  • 1. Data: 2015-10-28 15:02:44
    Temat: płaski dach a 2spadowy - koszty
    Od: max <a...@g...com>

    Witam,

    zawsze myślałem ze dom z płaskim dachem (wylany strop, izolacja, papa) jest tańszy w
    wykonaniu niż tradycyjny 2 spadowy.
    Czy dobrze myślę bo zacząłem się zastanawiać czy rzeczywiście tak jest.

    Chce wybudować dom w jak najniższych kosztach robiąc jak najwięcej samodzielnie/z
    pomocą rodziny

    Plusem w płaskim jest dla mnie na pewno to , że dam rade (chyba) go wykonać we
    własnym zakresie.
    Co za filozofia wylać strop, zaizolować, ocieplić itp

    Na tradycyjny, 2spadowy już raczej musze wziąć jakąś firm... a wiec i koszty wyższe.
    Co za tym idzie dłuższa robota itp

    Pytam, bo próbuje policzyć koszty wybudowania domu jak poniżej z dachem jak w
    projekcie i z dachem płaskim:
    http://z500.pl/projekt/601/Z292,idealny-wygodny-dom-
    na-bardzo-waska-dzialke-dla-duzej-rodzinny.html
    Ze zmian: pomieszczenia u góry chce pomniejszyć od strony garażu a sam garaż wydłużyć
    o około 0,5m.

    Jakie są wasze opinie?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2015-10-28 18:53:48
    Temat: Re: płaski dach a 2spadowy - koszty
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Jakie są wasze opinie?
    moja opinia jest taka że plaski będzie tańszy. ale czy tak będzie
    napewno - użyj kalkulatora zamiast szklanej kuli.
    ToMasz

    Ps mamy 21 wiek, może zamiast papy coś nowszego? Może nie tańszego w
    chwili budowy, ale trwalszego, i tańszego niż 15 lat z papą na płaskim dachu

  • 3. Data: 2015-10-28 21:52:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 15:02:46 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
> [...]
    własnym zakresie.
    > Co za filozofia wylać strop, zaizolować, ocieplić itp

    Beton na zbyteczny w przypadku dachu skośnego strop darmowy nie jest,( "z pomocą
    rodziny" to suma sumarum najdroża opcja;)) kwestia przeliczenia czy taniej stropodach
    plus jego izolacja(trudna i skomplikowana sprawa) wyjdzie taniej od dwuspadowego
    dachu krytego chociażby blachą. Robota wg mnie lżejsza i prostsza jak wylewanie i
    izolowanie stropodachu.

  • 4. Data: 2015-10-29 08:43:12
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu środa, 28 października 2015 21:52:11 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Beton na zbyteczny w przypadku dachu skośnego strop darmowy nie jest

    Beton chciałem na dach płaski, skośny lany nie wchodzi w gre :-)

    Chodziło o porównanie tego samego domu:
    - skośny, 2spadowy, tradycyjny powiedzmy z blachą 160m2
    - lany, płaski naleśnik 80m2

    Dzięki

  • 5. Data: 2015-10-29 08:51:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 08:43:16 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Chodziło o porównanie tego samego domu:
    > - skośny, 2spadowy, tradycyjny powiedzmy z blachą 160m2

    taki robiłem sam - moze i wychodzi oczywiscie taniej ale trwa dosc długo, ekipa zrobi
    migiem.

    b.

  • 6. Data: 2015-10-29 09:03:14
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 08:51:19 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > taki robiłem sam - moze i wychodzi oczywiscie taniej ale trwa dosc długo, ekipa
    zrobi migiem.

    Sam bym sie chyba nie podjal, nie majac zadnego wczesniejszego doswiadczenia
    przy takich robotach. Bede robil na wiosne dach altany wlasnie dwuspadowy
    (w sumie bedzie mial jakies 40m2) - przypuszczam ze zrobie pare baboli na
    poczatku az sie naucze, ale z dachem 160m2 bym sam CHYBA nie startowal,
    trzeba jednak znac rozne "knify", a krokwie dlugie i ciezkie, latwo
    glupot narobic :-)

    Teraz koncze podbitke i tez sie zdarzaly na poczatku glupie pomylki - moze
    malo grozne ale sie troche nakurwowalem. Jak obrabialem boazeria pierwszy
    naroznik to zuzylem chyba 3 x wiecej desek niz powinienem :-) Nastepne
    ~7 poszlo jakbym stolarzem od urodzenia byl ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-10-29 09:32:00
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-10-28 o 18:53, ToMasz pisze:
    > Ps mamy 21 wiek, może zamiast papy coś nowszego? Może nie tańszego w
    > chwili budowy, ale trwalszego, i tańszego niż 15 lat z papą na płaskim
    > dachu

    Bardzo chętnie. Ale czym zastąpić papę? Nie znam tematu.

    --
    MN

  • 8. Data: 2015-10-29 10:07:08
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 09:03:16 UTC+1 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Sam bym sie chyba nie podjal, nie majac zadnego wczesniejszego doswiadczenia
    > przy takich robotach. Bede robil na wiosne dach altany wlasnie dwuspadowy

    2 spadowego nie dam rady zrobić samodzielnie:-)
    Chyba żle się wyraziłem:
    - 2spadowy musiałbym wziąć firme...koszty
    - płaski powinienem zrobić sam

    uciu

  • 9. Data: 2015-10-29 12:43:42
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    > Chodziło o porównanie tego samego domu:
    > - skośny, 2spadowy, tradycyjny powiedzmy z blachą 160m2
    Płaski: musisz mieć deski na szalunki, stęple, no i kilka gruch betonu, do tego
    jakieś mazidła izolacyjne, papa. Jak chcesz ten dach/strop izolować termicznie?
    Dwuspadowy- to co wyżej nie potrzebne, potrzebne za to belki na więźbę, membrana
    blacha. No i zyskujesz poddasze/strych na którym można jakieś graty trzymać. Prostsze
    jest tez wykonanie izolacji termicznej bo sufity robisz z gipskartonów na górę z pół
    metra;) wełny i jest ciepełko
    Co do kosztów robocizny to u mnie za strop policzyli 5tys za więźbę(dość
    skomplikowany dach 4 spadowy z 2 wykuszami) tyle samo jeśli dobrze pamiętam.
    2007/2008rok. Z samym pokryciem blacha mając gotową więźbę to pewnie byś sobie
    poradził z pomocą najdroższych fachowców czyli rodziny.
    Tak w wielkim skrócie- dokładnie musisz sobie to policzyć

  • 10. Data: 2015-10-29 12:54:24
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 października 2015 12:43:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
    > Płaski: musisz mieć deski na szalunki, stęple, no i kilka gruch betonu, do tego
    jakieś mazidła izolacyjne, papa. Jak chcesz ten dach/strop izolować

    deski, stemple zostaną ze stropu nad parterem, beton grucha, mazidła, folie, izolacje
    trzeba kupić. Izolacje termiczna wełna/styro. Dochodzi jakiś balast jeszcze.
    Powierzchnia dachu mniejsza.

    2 spadowy - na strychu mi nie zależy, nie podobają mi się też skosy, okna dachowe. W
    ciul roboty dochodzi z wykończeniówką typu wełna, płyty, stelaże, gipsy.

    Niemniej nie wykluczam 2spadowego. Na razie zbieram za i przeciw:-)

    Dzieki