  • 11. Data: 2017-07-08 02:45:51
    Temat: Re: obieg wody sterowany czujką ruchu?
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 07.07.2017 20:55, Ghost wrote:

    > Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > I zanim wejdziesz do WC wlaczasz i czekasz?

    Do jednej łazienki potrzebuję 5 minut pompowania albo nawet 6.
    Cyrkulacja co chwilę powodowała zjadanie paliwa ze 2-3 razy dziennie
    dodatkowo na nagrzanie pieca do 85'.

  • 12. Data: 2017-07-08 08:18:28
    Od: "Ghost" <n...@d...pl>

    Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    On 07.07.2017 20:55, Ghost wrote:

    > Użytkownik "KIKI" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Do jednej łazienki potrzebuję 5 minut pompowania albo nawet 6.

    No ale czekasz?

    >Cyrkulacja co chwilę powodowała zjadanie paliwa ze 2-3 razy dziennie
    >dodatkowo na nagrzanie pieca do 85'.

    A to ciekawostka.

    Musze sie zgodzic z adasiem, IQ macie podobne ;-)

  • 13. Data: 2017-07-08 11:49:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 7/7/2017 3:36 PM, uciu wrote:
    > Tak się zastanawiam nad sensem obiegu wody w domu.
    > Czy to nie strata kasy za prąd (zużycie pompki i konieczność częstszego
    dogrzewania)?

    Mam pompkę na steorwniku czasowym elektronicznym (głownie dlatego aby
    uwzględniało dni tygodnia). Pracujemy 8-16 więc nie ma sensu pompować
    wody caly dzień, ale w weekendy pracuje non stop w ciągu dnia.

    Zamierzam podpiąc tez pod alarm (z okolic: jesli czujka alarmowa wykryje
    ruch to zalaczamy pompę na 30 minut).

    Podpinałem mierniki mocy aby ocenić ile cyrkulacja zjada. Wyszło że
    poniżej 5zl na miesiąc za prąd dla pompki.

    Jesli chodzi o straty ciepła:
    a) zimą to nie są straty
    b) latem woda w baniaku po załaczeniu cyrkulacji nie spada poniżej 0.5
    stopnia, piec nawet nie zauważa
    c) rurki od ciepłej wody i cyrkulacji mam w otulinie (nie wszędzie to
    widzę u innych (!))

    U mnie grzanie jest węglem, wiec inaczej bedzie to wyglądalo przy
    grzaniu pradem.

    Na marginesie: pompka czasem się zakamienia. Trzeba uważać, w tym
    momencie przewód doprowadzający prad zamienia się w grzejnik.

  • 14. Data: 2017-07-08 14:28:05
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-07-07 o 15:36, uciu pisze:
    > Hej,
    >
    > Tak się zastanawiam nad sensem obiegu wody w domu.
    > Czy to nie strata kasy za prąd (zużycie pompki i konieczność częstszego
    dogrzewania)? Po co pompa obiegowa ma chodzić w nocy lub wtedy kiedy jestem w
    robocie??

    > Mój przypadek.
    > Grzanie domu i wody prądem - planuje PC PW i zbiornik CWU 300l
    >
    > Odległości od zbiornika:
    > Łazienka: prysznic 3m rurki, wanna 3m, umywalka ok 6m
    > WC - umywalka ok ok 6-7m rurki
    > Kuchnia - 10-12m rurki
    >
    > Boję się, że przy braku pompy obiegowej trzeba będzie sporo wody spuścić by leciała
    ciepła (szambo).

    > Tak myślę czy by nie zamontować w kuchni/wc/łazience czujki ruchu dającej sygnał by
    pompa obiegowa się włączyła. I tak jest ktoś w kuchni pompka jest załączona, nie ma
    nikogo to nie ma obiegu wody...

    > Czy to ma sens?
    >
    > uciu

    Nic nowego. Od wielu lat tak montuję.

  • 15. Data: 2017-07-08 16:52:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Zasada dla facetow powinno byc mycie rak przed szczaniem. Ale nie jest to stosowane.
    Jak pojdziesz sie wyszczac albo odkasztanic to pompka zdazy doprowadzic ciepla wode
    do kranu. Jak ktos nie moze zniesc czekania to moze zainstalowac maly przeplywowy
    podgrzewacz wody. Ciepla wode bedzie mial prawie natychmiast a jak dojdzie rurami
    woda z duzego zbiornika to sie podgrzewacz wylaczy.