  • 11. Data: 2019-11-04 09:24:17
    Temat: Re: najpierw tynk czy posadzka?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 08:49, Marek pisze:

    > A później jak posadzka siądzie na styro to wszystkie przewody
    > elegancko ciach jak nożem :). Znajomy elektryk mi opowiadał jak został
    > zaangażowany do naprawy instalacji w takim przypadku, właściwie
    > położenia nowej....

    Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisał KIKI.

  • 12. Data: 2019-11-04 09:54:49
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Nov 2019 09:24:17 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem co napisał KIKI.

    Rozumiem że przewody od wyłączników się teleportują z podłogi.

    --
    Marek

  • 13. Data: 2019-11-04 10:04:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 04 Nov 2019 09:54:49 +0100, Marek <f...@f...com> wrote:
    > Rozumiem że przewody od wyłączników się teleportują z podłogi.

    Do wyłączników miało być.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2019-11-04 14:05:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 10:04, Marek pisze:

    > Do wyłączników miało być.

    Jeszcze raz przeczytaj co napisał KIKI, bo dalej nie zrozumiałeś.

    P.S.

    Nie przejmuj się czy "od wyłączników" czy "do wyłączników" to i tak nie
    chodzi o "wyłączniki", bo wyłącznikami są np. wyłącznik
    nadmiarowo-prądowy czy wyłącznik różnicowo-prądowy, wyłącznik izolacyjny
    itp. To czym się załącza i wyłącza oświetlenie to nie są "wyłączniki",
    ale "łączniki".

    Tutaj dokonałeś podobnego błędu jak KIKI nazywając podłogą wszystko to
    co mamy pod nogami. Ale, żeby zrozumieć, że użył tego słowa błędnie to
    trzeba przeczytać całość.

  • 15. Data: 2019-11-04 15:03:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Nov 2019 14:05:59 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Jeszcze raz przeczytaj co napisał KIKI, bo dalej nie zrozumiałeś.

    Obawiam się że jak często bywa nie chwytasz co mam na myśli i
    odpowiadasz nie na temat.
    Więc jeszcze raz moda na : prowadzenie przewodów dołem podłoga czy po
    chudziaku jest dla mnie takim pójściem na łatwiznę i po taniości.
    Jest wyższe ryzyko że ruch względny ściana -podloze (a powodów do
    tego może być gazylion) urwie przewody jak w przypadku jaki
    opisywałem (przy braku zastosowania peszli).

    --
    Marek

  • 16. Data: 2019-11-04 17:36:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 15:03, Marek pisze:

> [...]
    > wyższe ryzyko że ruch względny  ściana -podloze (a powodów do tego
    > może być gazylion)  urwie przewody jak w przypadku jaki opisywałem

    Napiszę wprost - Nie pierdol.

    KIKI pisał o prowadzeniu instalacji po chudziaku lub po stropie. Co Ci
    się tam ma przemieścić i skąd ma się wziąć pod stropem czy pod
    chudziakiem styropian, na którym strop czy chudziak siądzie tak, że
    poobcina przewody?

    Prowadzenie przewodów po chudziaku czy po stropie jest najlepszym z
    możliwych rozwiązań, zapewniającym najlepsze warunki dla tego przewodu
    oraz najwyższe bezpieczeństwo.

    Ale Ty jak zwykle popełniłeś faux pas, bo pisałeś o prowadzeniu
    przewodów w posadzce, a teraz odwracasz kota ogonem i do tego w
    bezczelny dla siebie sposób piszesz "często bywa nie chwytasz co mam na
    myśli i odpowiadasz nie na temat".

    Miałem nadzieję, że zrozumiesz swój błąd i przyznasz się do niego, ale
    jak widać to ja popełniłem błąd zwracając Ci uwagę, bo do Ciebie i tak
    nic nie jest w stanie dotrzeć.

    Poza tym zawsze jak się przechodzi poprzez płaszczyzny lub jakiekolwiek
    dylatacje to należy przewody ochronić przynajmniej kawałkiem peszla, a
    KIKI nie pisał, że peszla nie wolno używać. Nawet jak przejdziesz ze
    ściany na chudziak, który faktycznie może nieco siąść to i tak nie
    stwarza to żadnego zagrożenia dla przewodów, bo co najwyżej przewody
    wcisną się w styropian i nic się nie przetnie/urwie.

  • 17. Data: 2019-11-04 20:19:57
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Ja układałem przewody na styropianie, więc wersja z ich zerwaniem gdyby siadł jest
    realna. A że styropianu jest 20cm to jest potencjał :)

    Więc w mojej wersji byłaby najpierw wylewka a dopiero potem tynki.

    b.

  • 18. Data: 2019-11-04 20:59:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Nov 2019 17:36:52 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
> [...]
    > przewodów w posadzce, a teraz odwracasz kota ogonem i do tego w
    > bezczelny dla siebie sposób piszesz "często bywa nie chwytasz co

    Pisząc o posadzce to chyba jasne że mailem na myśli DOWOLNE ułożenie
    pod posadzką czyli np. na chudziaku. Skoro jesteś taki masthaka w
    branży to chyba nie muszę pisać jak dla idioty nie?Jakbyś nie był
    nadęty to byś uchwycił w lot o co chodziło a tak piszesz znowu
    elaborat nie na temat. Podałem konkretny przykład gdzie
    przemieszczenie posadzki/chudziakawhatever. ucielo wszystkie przewody
    w spieprzonej instalacji. Ergo jak się robi po łatwiznie i po
    taniości (zamiast po stropie i po ścianach )to puszczanie przewodów
    pod posadzką zwiększa prawdopodobieństwo fuckupu.

    --
    Marek

  • 19. Data: 2019-11-04 21:06:24
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-11-04 o 02:40, KIKI pisze:
> [...]
    >>> 2. Posadzka żeby nie zniszczyli kabli
    >>

    > Ty sie mylisz. Najpierw instalacja elektryczna i wodna i ogrzewanie
    > podłogowe, dalej wylewka, a na końcu ściany. Większość elektryki żeby
    > szła podłogą.

    Ty się mylisz, wpier tynki potem wylewka. I nie mąć ludziom w głowach,
    zajmij sie lepiej tym na czym się znasz, bo znowu z paragonami zostaniesz.

    --
    Janusz

  • 20. Data: 2019-11-04 21:52:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Nov 2019 11:19:57 -0800 (PST),
    Budyń<b...@g...com> wrote:
    > Ja układałem przewody na styropianie, więc wersja z ich zerw
    > aniem gdyby siadł jest realna. A że styropianu jest 20cm to jest
    > potencjał :)

    Powiedz proszę, że bez peszla :)

    --
    Marek