGE w niektórych miejscach montuje liczniki, które robią
    > prawdziwe bilansowanie. Ludzie się z tym pałują, składają reklamacje
    > ale odpowiedzi są na jedno kopyto i nic się w temacie nie dzieje.

    no to się pokopiemy :)