  • 21. Data: 2012-06-26 15:01:27
    Temat: Re: mocowanie skrętki do ściany za pomocą zszywek
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    . Adres: nat1605 małpa interia pl.

    > Montowałem nie raz na USMP-2 podobne do tych z linku allegro.
    > Sprawuje się wyśmienicie i 2 kable do gniazdka jest OK (telefon,itp.)

    A nie lepiej na zaprawie gipsowej, zacznie szybciej.

    U mnie co prawda przepychali przez otworki w porothermie, to jakas
    masakryczna praca była
    ale tak chcieli to ich sprawa :)
    zaleta taka, ze nie przebija nigdzie przewodów, jak w niektorych nowych
    domach.

    pozdrawiam
    AT

  • 22. Data: 2012-06-26 18:39:54
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    in message news:jsboa7$i9d$1@usenet.news.interia.pl...

    > Nie kilometry, ale setki metrów. W większości pomieszczeń będzie jedno
    > gniazdo (z dwiema skrętkami), w niektórych dwa gniazda.

    1. magistralę do termometrów DALLAS'a przewidziałeś ?
    2. Magistralę do sterowania oświetleniem LED w postaci DMX512 ?
    3. Skrętki w szafkach elektrycznych do sterowania przewidziałeś?
    4. Kabli do alarmu nie musisz aż tyle kłaść, bo teraz łączy się każde 4
    czujniki/czujki czy kontaktrony do 2 żył. mając kabel 10 żyłowy możesz
    obskoczyć 20 sensorów.
    5. Oświetlenie - polecam instalację schodową wszędzie gdzie chcesz sterować
    zwykłym światłem

  • 23. Data: 2012-06-26 20:43:34
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Chętnie obejrzę...

    http://imageshack.us/photo/my-images/215/obraz027sw.
    jpg/

  • 24. Data: 2012-06-26 20:45:14
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    > niedługo będę kładł setki metrów skrętki (UTP) na ściany i zastanawiam się
    > jak sobie maksymalnie ułatwić tą robotę. Wymyśliłem teoretycznie, że będę
    > ją mocował za pomocą półokrągłych, metalowych zszywek i zszywacza. Ściany
    > są z betonu komórkowego, zaś tynk będzie cementowo - wapienny.
    >
    > Czy zszywka wejdzie w beton komórkowy? Czy utrzyma przewód? Nie uszkodzi
    > go?
    >
    > Z góry dziękuję za ewentualne podpowiedzi.

    To zależy po co ten kabel zakładasz. Jeżeli setki metrów to mniemam, że to
    nie
    jest kabel do sieci komputerowej a chodzi o jakieś sterowanie?

    Ale....

    Jeżeli to np, kat 6 do gigabajt eth to zszywki odradzam, ponieważ
    zniekształcenie
    geometrii kabla, uszkodzenie zszywką ekranu, wpłynie negatywnie na szybkość
    transmisji.
    Zresztą te kable mają dość delikatną izolację zewnętrzną.

    Jeżeli to ma służyć do sterowania, stosunkowo niskich przepływność, mogą
    być
    zszywki, samej izolacji żył nie uszkodzisz a tak małe odkształcenie
    nie będzi mieć większego znaczenia.

    Ja generalnie zastosował bym klej na gorąco w laskach, szybkość porównywalna
    z szywaczem
    a mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzeń. Co do zerwanych spustów
    o których ktoś napisał, w przypadku tanich pistoletów, myślę że nie powinno
    być problemu
    jeżeli jesteś dość spokojnym cżłowiekiem. Jeżeli natomista zaczniesz nerwowo
    naciskać
    na spust z dużą siłą, wtedy lepiej kupić porzadniejszy pistolet.

    Pozdrawiam
    Darek

  • 25. Data: 2012-06-26 22:35:14
    Od: "cation" <c...@w...pl>

    >4. Kabli do alarmu nie musisz aż tyle kłaść, bo teraz łączy się każde 4
    >czujniki/czujki czy kontaktrony do 2 żył. mając kabel 10 żyłowy możesz
    >obskoczyć 20 sensorów.

    ....Że co? Od kiedy??? Weno mnie oświeć

  • 26. Data: 2012-06-26 22:39:19
    Od: "cation" <c...@w...pl>

    >U mnie co prawda przepychali przez otworki w porothermie, to jakas
    >masakryczna praca była

    Nie polecam. Później przy wierceniu pod jakiś długi kołek można się naciąć i
    przewiercić kabel za teoretycznie bezpieczną warstwą cegły.

  • 27. Data: 2012-06-26 22:43:36
    Od: "cation" <c...@w...pl>

    Piękne łaty :) , coś gęsto ten głośnikowy przybity hehe

  • 28. Data: 2012-06-26 22:54:46
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "pilocik" <p...@n...pl> wrote in message

    > http://imageshack.us/photo/my-images/215/obraz027sw.
    jpg/

    Czemu kotwy tylko trzy i nie w fugach ? Przecież to się rozrusza od wiatrów,
    które wieją ostatnio. Tak napiera, że gdyby nie solidne mocowanie okien to
    by już wpadały w wibracje. A jak się mikro-poluzują to i pod ocieplenie
    wpadnie wiatr.

  • 29. Data: 2012-06-26 22:57:36
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "pilocik" <p...@n...pl> wrote in message

    > http://imageshack.us/photo/my-images/215/obraz027sw.
    jpg/

    Pokaż no okna bliżej.....

  • 30. Data: 2012-06-26 23:06:33
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    "cation" <c...@w...pl> wrote in message

    > ....Że co? Od kiedy??? Weno mnie oświeć

    Kodujesz czujki rezystorami o odpowiednich wartościach 0.5k 1k 2k i 4k (2 do
    potęgi)
    Dajesz je równolegle z kontaktronami w czujnikach, a kontaktrony szeregowo.
    Na każdą taką czwórkę wystarczą 2 żyły.
    W kablu 10 żyłowym będzie 5 mas i po jednej żyle do każdej czwórki.
    Mając 21 wejść jesteś w stanie rozpoznać imiennie 84 kontaktrony czy
    przekaźniki w czujkach.
    Możesz sobie je nazwać

    lewe w kuchni uchylone
    prawe w kuchni uchylone
    lewe kuchnia otwarte
    prawe kuchnia otwarte

    i 2 żyły na to poszły.

    Ściągnij instrukcję i poczytaj (tam niżej jest link)
    http://tanieogrzewanie.istore.pl/pl/inteligentny-dom
    -centrala-alarmowa-plc-pomiar-temperatury-termostaty
    -obsluga-przez-internet-z-pc-i-komorek-z-androidem.h
    tml