  • 31. Data: 2012-06-27 08:47:07
    Temat: Re: mocowanie skrętki do ściany za pomocą zszywek
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "pilocik" <p...@n...pl> napisał w wiadomo?ci
    news:4fea02d1$0$26710$65785112@news.neostrada.pl...
    Witam.

    >> Chętnie obejrzę...
    >
    > http://imageshack.us/photo/my-images/215/obraz027sw.
    jpg/

    Dzieki za fotke, i tu niestety trzeba napisac ze tak
    sie kabli nie ciagnie/uklada.
    Prosze tego nie brac do siebie.
    Tylko kabel glosnikowi lezy prawidlowo (chociaz
    ten skos przy od podlogi do gniazdka to tez psuje
    ogolne wrazenie), szkoda tych spinek bo mogl spokojnie lezec na podlodze.

    Cala reszta to kiszka ;-)
    Jezeli kabel do puszki to na tej samej wysokosci co puszka,
    w pionie to samo (nie obok/wyzej 10/20cm)
    Jezeli widzisz cos takiego jak puszka pod oknem (nie wiem po co ;-) )
    to wykorzysztaj fugi i lepiej ten pare kabli puscic po lewej stronie puszki
    a juz najlepiej to w rogu.
    Rob fotki z miara, moze sie zdarzyc ze np. karnisz wkrecisz w przewody.
    Dobrze to nie wyglada, ale dzialac bedzie ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 32. Data: 2012-06-27 09:03:33
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "cation" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    Witam.
    > Nie polecam.

    Natomiast ja polecam ;-)

    >Później przy wierceniu pod jakiś długi kołek można się naciąć i przewiercić
    >kabel za teoretycznie bezpieczną warstwą cegły.

    Moze i tak sie zdarzyc, jednak zawsze to bezpieczniejsze
    niz prowadzenie kabla na cegle, przybijajac obrazek mozesz
    wbic sie w kabel/przewod, mozna wyrwac kabel ze sciany,
    rzadkie przypadki, widzialem kable po sufitach tak prowadzone jak na
    zdjeciu.

    Jak zwykle sa dwie szkoly ;-)

    pozdrawiam
    Adams

  • 33. Data: 2012-06-27 09:33:48
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To zależy po co ten kabel zakładasz. Jeżeli setki metrów to mniemam, że to
    > nie
    > jest kabel do sieci komputerowej a chodzi o jakieś sterowanie?

    Sądzę, że większość z 300 metrowej rolki pójdzie jednak na sieć komputerową,
    ale na skrętce też chcę pociągnąć jakieś sterowanie (mam wiele pomysłów). Na
    przewodzie alarmowym 8x0,5 będą wisiały kontaktrony i czujki ruchu.

    > Ale....
    >
    > Jeżeli to np, kat 6 do gigabajt eth to zszywki odradzam, ponieważ
    > zniekształcenie
    > geometrii kabla, uszkodzenie zszywką ekranu, wpłynie negatywnie na
    > szybkość transmisji.
    > Zresztą te kable mają dość delikatną izolację zewnętrzną.
    >
    > Jeżeli to ma służyć do sterowania, stosunkowo niskich przepływność, mogą
    > być
    > zszywki, samej izolacji żył nie uszkodzisz a tak małe odkształcenie
    > nie będzi mieć większego znaczenia.

    Jak widzę pomysł chybiony i z niego zrezygnuję, bo za duże ryzyko uszkodzeń
    przewodu.

    > Ja generalnie zastosował bym klej na gorąco w laskach, szybkość
    > porównywalna z szywaczem
    > a mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzeń. Co do zerwanych spustów
    > o których ktoś napisał, w przypadku tanich pistoletów, myślę że nie
    > powinno być problemu
    > jeżeli jesteś dość spokojnym cżłowiekiem. Jeżeli natomista zaczniesz
    > nerwowo naciskać
    > na spust z dużą siłą, wtedy lepiej kupić porzadniejszy pistolet.

    Wypróbuję kleju, szczególnie, że przyda mi się aby w niektórych miejscach
    podkleić kable które są mocowane uchwytami USMP, ale trochę odstają od
    ściany.

  • 34. Data: 2012-06-27 09:36:39
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    ERY> wrote
    > in message news:jsboa7$i9d$1@usenet.news.interia.pl...

    > 1. magistralę do termometrów DALLAS'a przewidziałeś ?

    Nie.

    > 2. Magistralę do sterowania oświetleniem LED w postaci DMX512 ?

    Nie wiem czy będę miał oświetlenie LED, może w podbitce 8 sztuk. A co to
    jest DMX512 i z czym to się je?

    > 3. Skrętki w szafkach elektrycznych do sterowania przewidziałeś?

    Nie.

    > 4. Kabli do alarmu nie musisz aż tyle kłaść, bo teraz łączy się każde 4
    > czujniki/czujki czy kontaktrony do 2 żył. mając kabel 10 żyłowy możesz
    > obskoczyć 20 sensorów.

