  • 1. Data: 2009-08-14 10:38:00
    Temat: mapka geodezyjna a wymiary dzialki
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Jest dzialka w ksztalcie trapezu, na mapce podzialu ma 850m, a wymiary
    ma gora-25,50, lewy bok 22,15, prawy bok 40, przedni skosny bok 31 - nie
    daje mi to tych 850. Czy geodeci inaczej licza te pola powierzni
    dzialek, przecierz taka mapka to jakis dokument.

    Dzialka, ktora jest tuz obok tak dla ciekawosci tez wg wymiarow brakuje
    ok 80 m.

  • 2. Data: 2009-08-14 11:14:05
    Temat: Re: mapka geodezyjna a wymiary dzialki
    Od: "HANA" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bulba008" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przecierz taka mapka to jakis dokument.
    >
    > Dzialka, ktora jest tuz obok tak dla ciekawosci tez wg wymiarow brakuje ok

    wedlug tego co podales wychodzi 790,69m2
    kwestia co jest w ksiegach wieczystych i rejestrze gruntow
    jesli tam masz 850 m2 to trzeba by to jakos uaktualnic
    ale tu arch najszybciej cos madrego napisze...
    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 3. Data: 2009-08-14 11:49:12
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "bulba008" napisał:
> [...]
    > gora-25,50, lewy bok 22,15, prawy bok 40, przedni skosny bok 31 - nie daje
    > mi to tych 850. Czy geodeci inaczej licza te pola powierzni dzialek,

    jaką mapką dysponujesz? (nazwa, czy jest to wyrys, czy coś innego)
    skąd masz wymiary działek? (są na mapce, czy sobie mierzysz)

    > Dzialka, ktora jest tuz obok tak dla ciekawosci tez wg wymiarow brakuje ok
    > 80 m.

    urzędasy kradną ziemię po kawałku, takie u nas obyczaje:O(

  • 4. Data: 2009-08-14 13:15:17
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > jaką mapką dysponujesz? (nazwa, czy jest to wyrys, czy coś innego)
    > skąd masz wymiary działek? (są na mapce, czy sobie mierzysz)

    > urzędasy kradną ziemię po kawałku, takie u nas obyczaje:O(

    Jest to wyrys z projektu podzialu. Dzwonilem jednak do geodety i podal
    mi te wymiary.

    Co ew zrobic jak dzilaka bedzie ew. mniejsza o te 60m, podatek gruntowy
    i tp tak na przyszlosc wolalbym aby byla podana pow rzeczywista.

  • 5. Data: 2009-08-14 18:42:00
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "bulba008" napisał:
    > Jest to wyrys z projektu podzialu.

    więc wyrys to taki urzędaski bubel za ktury musiałeś słono zapłacioć, nic
    tam nie ma i jest niedokładny:O(

    > Dzwonilem jednak do geodety i podal mi te wymiary.

    na gębę, czy masz to na piśmie?:O)

    > Co ew zrobic jak dzilaka bedzie ew. mniejsza o te 60m, podatek gruntowy i
    > tp tak na przyszlosc wolalbym aby byla podana pow rzeczywista.

    jak będzie mniejsza to znaczy że cię okradli, a skoro jest mniejsza, to
    powinieneś przeprowadzić rozgraniczenie i kosztami obciążyć włąściciela
    dziełki ktury wrył się w twoją:O)

  • 6. Data: 2009-08-14 20:24:52
    Od: bulba008 <b...@o...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > więc wyrys to taki urzędaski bubel za ktury musiałeś słono zapłacioć,
    > nic tam nie ma i jest niedokładny:O(

    wyrys dostalem od znajomego posrednika (byl dla dzilek obok)

    > na gębę, czy masz to na piśmie?:O)

    na telefon

    > jak będzie mniejsza to znaczy że cię okradli, a skoro jest mniejsza, to
    > powinieneś przeprowadzić rozgraniczenie i kosztami obciążyć włąściciela
    > dziełki ktury wrył się w twoją:O)

    czyli jak to zrobic?

  • 7. Data: 2009-08-14 21:32:31
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "bulba008" napisał:
    > czyli jak to zrobic?

    a skąd wiesz jakie masz pole powierzchni działki, też ci sąsiad
    powiedział?:O)

    dane bierzesz z urządu geodezji, tam skałdasz pismo i prosisz o stosowną
    ampkę i dane twojej działki, jak to dostaniesz to dopiero będziesz sie
    głowił czy wszystko jest dobrze, czy źle, jak źle, to bierzesz geodetę niech
    ci wymierzy działki, (zdaje się to nazywa rozgraniczeniem) podobno drogie to
    jest, ale jak sąsiad wjechał ci na działkę (naruszył granice) to wtedy go do
    sądu o odszkodowanie i zwrot kosztów geodezyjnych i po kłopocie:O)

  • 8. Data: 2009-08-14 21:32:31
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

  • 9. Data: 2009-08-16 17:50:46
    Od: JaTy z SKMK <J...@a...pl>

    Papa Smerf pisze:

    > jak będzie mniejsza to znaczy że cię okradli, a skoro jest mniejsza, to
    > powinieneś przeprowadzić rozgraniczenie i kosztami obciążyć włąściciela
    > dziełki ktury wrył się w twoją:O)

    trututu - od kiedy to powierzchnia działki jest atrybutem własności?
    Czego jesteś właścicielem? bliżej nie określonej figury na mapie? czy
    "kawałka" gruntu posiadającego granice do których sięga twoje prawo
    własności?

    Rozgraniczenie nie polega na określeniu powierzchni tylko na ustaleniu
    zasięgu prawa własności a powierzchnia jest sprawą wtórną i notowaną
    tylko w celach fiskalnych i nie ma żadnego wpływu na własność (czy cię
    ktoś okradł czy ty kogoś okradłeś to o tym wcale nie "mówią" metry
    kwadratowe - ważne czy ktoś naruszył twoje prawo własności czy nie tzn.
    czy "wszedł" w twoje granice czy nie). Żaden geodeta ani urzędnik nie ma
    nic do granic własności oni jedynie (geodeta) wykonują czynności
    techniczne a "zasięg własności" jest niezbywalnym prawem właściciela
    chronionym zapisem konstytucyjnym.

    JaTy

    ---
    avast! antywirus: Wychodzace wiadomosc czysta. Baza sygnatur wirusow (VPS): 090815-0,
    2009-08-15
    Przetestowano na: 09-08-16 19:50:46 avast! - Copyright (c) 1988-2009 ALWIL Software.