    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: monitoring na zadupiu
    Date: Fri, 10 Nov 2017 18:50:44 +0100

    W dniu 09.11.2017 o 20:39, pierdofon pisze:
    > 1 - Czy mozecie mi polecic, lub nakierowac jaki sprzet mam sobie kupic?

    ile kamer?
    OD dawna kamery używane są w monitoringu. kamery CCTV, pal, mają dupiaty
    obraz, przedewszystkim przez ogranicznia PAL. więc ( w dużym skrócie i
    uproszczeniu) "wymyślono" kamery podłączane do sieci i nazwano je IP, bo
    każda ma swój adres - jak komputer. Kamera cały czas "łapie" obraz i
    zapisuje go sobie w ramie na chwilkę. W każdej chwili możesz użyć
    odtwarzacza filmów np VLC i poprosić go żeby odtworzył strumień rtsp z
    adresu ip kamery logując się loginem i podając hasło - na ekranie
    otrzymasz obraz. Koniec.
    Niektóre kamery IP, mają kartę sd, na którą mogą coś zapisać. Coś - jest
    trudne do uzyskania. gdy jest zapis ciągły - karta jest pełna za szybko.
    Natomiast zapis po wykryciu ruchu jest... w kamerach strasznie marny
    jakościowo. nie spotkałem kamery która ma wybór strefy w której reaguje
    na ruch, sama reakcja jest trudna do przewidzenia. włamywacza nie nagra,
    ale samochód który świeci światłami - tak. no i dostęp do ewentualnych
    nagrań - jak już pisałem - tylko softem producenta, więc jak się na
    takie zdecydujesz - kup wszystkie od jenego wytwórcy.
    NAjlepsza stytuacja jest z osobnym rejestratorem. to kolejny adres ip,
    obsługa przez WWW. JEmu podajesz adresy kamer, loginy i hasła.
    definiujesz w jakich gdzodzinach, dniach tygodnia ma nagrywać, czekać na
    ruch i nagrywać, w jakich obszarach ekranu reagować na ruch, albo gdzie
    nie reagować. Czyli opcje nagrywania nie tyle że są rozbudowane, ale
    dopiero są na akceptowalnym minimum. no i dysk. ja mam kamer różnych
    producentów i jedna z nich robia problemy z detekcją ruchu. wiec kazałem
    jej nagrywać cały czas. karta sd ma.. 8 giga i ograniczoną ilośc
    zapisów. stary dysk z szuflady ma 500 giga, więc wisi mi to ile się tam
    nagra. 8 kamer, dwie nagrywają non stop 6 reaguje na ruch, nagrania
    "siedzą" ponad miesiąc, potem się automatycznie kasują.
    O zapisie materiału wideo do chmury - niemam pojęcia. wiej jedno. sam
    transfer materiału z kamer zużywa niemało "internetu". więc jak bym miał
    zezwolić na niekontrolowane zapisywanie obrazu (via intenret gsm) w
    chmurze - poszedłbym z torbami. Korzystam z interenetu 1410gb w orange.
    (to się jeszcze da kupić!!!)
    co jeszcze? Nie nastawiaj się na kamery z IR (widok w nocy) To na
    testach działa całkiem całkiem, ale IR przyciąga owady. we wiosenne
    noce, kamera z IR na potwórku, nastawiona na ruch, miała zapis non stop.
    przed jej obiektywem, migały białe skrzydełka owadów co kilka sekund.
    Taka sama kamera wycelowana w szybę - widzi swoje odbicie a nie to co
    jest za szybą. Ja kupowałem najtańsze chińskie kamery ip,(17-25usd)
    najtańszy rejestrator (38usd) i jest całkiem dobrze. Konfiguracja bywa
    kłopotliwa, ale po starcie - niema żadnych problemów. zero resetów,
    nieprzewidywalnych zachowań... Kamery są podłączone najtańszym kablem
    lan i telefonicznym kablem zasilającym. 2x0,00cośtam mm?. wszstkie
    "lecą" z jednego zasilacza. cieńki kable zasilający wystarcza, bo pobór
    prądu jest na poziomie 100mA. 350mA - jak działają diody IR. pewno
    spadki napięcia są, ale nie przekłada się to na spadek jakości :) No i
    to co zawsze w takim przypadku piszę. kamery CCTV widziały że klient
    przy kasie otrzymał banknot. kamery IP widzą jaki był nominał banknotu.
    jak możesz to kupuj kamery 960p. widac różnice w stosunku do 720 i co
    ważniejsze, kąt obiektywów jest określany dla kamer, których analizator
    ma wymiar i rozdzielczość zgodną z 960p. jeśli kupisz 720, strata
    jakości obrazu będzie nieznaczna, ale kąt obiektywu - poleci mocno (nie
    pamietam w którą strone, zapytaj sprzedawcy).

    ToMasz