    Subject: Re: [ogrzewanie] promienniki porczerwieni - warto?
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Fri, 3 Aug 2018 14:15:28 +0200

    W dniu 2018-08-03 o 10:25, m...@l...pl pisze:
    > Hej
    >
    > Buduję dom i chciałem zasięgnąć opinii na temat promienników podczerwieni.
    > Zastanawiam się nad matami, które instaluje się na suficie, które pokrywają
    > około 80% jego powierzchni, więc raczej nie będzie martwych stref.
    >
    > Stosuje ktoś takie promienniki albo zna kogoś kto je ma? Warto się tym
    > interesować? Dodam, że nie mam gazu i grzać mogę właściwie tylko prądem
    > (pompa ciepła powietrze-powietrze, podłogówka elektryczna albo właśnie
    > promienniki podcerwieni). Paliwa stałe odpadają - dom drewniany bez
> [...]

    Odpuść sobie.

    Takie ogrzewanie sufitowe zapewnia najmniej komfortowe dla człowieka
    oraz najmniej ekonomiczne warunki eksploatacji. Jest kompromisem jeżeli
    mamy już wybudowany dom i musimy dokonać modernizacji instalacji
    grzewczej. Do tego jaki rodzaj jest tego ogrzewania? Elektryczne czy
    wodne? Jak elektryczne to już niczym innym nie zasilisz jak prądem.

    Rób zwykłą podłogówkę wodną, bo taka podłogówka daje najbardziej
    ergonomiczny i najbardziej komfortowy rozkład temperatur, a przy tym
    zapewnia najniższe koszty eksploatacji.

    Taką podłogówkę możesz zasilić każdym rodzajem urządzenia grzewczego
    (piec elektryczny, pompa ciepła, piec gazowy, piec węglowy, piec na
    pellet itd.).

    Przy współpracy podłogówki z pompą ciepła będziesz miał najniższe koszty
    eksploatacji. Nawet grzejąc piecem elektrycznym w II taryfie wyjdziesz
    podobnie jak węglem typu ekogroszek.

    Tylko czasami nie daj się namówić na system mieszany tzn. część domu z
    podłogówką, a część z grzejnikami.

    Wśród "fahofuf" krążą informacje, że podłogówka się nie nadaje do
    sypialni, bo kurz, bo gorąc i nie będzie można spać, bo podłoga będzie
    zbyt gorąca itd.

    Wszystko to jest prawda i każda z ww wad podłogówek występuje tylko w
    jednym rodzaju podłogówki t.j. w spierdolonej przez "fahofcuf" podłogówce.

    Jeżeli podłogówka jest dobrze obliczona i dobrze wykonana to nie ma
    lepszego sposobu ogrzewania domu i żadna z ww wad nie występuje.
    Zapewnia najniższe koszty ogrzewania.