  • 11. Data: 2014-12-21 01:22:55
    Temat: Re: nie do końca padnięta lodówka AMICA - kto chce? ;)
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 20.12.2014 o 23:04, JDX pisze:
    > On 2014-12-20 22:21, Andrzej Lawa wrote:
    > [...]
    > Hehe, nice try. :-D To trzeba było napisać, że oddasz za darmo skoroś
    > taki ekolog. :-D

    Nie mogłem - darowizny może się przyczepić fiskus. Mam uraz na tym punkcie.

    --
    Boga prawdopodobnie nie ma.
    A teraz przestań się martwić

  • 12. Data: 2014-12-21 01:29:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2014 o 00:19, BartekK pisze:

    > Termostat (zbyt niską temperaturę) łatwo sam naprawisz - zrób jakis
    > swój, choćby na DS18b20 + attiny + led, i steruj zasilaniem, zamiast
    > jakiegoś ichniego wynalazku głupiego.

    Dzięki za konkretną informację :)

    To też jest opcja - chwilowo nie mam czasu się w to bawić, ale jak nie
    znajdzie się jakiś majster chętny do wzięcia do naprawy dla siebie, to
    prędzej czy później faktycznie to zrobię żeby mieć rezerwę na wypadek
    awarii tej nowej... Niby mam rozszerzoną gwarancję, ale nie było opcji
    urządzenia zastępczego ;)

    [ciach]

    > opakowania-wypełnienia z paczki). a sam kompresor odkręciłem od ramy i
    > też stoi na 2cm podkładki z filcu. I tą metodą lodówka która wkurwiała 2
    > lata od zakupu - przepracowała kolejne 5 lat i nic jej nie dolega.

    To też pomysł, aczkolwiek jeśli zostawię sobie jako zapasową - będzie
    stała gdzie indziej i tam będzie mogła sobie warczeć do woli;)

    Swoją drogą na paru forach widziałem też coś o zapchanej rurce
    kapilarnej - ponoć w tych mechanicznych to jest element związany z
    regulacją temperatury...

    No nic, paniki nie ma - nowa przyjechała, odstała przepisowe 2 godziny
    plus jeszcze trochę na zapas i działa.

    Albo znajdzie się chętny, albo z czasem sam tę starą naprawię.

    A drób oraz klon stokrotki mogą się wypchać.

  • 13. Data: 2014-12-21 09:22:27
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-21 01:22, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie mogłem - darowizny może się przyczepić fiskus. Mam uraz na tym punkcie.
    Dobra dobra, nie ściemniaj. :-D Osobom niespokrewnionym bez konsekwencji
    podatkowych można podarować zdaje się 5000 zł. Stara lodówka chyba
    mieści się w tym limicie. :-D

  • 14. Data: 2014-12-21 12:47:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2014 o 09:22, JDX pisze:

    > Dobra dobra, nie ściemniaj. :-D Osobom niespokrewnionym bez konsekwencji
    > podatkowych można podarować zdaje się 5000 zł. Stara lodówka chyba
    > mieści się w tym limicie. :-D

    Ale trzeba odbębnić formalności.

    Poza tym skoro głupia szuflada jest sprzedawana przez producenta za
    ponad 200zł - dlaczego uważasz że parę złotych mi się za to nie należy?

    Nie podoba się - wolny kraj, nie musisz kupować.

  • 15. Data: 2014-12-21 13:33:18
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-12-21 12:47, Andrzej Lawa wrote:

    > Ale trzeba odbębnić formalności.
    AFAIK do 5kzł nie trzeba. Nie trzeba zgłaszać i nie ma podatku. A w
    przypadku najbliższych krewnych nie trzeba zgłaszać darowizny do około
    9500zł.

    > Poza tym skoro głupia szuflada jest sprzedawana przez producenta za
    > ponad 200zł - dlaczego uważasz że parę złotych mi się za to nie należy?
    No bo tak gorliwie zapewniałeś, że cenisz sobie środowisko naturalne.
    :-D A tak to nie dostaniesz tych paru złotych za ten złom, ktoś kupi
    sobie nową lodówkę no i środowisko zostanie zanieczyszczone. :-D

    > Nie podoba się - wolny kraj, nie musisz kupować.
    No i nie mam zamiaru kupować. Piętnuję tylko naciągacza który szuka
    głupszych od siebie. :-D

  • 16. Data: 2014-12-21 13:46:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 21.12.2014 o 13:33, JDX pisze:

    > No bo tak gorliwie zapewniałeś, że cenisz sobie środowisko naturalne.

    I widzisz jakąś sprzeczność?

    > :-D A tak to nie dostaniesz tych paru złotych za ten złom, ktoś kupi
    > sobie nową lodówkę no i środowisko zostanie zanieczyszczone. :-D

    Nie jestem fanatykiem - cenię sobie środowisko ale też cenię swoją pracę.

    Dla ciebie może życie to "łatwo przyszło - łatwo poszło", bo np. żyjesz
    na garnuszku rodziców, ale ja na siebie od dość dawna zarabiam.

    > No i nie mam zamiaru kupować. Piętnuję tylko naciągacza który szuka
    > głupszych od siebie. :-D

    Naciągaczy, gnojku, to szukaj we własnej rodzinie.

    Uczciwie opisałem stan lodówki. Jak dla kogoś będzie coś warta i ten
    ktoś chce odkupić - może zaproponować cenę.

    A gnoje-obiboki, które chcą się tylko wymądrzać i oskarżać uczciwego
    człowieka o próbę wyłudzenia niech spierdalają w podskokach.

    Swoją drogą jakże to charakterystyczne dla ludzi twojego pokroju, że
    uciekacie przed odpowiedzialnością za swoje słowa w anonimowość...

  • 17. Data: 2014-12-21 15:15:10
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Dec 2014 15:47:44 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

    > Nieprawda. Lodówkę można samemu zawieźć na najbliższy złom

    Owszem, można:
    http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/461095,milion
    owy_biznes_na_fikcyjnej_utylizacji_sprzetu_rtv_i_agd
    .html
    Więc skoroś taki ekolog, to raczej tylko na pokaz...

  • 18. Data: 2014-12-21 15:17:43
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2014 01:22:09 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Utylizacja więcej kosztuje środowisko niż naprawa.

    Ignorancie, skoro jest ubytek czynnika chłodzącego, to takiej awarii się
    już nie naprawia za dwa złote - to jest grubsza sprawa albo wręcz
    nieopłacalna. A co do kosztów utylizacji - tak czy inaczej ta konkretna
    lodówka trafi do utylizacji, żadna naprawa jej przed tym nie uchroni, tylko
    odsunie w czasie, filozofie.

  • 19. Data: 2014-12-21 15:18:00
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2014 01:22:55 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Nie mogłem - darowizny może się przyczepić fiskus. Mam uraz na tym punkcie.

    Kręt.

  • 20. Data: 2014-12-21 15:18:44
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Dec 2014 13:33:18 +0100, JDX napisał(a):

    > No i nie mam zamiaru kupować. Piętnuję tylko naciągacza który szuka
    > głupszych od siebie. :-D

    100/100