    Do każdego okna puszczę osobny kabel.

    > 5. Oświetlenie - polecam instalację schodową wszędzie gdzie chcesz
    > sterować zwykłym światłem

    Czyli? Napisz coś więcej.

  • 35. Data: 2012-06-27 09:38:41
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "pilocik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości

    > http://imageshack.us/photo/my-images/215/obraz027sw.
    jpg/

    Gęsto masz tych uwytów :) Ile zużyłeś? Ja zamówiłem 25 paczek po 100sztuk na
    kable płaskie. Ciekawe czy starczy. Ale ja nie daję tak gęsto, mniej więcej
    co 30cm.

  • 36. Data: 2012-06-27 09:40:35
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko kabel glosnikowi lezy prawidlowo (chociaz
    > ten skos przy od podlogi do gniazdka to tez psuje
    > ogolne wrazenie), szkoda tych spinek bo mogl spokojnie lezec na podlodze.

    Kabel głośnikowy będzie w wylewce. Czy nie powinien być w peszlu?

  • 37. Data: 2012-06-27 09:43:15
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > Czemu kotwy tylko trzy i nie w fugach ? Przecież to się rozrusza od
    > wiatrów, które wieją ostatnio. Tak napiera, że gdyby nie solidne mocowanie
    > okien to by już wpadały w wibracje. A jak się mikro-poluzują to i pod
    > ocieplenie wpadnie wiatr.

    Mam podobnie zamontowane okna. Kotwy też trzy i nie w fugach. Co jest nie
    tak?

  • 38. Data: 2012-06-27 10:38:00
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jseddk$vif$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    Czesc ;)

    > Kabel głośnikowy będzie w wylewce. Czy nie powinien być w peszlu?

    IMHO, watpie czy kabel bedzie w wylewce,
    predzej bedzie schowany pod styropianem
    i dopiero na to bedzie wylewka

    Czy dawac peszel
    Wg mnie to peszel na podlodze chroni kable
    przed uszkodzeniami wynikajacymi ze zwyklego lazenia w trakcie
    budowy i deptania ich przez rozmaitych fachowcow.
    Nie trzeba chowac calego kabla glosnikowego. Wystarczy
    przed sama wylewka koncowku kabla wrzucic do peszla czyli
    zrobic takie kolano ktore bedzie chronilo kabel na dlugosci
    od aktualnej podlogi do wysokosci troche ponad wylewke.
    IMHO tak powinno sie zabezpieczyc kazdy kabel ktory wchodzi
    z podlogi do sciany.
    Uwazam, ze na przykladowym zdjeciu, trzeba zrobic bruzde od podlogi
    do wysokosci planowej wylewki, wszyskie kable ulozyc ciasno w bruzdzie
    a jesli sie da to schowac w peszlu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 39. Data: 2012-06-27 11:02:16
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    > IMHO, watpie czy kabel bedzie w wylewce,
    > predzej bedzie schowany pod styropianem
    > i dopiero na to bedzie wylewka

    O ile wogóle będzie tam dawany styropian. Ja na przykład zastanawiam się czy
    mając do dyspozycji 7-8cm wysokości do zagospodarowania, zmieszczę chociażby
    2cm styropianu (akustycznego). Wtedy zostanie mi jakieś 4-5cm na wylewkę, a
    planuję ogrzewanie podłogowe.

> [...]
    > zrobic takie kolano ktore bedzie chronilo kabel na dlugosci
    > od aktualnej podlogi do wysokosci troche ponad wylewke.

    Mógłbyś to pokazać na zdjęciu? I dlaczego tak się powinno robić?

  • 40. Data: 2012-06-27 16:47:49
    Od: "kiki" <l...@l...net>

    in message news:jsedij$vnk$1@usenet.news.interia.pl...
    > Użytkownik "kiki" <l...@l...net> napisał w wiadomości

    > Mam podobnie zamontowane okna. Kotwy też trzy i nie w fugach. Co jest nie
    > tak?

    Przekonasz się przy pierwszych mocniejszych wiatrach :-)
    To okno sie nie tyrzyma. Trzeba montować tak żeby kołek dawać w fudze i
    nawet go obsmarować klejem do glazury żeby mocniej trzymał. BK to fajny
    materiał izolujący ale słaby mechanicznie.
    Od dołu okna musi być listwa wypełniona pianką. Taka wąska pionowa, wsunięta
    w dolny profil, dająca sztywność żeby okno się nie wypaczało. Okno ma stać
    na idealnie wypoziomowanych bloczkach. Żadnych klinów, bo sie ugnie!
    I kotwy od góry i po bokach co fugę.

    Ale zrobicie jak chcecie :-) Będziecie całe życie wieszać psy jak to okna
    się źle domykają. Szczególnie przy okuciach WK-2 z zaczepami :-)